Vége a SEAT Alteának
A SEAT nem csinál újabb kompakt egyterűt, inkább crossovert
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A SEAT legrégebbi modellje augusztusban búcsúkiadással köszönt el. Közvetlen utódja nem lesz, crossoverek váltják a kompakt egyterűt.
Már több modell kapcsán megírtuk, hogy az európai egyterű piac nem muzsikál a legjobban. A legtöbb gyártó szépen átáll a ma divatos crossoverekre inkább. A Volkswagen-csoport spanyol leányvállalata, a SEAT a nagy konszern közös erejével idén felfrissítette az egyel nagyobb kategóriájú Alhambrát, de az öreg Alteának befellegzett. A kocsit ért kritikák miatt anno kihozták a nagyobb puttonyú XL változatot, de hangos siker helyett inkább nagy katyvasz lett az egészből. A kétezres évek derekán a SEAT az Altea mellett egyszerre kínálta a nagyobb Toledót és a sportosnak szánt Leont, ráadásul ránézésre azonos orr-résszel.
A Leon megújult, lett belőle kombi is, az új Toledo olcsóbb, puttonyos kisautó lett, így kitisztult a kép. Az Altea viszont közben megöregedett, Nagy-Britanniában például tavaly már csak kevesebb, mint ezer kelt el belőle. Ellenpéldaként említhető a Ford, ami 14 ezer autót adott el ebben a járműosztályban. A SEAT pár év stagnálás után most újra jó pályán van. Jön a kompakt crossoverük, ami tekinthető az Altea utódjaként is, mint családi autó, és mellette egy kisebb hasonló modell is tervben van.
Igazából a Toledo(ami ugyanígy néz ki, csak nagyobb) is totális bukás volt, nem csoda, hogy nem szórakoznak tovább az Alteával sem. Az okát nem tudom, szerintem nagy baj nincs velük, tulajdonképpen szép nagyra felfújt Leonok.