Vége a Citroën C6 gyártásának

Kifut az utolsó francia nagyautó is

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az elmúlt években különcnek számított a Citroën, hogy egyáltalán kínált nagyautót, ráadásul a C6 a kategória egyik különleges, ha nem a legkülönlegesebb darabja volt. Ma készítik belőle az utolsó példányt.

Véget ér a Citroën C6 gyártása - írta elsőként az Automotive News Europe, s bár a gyártó még nem erősítette meg a hírt, az minden bizonnyal igaz. Arról ugyanis már december elején hírt adott a Citroën, hogy versenyképességének megőrzéséért számos átszervezést lesz kénytelen végrehajtani. Ennek pedig valóban jó eséllyel lehet áldozata a 2005-ben (a DS debütálásának 50 éves évfordulóján) bevezetett, azóta lényegében változatlan formában kínált, a ma elvárható sofőrsegédek közül egyedül sávelhagyásra figyelmeztetést kínáló, ám a kategóriában elvárható távolságtartós tempomatot vagy holttérfigyelő rendszert nem ajánló francia zászlóshajó.

Noha az elmúlt években, a Peugeot 607 kifutásával a C6 volt az egyetlen, gyártásával is francia nagyautó (hiszen a Renault Latitude valójában koreai), még a francia piacon is elenyésző kereslet mutatkozott rá. Jobbkormányos változatának gyártását már májusban leállította a Citroën, ám az idei év első 12 hónapjában a Jato Dynamics adatai szerint világszerte mindössze 556 példány kelt el belőle, ami egyértelműen mutatja, nem érdemes gyártásban tartani. Gyárbezárástól nem kell tartani, a C6-ot a mai napig előállító rennes-i PSA (Peugeot-Citroën) gyárban továbbra is készül a Peugeot 508.
Hirdetés

A C6 gyenge eladásai egyébként nem csupán az elmaradt frissítése ellenére is különlegesnek mondható, egyedi formájú, hidropneumatikus felfüggesztésű modellnek, hanem az általános piaci tendenciáknak is köszönhető. Nagyautót, pláne francia nagyautót mind kevesebben vásárolnak, a Renault például az említett 10 hónapos periódusban (szintén a Jato adatai szerint) 3 792 Latitude értékesítését tudta felmutatni, ami a C6-osénál ugyan bő háromszor nagyobb szám, ám az egy évvel korábbiaknak a felét sem éri el, sőt 59 százalékkal szerényebb mennyiség. Így aztán nem meglepő, hogy egyelőre nincs C6-utód érkezéséről, aki különleges autót szeretne, azt nyilván DS-sorozatával, a szűkebb utasterű, ráadásul acélrugós, de hibridként is elérhető DS5-tel várja a Citroën.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 09:42
    Permalink

    Igazi előző kommentjével nagyon is egyetértek. CX és C6 a két meg nem értett csoda, ez valóban így van. A C6 fantasztikus és lenyűgöző. Az autó fogalmán túlnyúló ékszer, amit képes az ember a rajongásig szeretni. Ebbe a kocsiba nagyon-nagyon sok minden lett összegyúrva, érthetetlen, hogy nem lett igazán megbecsülve.De van, és volt, ez a lényeg. Szerintem jómagamon kívül még nagyon sokan köszönjük az élményt a Citroennek. A legendás DS debütálásának 50 évfordulójára nem is lehetett volna szebbet, különlegesebbet alkotni.

  • 2017.10.30. at 09:42
    Permalink

    Nekem még ezeken felül az XM nagyon tetszik,ebbe a vonalba tartozik az is szerintem,kényelem a köbön.Bizony hogy kár értük,nagyon egy kaptafa a mai ipar.

  • 2017.10.30. at 09:42
    Permalink

    Nagy kár ,hogy szép lassan kihalnak az igazi egyéniségek a piacról !Ma már különböző típusokból is
    csupa egyformát látni az utakon ! A C 6 is különösen formailag az extra küllemű autókhoz tartozik.
    Így az általam kedvelt sorban a Lancia Thesis vagy Delta,vagy akár a gömbölyű Nissan Mikra,de mondhatnánk a Fiat Multipla,esetleg a Mercedes CLS-t,Toyota Priust, folytathatnánk még a felsorolást én mindenesetre szeretem ha nagy feltűnés nélkül, de mégis egyéni külsőt mutat az autóm. Természetesen ha -“úri kedvem engedi”,-mindezek csak akkor nyomnak a latban.

  • 2017.10.30. at 09:42
    Permalink

    A Renault Latitude Oroszországban nagy benzinmotorokkal is kapható, nem csak ezzel a 140 pacissal. Ott viszont nincs hozzá dízel!? Van a 2.5-ös kéziváltóval (180-190 paci) és a 3.5V6 aut úgy kb: 240 lóval. Egy 2.5-re szívesen beneveznék, de sajna azt csak onnan lehet hozni.

  • 2017.10.30. at 09:42
    Permalink

    Lenyűgöző autó az biztos.Már régóta nézegetem a használt példányokat,csak még “kedvem” nincs elég hozzá.Az a baj,hogy a franciák hiába próbálnak különlegeset alkotni-meg is teszik-nem kell a népnek.

  • 2017.10.30. at 09:42
    Permalink

    Kár, hogy ezt is kinyírta a kommercializmus. Úgy látszik lassan ha az ember klasszikus nagykategóriás autót akar majd vásárolni a jövőben, már csak az unalmas és rideg német, és a szintén unalmas japán között választhat csak.

Vélemény, hozzászólás?