Vége a dugóban ücsörgésnek, itt a repülő autó!
Egy szlovák startup cég 25 év fejlesztés után alkotta meg az autóként is szolgáló repülő csodát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Bemutatták az Aeromobil 3.0 repülő autót. 2 év múlva indulhat a sorozatgyártás.
„Úgy gondoljuk, hogy a személyközlekedést örökre megváltoztatjuk” – nyilatkozta a sajtótájékoztatón Juraj Vaculík az Aeromobil vezérigazgatója. A földi és légi jármű megálmodója és tervezője Stefan Klein, akinek munkáját már tavaly is bemutatták Montrealban, az akkori modell a 2.5-ös néven futott. A jelenlegi változat rengeteg újításon esett át és sikeresen teljesítette a tesztrepülést is.
A repülő autó szénszálas karosszériából készült, vázszerkezete acélból van, súlya mindössze 450 kg. A meghajtásról 100 lóerős, 95-ös benzinnel üzemelő boxermotor gondoskodik, szárazföldön 160, levegőben 200 km/h végsebességre képes. Fogyasztása autóként 8 l/100 km, repülőként 15 liter/óra. A hatótávolság közúton 900, míg levegőben 700 km. A kis súlynak és az ehhez társuló erőforrásnak köszönhetően mindössze 200 méteres nekifutás után már a levegőbe emelkedik az autó, leszálláshoz pedig 50 méter hosszú futópálya is elegendő lehet.
Az Aeromobil elsősorban kevésbé kiépített infrastruktúrával rendelkező piacra szánja a repülő autót. Az értesülések szerint 2016-ban már elkezdődhet a gyártás, az értékesítés pedig Észak-Amerikában indul.
Az Aeromobil 3.0 ára jelenleg nem ismert, az viszont biztosra vehető, hogy nagyjából egy komolyabb sportautó árát kell majd megfizetnünk érte.
Az Aeromobil 3.0 hivatalos bemutatóvideóját alább nézheted meg.
[i]„A repülő autó szénszálas karosszériából készült, vázszerkezete acélból van, [b]súlya[/b] mindössze 450 [b]kg[/b].”[/i]
Szerintem az a 450 kg a tömege lesz nem a súlya… BME ruleZZZZZ 😀
[i]„Vége a dugóban ücsörgésnek, itt a repülő autó!…… mindössze 200 méteres nekifutás után már a levegőbe emelkedik az autó”[/i]
AZTAKRVA, ilyen forgalmi dugót hol találok, ahol van 200 m felszállópálya?
Ez egy égtelenül elhibázott „jármű”, noha egyenlőre úgy hírlik, teljesítette a műszaki s biztonsági alapkövetelményeket. Ám számos kérdést felvet ez a közlekedésbiztonságban, mivel is én- s ezen álláspontommal igen csak nem egyedül vagyok,- még azzal sem értek egyet, hogy egy diabéteszben szenvedő ember jogosítványt kapjon „B” kategóriával vezethető járműre, aki már állandó gyógyszeres terápiára szorul.
Egyebek közt felveti a kérdést, miszerint jó páran lesznek, akik megkerülvén a törvényt, illetéktelenül hozzájutnak egy jogosítványhoz, mellyel fent bemutatott Aeromobil 3.0-át lehet majd vezetni.
No persze, ide is begyűrűzik majd eme átgondolatlan s őrült divathóbort, s számba véve azon tényt is, hogy mennyi NEM a Nap miatt barna egyén driftelget útjainkon jogosítvány nélkül, vagy megvett engedéllyel, s mennyi iszákos+drogos van… Még nem beszéltem a pszichiátriai betegekről… Elképzelem, ahogy ezen embertársaink garázdálkodnak majd egy ilyen teljesítményű és tudású járművel…. Vagy, nagyon foghíjas lesz itt a közlekedés, mert sokaknak ugrik a jogosítvány s a letétele is hatványozottan nehezebb lesz, magasabban kvalifikáltabb képességeket, szerteágazóbb ismereteket kíván majd meg.
Autóként 8l/100km repülőként 15l/ÓRA!!-nem 100km (és valószinüleg nem a max 200-zal) tehát jók lehetnek a számok.
És elképzelem ahogy az M7 nyáron a dugóban egyszer csak felszállnak az autók:), mint ahogyan azt is, hogy dudálunk mert nem adták meg a jobb kezet Pusztazámori hulladék égetőnél a légterében. Ugyan már 2020-ban az autósok fele leteszi majd a pilóta vizsgát?
Köszönöm az észrevételt, a számok jók, a dimenzió volt rossz. Utánanéztem és megtaláltam a megoldást.
„Fogyasztása autóként 8, repülőként 15 liter 100 kilométerre vetítve. A hatótávolság közúton 900, míg levegőben 700 km.”
Itt mintha nem stimmelnének a számok…
Közúton autóként 900 km alatt 72 litert fogyaszt összesen, levegőben repülőként pedig 700 km alatt 105 litert?
Amúgy érdekes cikk. Köszönjük! Örömmel látunk a csapatban!