Amit itt látunk, azok közül semmi nem lesz igazi bőr 2030-tól
A fenntartható mobilitás önmagában nem valósul meg csak attól, hogy elektromos vagy például hidrogénes autókat gyártunk. Az akkumulátoros járművek ellen leggyakrabban felhozott kritika, hogy az energiatároló egység utóélete, újrahasznosítása nem megoldott, ezen probléma megoldásán már több gyártó dolgozik is. Ugyanez a szempont azonban a járművek minden további részére vonatkozik, például az utastérre is. A beltér különösen érzékeny pont, hiszen utasként azt látjuk és fogdossuk, és a prémium minőség elérése gyakran a környezetvédelmi szempontok figyelmen kívül hagyásához vezet. Ennek szeretne pontot tenni a végére a Volvo, mert a Vogue Business Index 2020 téli kiadására hivatkozva állítják, hogy a vásárlók kétharmada figyelembe veszi autójuk környezeti lábnyomát, ugyanennyien pedig szívesen látnának címkéket ennek a lábnyomnak a mértékéről, amikor új kocsit vesznek, legalábbis a Carbon Trust kutatása szerint.
Éppen ezért lesz 100%-ig bőrmentes minden elektromos Volvo, kezdve a C40 Recharge modellel. Még mielőtt az állatvédők lekezelnék a svédek vállalását, hogy csak az elektromos autókra lesz ez érvényes: 2030-tól minden Volvo villanyautó lesz, szóval érdemes komolyan venni a bejelentést. Bőr helyett alternatív anyagokból készülnek majd az üléshuzatok és a műszerfal-burkolatok, amik ráadásul részben vagy egészben újrahasznosítottak lesznek - felhasználnak hozzájuk például PET-palackokat, használt parafa-dugókat vagy svéd és finn, fenntartható gazdálkodásból származó fákat is. Ha figyelembe vesszük azt is, hogy az olyan "láthatatlan" anyagok, mint például a ragasztók is előbb-utóbb mentesek lesznek mindenféle állati eredetű komponensektől, akkor kijelenthetjük, hogy a Volvók utastere gyakorlatilag vegán lesz. Szigorúan véve ez nem lesz igaz mindegyik autójukra (legalábbis átmenetileg), gyapjút például továbbra is terveznek használni bizonyos ideig, de kizárólag olyan termelőktől szerzik majd be, melyek bizonyítottan állatbarátak.
Nem csak az utastérre korlátozódik a környezetbarát mentalitás, a Volvo összes autójában 25% lesz az újrahasznosított és bio anyagok aránya már 2025-től, ugyanekkorra pedig minden közvetlen beszállítójuktól megkövetelik majd, hogy 100%-ig megújuló energiából nyerjék elektromos áramukat. Sőt, 2040-re teljesen körkörös lesz az egész vállalat, azaz mind energiafelhasználásában zöld lesz, mind a legyártott autók tekintetében újrahasznosított és újrahasznosítható lesz. Az állatvédelem, mint szempont talán nem mindenkit érint meg, és bizonyára a Volvo sem jótékonyságból hozza meg ezeket a döntéseket: ha ezek lesznek a piaci igények, ezeket kell kielégíteni, hogy nyereségesek maradjanak. De az vitathatatlan, hogy az állati jogoktól függetlenül a tenyésztésük jelentős mértékben járul hozzá az erdőirtásokhoz, az üvegházhatású gázok termeléséhez és a vízfogyasztáshoz, éppen ezért a tenyészállatok számának csökkentése környezetvédelmi szempontból mindenképpen előnyös.
Minden tiszteletem és elismerésem a Volvó autóipari munkásságáért, de ennél nagyobb divathajhász,álszent dumát…. Nonszensz.
A Volvo kezdi elveszteni a célt maga elől. Szép dolog a környezetvédelem, de a meglévő fejlesztések feladása szerintem marhaság.
Amúgy meg mindig próbálkoztak alteros anyagokkal, de valahogy még adósak egy olyan anyaggal ami van olyan olcsó, tartós és minőségi, mint a sztenderd bőrhuzatuk.
Ekkora f.szságot, jönnek a ragasztó és műanyagszagú Volvók. Mint a 70-es években. Nincs is jobb egy beizzadt s.ggnél a műbőr ülésben a nyári 40 fokban.