A Taycan is megsínyli a villanyautók iránti csökkenő lelkesedést, a Porsche szerint a gazdagokat a benzinmotor érdekli
A Volkswagen-konszern egyik legstabilabb lába a Porsche, jöhet dízelbotrány vagy döcögő elektromos átállás, a stuttgartiak rendületlenül lapátolják a profitot a közös kasszába. Bármivel is próbálkoztak, az sikert hozott, legyen az SUV, családi autó vagy elektromos. Ennek köszönhetően 2009 és 2023 között mindig túlszárnyalták az előző évet, ha eltekintünk a Covid miatti szörnyűséges 2020-tól.
Idén a Macan, a Taycan és a Panamera iránti kereslet csökkent...
Tavaly 320 200 Porsche kulcsát adták át, ami egy ideig őrizni fogja a vándorkupát. Idén az első kilenc hónap után 226 ezret mutat a számláló, ami 7%-kal kevesebb autót jelent. A csökkenő eladások fő oka Kína, az ázsiai piacon 29%-os a visszaesés. A másik ok az elektromos autók iránti érdeklődés csökkenése, a Taycan egyaránt rosszul szerepel az európai és az amerikai piacon. Az sem segít, hogy a típus öregszik, hiszen 2019-ben mutatták be, azóta pedig számos új konkurens érkezett a piacra.
...de több Cayenne, 718 és 911 fogyott
További probléma, hogy az új Macan tervezésekor még úgy tűnt, hogy az elektromosok felé lejt a pálya, ami ma már nem ilyen egyértelmű. A kifejezetten fontos Macan második generációja így mellőzi a hagyományos motorokat, ráadásul még egy 22%-os drágulást is hozott a váltás, ami erősen kérdőjelessé teszi a jövőbeni sikert.