Vége a Citroën C6 gyártásának
Kifut az utolsó francia nagyautó is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az elmúlt években különcnek számított a Citroën, hogy egyáltalán kínált nagyautót, ráadásul a C6 a kategória egyik különleges, ha nem a legkülönlegesebb darabja volt. Ma készítik belőle az utolsó példányt.
Noha az elmúlt években, a Peugeot 607 kifutásával a C6 volt az egyetlen, gyártásával is francia nagyautó (hiszen a Renault Latitude valójában koreai), még a francia piacon is elenyésző kereslet mutatkozott rá. Jobbkormányos változatának gyártását már májusban leállította a Citroën, ám az idei év első 12 hónapjában a Jato Dynamics adatai szerint világszerte mindössze 556 példány kelt el belőle, ami egyértelműen mutatja, nem érdemes gyártásban tartani. Gyárbezárástól nem kell tartani, a C6-ot a mai napig előállító rennes-i PSA (Peugeot-Citroën) gyárban továbbra is készül a Peugeot 508.
A C6 gyenge eladásai egyébként nem csupán az elmaradt frissítése ellenére is különlegesnek mondható, egyedi formájú, hidropneumatikus felfüggesztésű modellnek, hanem az általános piaci tendenciáknak is köszönhető. Nagyautót, pláne francia nagyautót mind kevesebben vásárolnak, a Renault például az említett 10 hónapos periódusban (szintén a Jato adatai szerint) 3 792 Latitude értékesítését tudta felmutatni, ami a C6-osénál ugyan bő háromszor nagyobb szám, ám az egy évvel korábbiaknak a felét sem éri el, sőt 59 százalékkal szerényebb mennyiség. Így aztán nem meglepő, hogy egyelőre nincs C6-utód érkezéséről, aki különleges autót szeretne, azt nyilván DS-sorozatával, a szűkebb utasterű, ráadásul acélrugós, de hibridként is elérhető DS5-tel várja a Citroën.
Igazi előző kommentjével nagyon is egyetértek. CX és C6 a két meg nem értett csoda, ez valóban így van. A C6 fantasztikus és lenyűgöző. Az autó fogalmán túlnyúló ékszer, amit képes az ember a rajongásig szeretni. Ebbe a kocsiba nagyon-nagyon sok minden lett összegyúrva, érthetetlen, hogy nem lett igazán megbecsülve.De van, és volt, ez a lényeg. Szerintem jómagamon kívül még nagyon sokan köszönjük az élményt a Citroennek. A legendás DS debütálásának 50 évfordulójára nem is lehetett volna szebbet, különlegesebbet alkotni.
Nekem még ezeken felül az XM nagyon tetszik,ebbe a vonalba tartozik az is szerintem,kényelem a köbön.Bizony hogy kár értük,nagyon egy kaptafa a mai ipar.
CX és C6. A két meg nem értett csoda! Nem kell hajóra sem költeni, minden itt van egyben. Luxus és élmény! Kár értük! 🙁
Nagy kár ,hogy szép lassan kihalnak az igazi egyéniségek a piacról !Ma már különböző típusokból is
csupa egyformát látni az utakon ! A C 6 is különösen formailag az extra küllemű autókhoz tartozik.
Így az általam kedvelt sorban a Lancia Thesis vagy Delta,vagy akár a gömbölyű Nissan Mikra,de mondhatnánk a Fiat Multipla,esetleg a Mercedes CLS-t,Toyota Priust, folytathatnánk még a felsorolást én mindenesetre szeretem ha nagy feltűnés nélkül, de mégis egyéni külsőt mutat az autóm. Természetesen ha -„úri kedvem engedi”,-mindezek csak akkor nyomnak a latban.
Der Milan
A C6 régebbi kiadásaihoz volt ha jól emlékszem egy 2.2-es benzines kéziváltóval és a 3.0V6 aut is.
A Renault Latitude Oroszországban nagy benzinmotorokkal is kapható, nem csak ezzel a 140 pacissal. Ott viszont nincs hozzá dízel!? Van a 2.5-ös kéziváltóval (180-190 paci) és a 3.5V6 aut úgy kb: 240 lóval. Egy 2.5-re szívesen beneveznék, de sajna azt csak onnan lehet hozni.
Lenyűgöző autó az biztos.Már régóta nézegetem a használt példányokat,csak még „kedvem” nincs elég hozzá.Az a baj,hogy a franciák hiába próbálnak különlegeset alkotni-meg is teszik-nem kell a népnek.
kár érte.
úgyis veszek egyet majd, bordó színben, vajszínű ülésekkel…
Kár, hogy ezt is kinyírta a kommercializmus. Úgy látszik lassan ha az ember klasszikus nagykategóriás autót akar majd vásárolni a jövőben, már csak az unalmas és rideg német, és a szintén unalmas japán között választhat csak.