Vége a vitás baleseteknek?

Termékteszt: TrueCam A7, a márka csúcs baleseti kamerája

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs annál kellemetlenebb, amikor egy kínos szituáció vagy egy baleset miatt kell bizonyítani az ártatlanságunkat. Ezen helyzetekre mutatunk egy lehetséges megoldást.


Azok, akik az internetes videókeresőket rendszeresen látogatják, bizonyára már többször is belefutottak olyan felvételekbe, melyeket fedélzeti kamerával készítettek. Az orosz felvételekből annyi van, hogy Dunát lehetne rekeszteni belőlük, ez nem csoda, ott gyakorlatilag kötelező a kamera használata. Egyes országokban kifejezetten tiltott ezen eszközök használata, nálunk egyelőre nem korlátozza törvény a fedélzeti kamerák használatát (csak a felvételek megjelentetését, a témáról bővebben itt írtunk). Régen még nem is gondoltunk arra, hogy ilyenre szükség lehet, mára pedig már mindenki számára elérhetők ezek a kütyük, nem is akármilyen tudással. Ezúttal a TrueCam csúcsmodelljét teszteltük. Lássuk, mit tud és hogyan teljesít.
Hirdetés


Az A7 modell a négy eszközből álló modellkínálat legjobbja, minden olyan extrát tartalmaz, amit ma elvár az ember egy baleseti kamerától. Full HD felbontásban rögzít, széles látószöggel rendelkezik, van benne beépített G-szenzor, GPS vevő, radardetektor, akár menet közben is kikapcsolható mikrofon, fényképezési lehetőség, magyar nyelvű menü és ami ritka az ilyen kameráknál, hogy szűrők is felhelyezhetők az objektív elé. Utóbbi azért egy nagyon jó extra, mert pl. egy polárszűrővel meg lehet szüntetni a szélvédőn jelentkező visszatükröződéseket. Ezen kívül természetesen töltőkábelt is kapunk, amely 12V-os szivargyújtóból kapja a tápellátást, a gyújtás ráadásakor automatikusan elindul a felvétel, ha pedig leállítjuk az autót, akkor szintén magától ki is kapcsol.

A magyar nyelvet is tartalmazó menüjében kellő részletességgel be lehet állítani a működést. Megadhatjuk, hogy a G-szenzor milyen érzékeny legyen, amely nagyobb fékezéseknél, esetleg baleseteknél automatikusan elmenti az eseményt és az azt megelőző másodperceket egy külön fájlban. Egyébként 1-2-5 perc hosszúságú fájlokat készít a kamera. A microSD kártya maximum 32 GB kapacitású lehet, amely ha megtelik, akkor automatikusan a legrégebbi felvételt írja felül a TrueCam A7. A GPS rögzíti a pontos helyet, sebességet, a G-szenzor pedig három irányban a gyorsulásokat, lassulásokat. A CD-n mellékelt szoftverrel kellő részletességgel lehet kielemezni egy-egy olyan helyzetet, amely a bírósági tárgyalások során akár perdöntő is lehet. A beépített radardetektor elvileg jelzi, ha traffipax van a közelben, a teszt során ezt a riasztást nem tapasztaltuk, igaz nem is láttunk rendőröket, akik mérték volna a sebességet.

Megéri-e manapság egy ilyen kamerára beruházni? Igen, hiszen a 46 900 forintos árral egy valóban nagy tudású eszközt kapunk. A felvételeknek köszönhetően pedig akár az első adandó alkalommal megtérülhet az árának akár többszöröse is. Egy balesetnél vagy akárcsak egy apró koccanásnál is sors- vagy perdöntő lehet, ha bizonyítani tudjuk a felvétellel, hogy nem mi hibáztunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    megfelelő mobillal is elérhető ugyanez, nekem daily roads voyager szoftverrel fut, full hd felbontásban, közben ugyanerről a készülékről megy a waze. Egyszerübb egy kütyüt kib-be pakolgatni mint navi, kamera, telefon, esetleg tablet folyamatos pakolgatása

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Akit érdekel a téma, javaslom itt keresgéljen, sok hasznos info, videók:
    [url]https://dashcamtalk.com/[/url]
    [url]http://dashboardcamerareviews.com/[/url]
    [url]http://www.techmoan.com/what-is-the-best-dashcam/[/url]

    Én G1WH-t vettem 12000-ért. Ilyen képet tud:
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=b84y7E3XkFk[/url]
    Youtube-ra konvertálva már így is gyengébb, mint a nyers fájl.

    Azt gondolom, a GPS parasztvakítás, a felvételen látszik, hol járunk, balesetnél semmilyen plusz adattal nem szolgál.

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Nem szívesen rombolnám a tesztben szereplő “csúcskategóriás” kamera imázsát, de a 47000 Ft körüli áru kamera bemutatott teszt felvételének minősége csapni való. Az elején nyilván alacsonyabb felbontást állítottak be, de a kb 0:30 -tól már jobb felbontásnál is sokkal jobb minőségű felvételeket lehet látni a YouTube-on. Én csak mostanság kezdtem ezzel foglalkozni és vettem egy gagyi 6900 Ft-os kamerát, na az bár FullHD minőségnek hirdették jó nagy trutyi volt – ez volt a tanulópénz – most ez a kamera néz hátra felé. Tényleg – mint azt egy hozzászóló már említette – nem láthatóak a rendszámok 6-7 méternél messzebbről, szétesnek a számok a pixelek vibrálásában (védi a személyiségi jogokat). A tanulópénz után ismét kockáztattam, de most már körültekintőbben: megnéztem a különböző típusú kamerák felvételeit amiket az autósok felraktak és így jutottam ár-érték arányban egy nagyon jó (a teszten szereplő csúcs kategóriásnál is sokkal jobb kép minőséget produkáló) kamerához a Prestigio 519i -hez. Gyönyörű felvételeket készít. Viszont a 13000 Ft-os áráért nincs benne GPS és G-szenzor, így az ezek adataiból származó hasznos információk (helyszín, km/h, gyorsulás, stb.) valóban hiányoznak.

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Egyelőre sokkal több országban engedélyezett, mint ahol tiltva van. Lehet, hogy mégis inkább ezekben az országokban tudnak valamit, amit sógorék nem? 🙂

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Azért, mert ott sem irgalmas szamaritánust játszani ülnek emberek. Ellehetetleníteni, nyomorba dönteni, bohócot csinálni belőled, meggátolni, hogy magadnak intézd a dolgokat, ha már ők nem teszik és saját magukat védik egy halom bonyodalomtól. Egyszer majd talán megérted. 🙂

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Toronymagasról teszek rá ki mit szabálytalankodik össze, soha nem tennék ki sehova ilyen felvételt, egyrészt mert magamnál nagyobb állattal azért tényleg szökőévente találkozom, másrészt ilyenkor is inkább tanulok tőle. Viszont minden pénzt megér, ha majd egyszer nem sikerül kijátszanom a magadfajta sértett önkéntes mártír nevezzük “pitiáner bosszú kísérletének” reakcióját, akkor majd meg se kell szólalnom, hanem csak odamutatok az ablakba és fújhatod magadnak a szabálykönyvet, persze csak miután majd neked sikerül betűről betűre betartani.
    🙂

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Puff ez jó hosszú volt, elmehetnél valami szónoknak.
    Végülis igaz, mindenki magánügye, hogy beáll-e önkéntes rendőrnek a kamerájával, vagy elkezd normálisan közlekedni, ahol erre a kütyüre van legritkábban szükség. Én azért a nyomozást nem akadályoznám a bizonyíték eltüntetésével!
    Bár most, hogy végülis “rábeszéltetek’ utánanézek, hogy mennyiből jönne ki mind4 irányba a ‘rendszer’… 🙂

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Azért a világméretű légy önmagad ellensége és önpusztító, balfaszságra, tehetetlenségre nevelő, porig alázkodó, tegyél meg mindent, hogy beszophasd marketing elég szépen magával sodort téged is.! Imádom eme hős mártírokat, akik erre még büszkék is. De megnyugtatlak, nem, újabb 30 év múlva sem fog senki segíteni rajtad hiába várod!
    🙂

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Nem életszerű szétszedni a készüléket, stb, amikor félkómában vagy egy ütközéstől. Ráadásul gyanús egy fedélzeti kamera kártya nélkül; ez már fél bizonyíték valami eltusolására…, ergo indulhat a mégátfogóbb nyomozás! 🙂

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    [i]“Felettébb komolytalan és hihetetlen hozzáállás lenne.”[/i]
    Jó az egész felvetés, nem csak a idézőjeles rész.
    Még ha nem is tekinthető bizonyítéknak a kamera felvétele, a nyomozás irányát meghatározhatja, vagy nagyban befolyásolhatja.
    Persze ez is attól függ, ki honnan szól oda kinek, beleértve a “szakértőket” is, hogy a nyomozás valójában merre is menjen, mi legyen a végeredmény… Magyarországon “szakértői” ítélkezés folyik…

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Azért legyünk életszerűek, ha a pirosnál az előttem álló rámtolat, és ezt a kamera rögzíti, de ő ragaszkodik a verziójához, hogy nem tartottam a követési távolságot és én szaladtam bele, a felvétel egyértelmű választ ad a vitás helyzetre, és szerintem nincs az a hatóság, aki valamilyen személyiségi jogok miatt nem veszi figyelembe a felvételt – amennyiben olyan országban vagyunk, ahol a törvény nem tiltja a fedélzeti kamerát.

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Legutóbb itt olvastam a témáról:

    http://mtmi.hu/cikk/656/Szabade_autonkban_fedelzeti_kamerat_hasznalnunk

    ” Bizonyítékként való felhasználása esetén az eljáró hatóságnak kell eldöntenie, hogy az adott eljárásra vonatkozó jogszabályok rendelkezései alapján a bizonyíték beszerzése, felhasználása a személyes adatok védelméhez fűződő jog olyan szintű megsértését jelenti-e, hogy kizárja a felvétel bizonyítékként történő felhasználást. “

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Pont annyira kötelesek elfogadni a felvételt, mint egy bolt biztonsági kamerájának a felvételét. Ha bizonyító ereje van, leolvasható a vétkes autónak a rendszáma, egy vitás esetnél perdöntő lehet. Épp a napokban volt a rádióban erről szó és az egyik megyei kapitányság alezredese is megerősítette ezt.

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Nem kötelesek elfogadni?
    Azért elég érdekes lenne, ha egy kétséges és fajsúlyos szituációban van egy felvétel, ami tisztázná a helyzetet és nem fogadják el, mert csak.
    Felettébb komolytalan és hihetetlen hozzáállás lenne.

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Tudtommal nem kötelesek bizonyítékként elfogadni ezen kamerák felvételét, így nem sok értelmük van. Ráadásul több országban (pl. Ausztria) nagyon keményen büntetnek a használatukért, míg a többi helyen egyenlőre inkább csak a tisztázatlan jogi helyzet miatt megtűrik.
    Én kifejezetten pártolnám az egyetemes legalizálását és elfogadását ezen készülékeknek (kétes szitukban bizonyítékként is) javulhatna tőlük a közlekedési morál.

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Nem foglalja le. Sőt 1 mozdulat kivenni az SD kártyát, és azt mondani nem is volt benne 😉
    Nyilván ez csak nekem bizonyíték, ha enélkül több esélyem van akkor “nem is volt benne kártya, sorry”.

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Most már legalább nem aggódom, hogy az enyémen nem látszódnak rendesen a rendszámok, este pedig autópályán csak azt látni a felvételen, akinek belemászok a fenekébe (és még akkor is leolvashatatlan a rendszám). Ez a “csúcs” ketyere max 1 lehelettel jobb. Nekem csalódás az egész. Macera felrakni, macera levenni, ottmarad az ablakon a helye, hátha rákíván egy tolvaj, szóval még lehet törölgetni is. Ha lenne gyárilag ilyen kamera rendszer, az szerintem tök jó lenne, de így utólagosan csak fanatikusabbaknak jó, ill. szerintem többet ér egy olyan kameranézet, ahol az első 2 ülésen ülő is látszódik, de fene tudja. Nekem nem jön be ez a kamerázgatás, túl sok macera, és a felvételek minőségével sem vagyok elégedett (pl. rendszámok leolvashatósága menet közben 1-2 autónyi távolságtól esélytelen).

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Még nem… 🙂

    Ismert, hogy még a térfigyelő kamerák felvételeit is lefoglalják egy nyomozás miatt adott esetben, nemhogy éppen a vétkes által önként készített felvételt! 🙂
    Ilyenkor vajon ki kobozza el/foglalja le a felvételt? Vagy kihagyják a ziccert az egyértelmű bizonyíték mellőzésével? Amatörség lenne!

    Ne higgyük, hogy csak a konkrét kamera tulajdonost védi a felvétel! Bár mindenki azt hisz amit akar, de a kamerás kocsi ráadásul “bevonzza” a problémát – ez már pszichológia! 🙂

  • 2017.10.28. at 20:27
    Permalink

    Ez kétélű ‘fegyver’! Majd amikor jól belémjönnek a rendőr szépen elkobozza az ellenféltől a kameráját az engem bizonyító felvétellel… Jó vásárlást! 🙂

Vélemény, hozzászólás?