Véget érhet a Volkswagen Beetle karrierje

A Volkswagen Beetle 2018-ban eltűnhet, utána SUV-ok maradnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dízelbotrány utáni kínálatrendezés áldozata lehet a Volkswagen Beetle is. Állítólag 2018-ban utód nélkül abbahagyják a gyártását.


A legfrissebb hírek szerint a Volkswagen elkaszálja a Beetle-t, ami a legendás Bogár stílusát tovább vivő Golf. Igaz ami igaz, a Golfnál drágább és kevésbé praktikus divatautó vevőköre egyre szűkülő. A mexikói Pueblában készülő Beetle aktuális kiadása 2011 óta kapható, és állítólag 2018-ban, modellciklusa végén utód nélkül fog megszűnni. A Volkswagennek át kell strukturálnia a modellkínálatát, hogy a dízelbotrány miatti nyereségcsökkenését hamar leküzdje. A megoldás új szabadidő-autók kihozása, amikre ma a legnagyobb a vásárlói igény, így a gyártókapacitás és a fejlesztési pénz ezekhez a modellekhez kell.
A Beetle eladási nem úgy mennek, mint pár éve. A Volkswagen egyelőre még új kiadásokkal - mint például a Dune - próbálj felpörgetni a modell iránti igényt. Aztán meg idővel úgyis elválik, megy, vagy marad a modern Bogár.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

10 thoughts on “Véget érhet a Volkswagen Beetle karrierje

  • 2017.10.28. at 06:07
    Permalink

    Igen, befejezik a gyártását 2018-ban. Most már utánanéztem és 1997 októberében jött ki a Beetle. Szóval ha tényeg 2018 a végdátum, akkor 21 év gyártás után fejezik be. Nagyon sok típus nem él meg ennyit, szóval ez erősen inkább sikertörténet. Nyilvánvaló, hogy egyedi autó, van stílusa, aki ezt veszi. Én inkább vennék egy Golfot, de azt is megértem, akinek ez tetszik. A retro stílus sok esetben bejön, lásd Fiat 500 vagy a Mini.

  • 2017.10.28. at 06:07
    Permalink

    Az első bogár télleg emblematikus volt, az ujabbaknak ez nem sikerült. Mondhatni sóval bevetették a régi modell sikerét. Olyan igazi botoxos szilikonos hidrogénes csinibaba stílus lett. Nem is nagyon jött be. Geszti is valahova ide tartozik és ő is csak marketing célra kapta az autót, pénzt nem adott érte. Hülye is lett volna fizetni érte. Az vette akinek teccet, ja befejezték a gyártását, bocsss….

  • 2017.10.28. at 06:07
    Permalink

    Szerintem kifejezetten jó ötlet volt anno a VW-től, hogy kihozza az régi bogár új változatát. Nagyon jól is sikerült, szerintem a formát nem érheti panasz. A Golf alapok pedig jó műszaki megoldást adtak. Az sem semmi, hogy milyen régóta gyártják, mert ha jól tudom 1999-ben jelent meg, vagyis ma már 17 éve. Az biztos, hogy érdekes autó, inkább életstílus autónak mondanám. Aki ilyennel járt, azt azért megjegyzeték az emberek. Ha jól tudom Geszti Péter is sokáig egy sárga bogárral járt. Szerintem nagyon jól illett az ő tevékenyégéhez, a kreatív reklámcég vezetéséhez.
    Ha nem gazdaságos a gyártása, akkor nyilávn váltnai kell a cég részéről.

  • 2017.10.28. at 06:07
    Permalink

    A mimi jol néz ki és télleg egyedi belűlről is, persze drága. Ez a bogár viszont randa unalmas aránytalan a dizájnja. Én azon csodálkozom hogy eddig kibírta. Gondolom golf platform és alkatrészekből áll az autó és erre tették rá ezt az elbűvölö formát. Gondolm így nem lehetett túl drága legyártani ezt a cs*t#n%t.

  • 2017.10.28. at 06:07
    Permalink

    Ilyen ez a retró: jön, tombol egy ideig, aztán kipukkan a lufi. Szerintem ráuntak az emberek. Pedig ez sokkal jobban sikerült, mint az előző, Golf IV-esen alapuló elődje. Az 500-as Fiatra is ez várhat majd, valamint a Minire – ott is új karosszériaváltozatokkal próbálják fenntartani a figyelmet, mint pl. a közeljövőben érkező szedán. A tervezők keze alaposan meg van kötve, hiszen egyfelől időnként modernizálni kell a formát, másfelől pedig az ős stílusától sem szabad elszakadni.

Vélemény, hozzászólás?