Véget érhet a Honda Accord pályafutása

Középkategóriás nélkül maradhat a Honda, nem lesz többé Accord

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Amerikában tavaly már a kilencedik Accord jelent meg, Európában viszont a nyolcassal megszűnik a sorozat, utódja még nem ismert.


Ausztráliából származik az információ, a The Motor Report interjújában a cég helyi vezetője nyilatkozta, hogy utód nélkül megszűnik az általunk ismert európai Accord. Ausztrália érdekes helyzetben volt eddig, a helyi piac sajátossága, hogy a kisebb és sportosabb európai kivitel mellett az amerikai, széles kasztnisnak nevezett Accordot is kínálhatták.
Stephen Collins nem örül a döntésnek, de mint mondta, ennek értelmében a jövőben az egyetlen, az amerikai Accord eladására összpontosítanak majd. A földrésznyi országban 2015-ben fut ki a típus, de a globális döntés értelmében mifelénk is akkorra időzítik a búcsúját. Korábban is temették már a japán középkategóriást, de most először lett a rossz hír hivatalosan is megerősítve.
Hirdetés


Kár az Accordért, ami persze régi modellként már messze van a kategória élvonalától, de vezethetőségével és műszaki színvonalával még ma is az egyik legigényesebb alternatíva. Hiba lenne, ha a Honda tényleg nem pótolná valamivel a kifutó sorozatot, mert bár a D-szegmens az elmúlt években összement, középkategóriás modell nélkül nehéz labdába rúgni. A Fiat példája sem mutat sok jót, az olaszok a kisautókra mentek rá, de azokat nem lehet elég nagy haszonkulccsal eladni. Az Accordnak, ahogy a több Hondának is, van jó pár fanatikus rajongója. Ők reménykedhetnek, hogy talán az amerikai, vagy a kínai Accord, esetleg az Acura TLX alapjára épülve mégis lesz Európának szánt kilencedik generáció.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:03
    Permalink

    Hát kedves Kaller!
    Nem akarom személyeskedésbe fordítani ezt a fórumot, mert nem arra van. Járműgyártók és márkák felett sem szeretnék ítélkezni, mert nem tisztem (még úgy sem, hogy 12 éve dolgozom különbüző importőrök Mo-I és régiós képviseletén). De amikor azt olvasom, hogy 300e km után egy VW “nem zörög nem csörög” akkor kénytelen voltam billentyűzetet ragadni! Mi új jármű bevezetése során rendszeresen végzünk összehasonlító tesztvezetéseket, ahol a hasonló konkurenseket egymás után vezetjük ugyanazon az útvonalon. Volt már szerencsém néhány ilyen eseményen részt venni, ahol a konkurens autók is importőröktől származnak, azaz fiatal, jellemzően néhány ezer esetleg tízezer km futásteljesítményűek – kvázi újak.
    Na hát ha valamelyik márkáról el lehet mondani, hogy csörög-zörög-kattog benne minden már újonnan, azok a VW csoport autói! Szomorú ez, mert ha egy Dacia 2 million Ft-ért csörög-zörög, akkor azt az ára miatt elnézi a vevő, de egy 8-10 milliós Passat ne csörögjön 1 hónaposan 3000km után! És itt nem egy autó tesztelése után vontam le a konzekvenciát!
    Ami a Hondat illeti, egyszerű racionális döntés lehet a hátterében! Az európai piacon kicsi a részesedésük és túl drága erre a piacra fejleszteni! Kell az autókba Euro6 motor (jövőre), EURONCAP 5* (vagyis ezer légzsák, gyalogos ütközésvédelem stb.) csomó olyan dolog amit az EU-s direktívák előírnak. Ezt kifejleszteni sok pénz, ami nem térül meg egy olyan márkának, amely 2% körüli piacrészt produkál Európában. Ők nagyon erősek pl. az USA-ban és Japánban, oda érdemes fejleszeteni, mert nagy a volumen. Többek között ezért vonult ki a Chevrolet is Európából.
    Ha az EU ebbe az irányba megy, nem kizárt hogy lesznek még követőik…

  • 2017.10.29. at 01:03
    Permalink

    Na igen valóban nagyon nagy értékvesztése van a Vw-nek … 😀 én 5ért vettem ” alkudtam ” és most ér 1.5-1.7 et 8és fél évesen … nézzünk meg egy hasonló Japán ,Francia, Koreai kocsit mennyit ér ennyi idősen ha ennyiért veszed … és talán rájössz valamire … 😀 Ha meg a fenntartási költségekkel jössz elárulom majdnem 300.000 km van a kocsiban és gyári turbó, befecskendező, 2tömegű lendkerék és kuplung van benne az autó beltere nincs szétesve nem zörög nem csörög … futómű sem lóg annyira de ” gyári gátlók és szilentek ” már érződik itt ott , hogy nem új … de ugyan ez érződik más nemzet gyártmányán is ennyi km alatt amit Magyarországon töltött el. Akkor mi is az a nagyon nagy értékvesztés amit a Vw tulajoknak el kell szenvedni és azért nem tudnak cserélni 4-5 évente kocsit ? Én azért nem cseréltem még idáig mert megvárom mit hoz ki az új A4 el az Audi ” késett 1 évet ” már be kellett volna hogy mutassák . Idáig ami játszik nálam az Mazda 6 ,Infiniti q50 , Passat ,A4 bár ez utóbbi 2 első szérias darab ” A4-et kb 1 év múlva lehet rendelni ” és nagyon meg kell gondolni , hogy valaki beleül … mindenki tudja , hogy az új modell gyártását követő 1 év múlva szabad csak újat rendelni a németeknél aug.-szep. ig áll agyár ekkor javítják ki a kisebb szériahibákat… szóval egy 2016 os modell lehet hogy eltér egy 2015 modelltől mivel a 2016 ost már úgy gyártják , hogy a szervizek tapasztalatait is bekérik … így ez utóbbi jobb vétel mint az elő szériás modell . De összegzem neked semmivel nincs nagyobb értékvesztése mint egy hasonló más gyártmányú autónak …

  • 2017.10.29. at 01:03
    Permalink

    Szerintem egy normális automata váltóval és opciós 4X4 hajtással legalább 2 szer ennyit eladnának belőle picit reszeltek volna még a 2.2 diesel motoron és kész … ha nem tudnak fejleszteni normális váltót ott a ZF féle 9 sebességes pont ilyen modellekhez fejlesztették ki . Valahol olvastam azért vonulnak ki mert az emberek maximum 8 milliót adnak egy Japán kocsiért ami hülyeség lásd Mazda 6 több mint 10 millió a fullos felszereltség vagy ott az Infiniti q50 14 ért … na mind1 a Hondánál tudják mit akarnak …

  • 2017.10.29. at 01:03
    Permalink

    Mindig viccesnek és egyben szánalmasnak tartom, ha valaki úgy osztja az észt, hogy közben pont azt rontja el, amire utal. Jelen esetben a “funkcionális analfabétára”.
    Szerintem olvasd el még egyszer azt a mondatot amiben értelmezésedben a Honda és a Toyota a végét járja schrank szerint. Ugyan is szó sem volt ilyesmiről. 🙂

  • 2017.10.29. at 01:03
    Permalink

    A funkcionális analfabétáknak először azt kell megtanulni, hogy a mondatot nagy betűvel kell(ene) kezdeni. Ettől eltekintve is ritka sok hülyeséget sikerült összehordanod. Sem a Honda, sem a Toyota nem járja a végét. Ha jól tudom a Toyota a világ legnagyobb gyártója, nem hiszem, hogy a végét járná. A Honda sem járja a végét, náluk az autógyártás csak egy a több szegmens közül. Az azonban vitathatatlan, hogy Európában vannak gondjaik. A Jazz a kategóriájában nem olcsó, ez tény. Hogy melyik autó a jó, vagy melyik a rossz, az többségében szubjektív megítélésű. Az autópiac nem – csak – a dizájnon múlik, de fontos része. Lehet bármilyen jó egy autó, ha nem tetszik a vevőknek, nem veszik meg. Az amerikai autók anyaghasználata valóban silányabb az európai kocsikénál. Amikor egy amerikai modellt Európába hoznak, át kell dolgozni a belsejét, hogy el lehessen adni, de még így is nehéz. Az európai autókat pedig egyszerűbb (olcsóbb) anyagokkal dolgozzák át az amerikai exportra.
    Hogy az autók és a benzin ára hol mennyi, és hol miért annyi, az hosszabb gazdasági elemzést igényelne.

  • 2017.10.29. at 01:03
    Permalink

    Azt hiszed, hogy attól érvvé válik valami, hogy sz…rozol? Azt hiszed, hogy te a te ismereteiddel felelősséggel minősíthetsz bármit, akár jó az, akár nem? Hány Hondád volt, hány VW-d volt? El kell keserítselek, ezzel csak magadból csinálsz hülyét.

  • 2017.10.29. at 01:03
    Permalink

    Az USA mások az autózási szokások, de egyben azt is elmondhatjuk, hogy igénytelenebbek. A Ridgelinet el tudják adni, mert az USA-ban naqgyon nagy a kereslet a pick-up-okra, így jut egy kis szelet a tortából. A Crosstour valóban tényleg szörnyű, legalábbis a formatervet nézve, de az USA-ban akár még jó is lehet 🙂
    Nálunk inkább a kisebb kategóriában vannak eladásaik, pl. a Jazz kedvelt típus, de az ár/érték aránya egyre rosszabb, mivel egyre drágább. A Civicnek is nehéz a C szegmensben, de itt bőven játszik, hogy eléggé megosztó az új forma, szerintem nagyon kicsi a részesedése, a német (ideértve a Skodát és a Seatot is) kocsik egyértelműen vezetnek, de valószínűleg a franciák is jóval a Honda előtt járnak. Az Accord nem nagyon tudott labdába rúgni saját kategóriájában, hiába volt műszakilag jó kocsi. Valamit nagyon rosszul csinálnak a Hondánál (marketing?), mert egy a másik japán márka a Mazda egész jó eladásokat produkál a 6-ossal (nem csak az újjal). Ami még hozhat eladásokat, az a CRV, jó kocsi a kategóriájában, de itt is kicsit több reklám kellene.

Vélemény, hozzászólás?