A kijárási korlátozás elmúltával a képen láthatónál sokkalta jelentősebb forgalomra kell már számítani az autópályákon
Már az ország egyetlen pontján sincs kijárási korlátozás, azaz immár végre ismét annyit autózhatunk, amennyit csak akarunk, illetve amennyit a pénztárcánk enged - hiszen bár áprilisban több mint 10 éve nem tapasztalt mélységbe zuhantak a hazai üzemanyagárak, május eleje óta ismét emelkednek. Ugyanakkor másra is érdemes figyelni!
A megnövekedett forgalom mindenképp több veszélyt jelent.
Nem elég, hogy több az autó az utakon, azzal is számolni kell, hogy számos sofőr kihagyás után ül vissza autójába, ez pedig extra rizikót jelent. Ajánlott a megszokottnál körültekintőbben, figyelmesebben, türelmesebben vezetni. De ez még nem minden, nem csupán a gazdaságok ébredeznek, a természet is, ami további veszélyt jelent az autósok számára is.
Főként szürkületkor és éjjel kell vadakra számítani az utak mentén
Általános tavaszi, nyári jelenség, hogy a vadak is útra kelnek, akár az autóutakon is átszaladhatnak. Üres országúti részeken is fontos, hogy ne lépjük túl a megengedett legmagasabb sebességet, ha pedig van vadveszélyt jelző tábla, inkább lassítsunk, hiszen ilyen úton számítani kell a vadak akár árokból való hirtelen felbukkanására, meg kell tudni állni előttük. Amennyiben nem sikerül, egyrészt mi leszünk a hibásak, másrészt autónkban és testi épségünkben is kár keletkezhet. Amennyiben egy nagyobb testű állattal találkozunk, például őzzel, szarvassal, vaddisznóval, sajnos halálos is lehet az ütközés, de akár egy nyúl elütése is okozhat jelentős sérülést autónkban.
Erdei utakon mindenképp esélyes a vadak felbukkanása, akkor is, ha nincs kint vadveszélyt jelző tábla
Nyilván nincsen probléma, ha rendelkezünk
casco biztosítással, ám annak hiányában sok jóra nem számíthatunk. Vadgázolás esetén a baleset bizonyítási terhe a miénk. Magyarán csakis akkor van bármi esélyünk a helyi vadásztársaságtól kérni, ha bizonyítjuk a balesetet és azt, hogy ők felelősek a balesetért. Például azzal, hogy nem volt kint vadveszélyt jelző tábla, netán az úthoz túl közel helyeztek etetőt. Egy biztos, ha vadkárt szeretnénk érvényesíttetni, ahhoz meg kell legyen a baleset nyoma, ami lehet az elhullott vad, netán az autón maradt nyoma. Rendőrségi jegyzőkönyvet kell felvetetni, rögzíttetni a sebességet, amivel haladtunk, s fel kell készülni, amennyiben arra derül fény, hogy a balesetért a sofőr a felelős, az elesett vad kilövési értékét is meg kell fizetnie.
A fentiekből egyértelműen látható, a nyári utazások előtt, főként most, az autóvezetés kapcsán sokak számára kihagyást jelentő időszak után érdemes megfontolni a casco biztosítás kötését, amit
egyszerűen meg lehet tenni online, személyes találkozó nélkül is, számos biztosító a szemlét is megoldja virtuálisan, amennyiben kellő mennyiségű fotót küldünk autónkról. Ha baleset adódik, legyen a másik fél jármű vagy vadállat, a casco biztosítás az elhúzódó ügyintézéstől és/vagy komoly kiadástól is megkímélhet.