VÉDA statisztika: javuló baleseti mutatók és milliárdos bírságok

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz mérten kevesebben haltak meg útjainkon.


Miként arról korábban beszámoltunk, a VÉDA kamerahálózat 2016. április 5-én kezdte meg rendszerszintű működését. A rendőrség 2016. június 30-ig bezáróan összegezte a rendszer működtetése során rögzített és a közigazgatási hatósági szolgálatok által feldolgozott adatokat, és értékelte a második negyedéves baleseti statisztika alakulását.
Az értékelt időszakban összesen 79 332 közigazgatási határozatot hozott a rendőrség a mobil és fix kamerák által rögzített közlekedési szabályszegések elkövetése miatt. Tavaly ilyenkor még csak a 160 darab mobil sebességmérő üzemelt, hozzájuk csatlakozott idén áprilistól a 365 darab fix telepítésű kamera.

A kamerák által rögzített jogsértések meghatározó többségét a sebességtúllépések adják.

Fényjelző készülék tilos jelzésén áthaladás miatt 36, míg leállósáv jogellenes használata miatt mindössze nyolc esetben született elmarasztaló határozat.
Hirdetés

Az adatok alapján az utánfutóval közlekedők mellett a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meghaladó gépkocsik vezetői is nagyobb arányban követtek el sebességtúllépést. Ennek oka az, hogy sokan nincsenek is tisztában azzal, hogy számukra autópályán legfeljebb 80 km/óra, lakott területen kívüli úton pedig 70 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség, függetlenül attól, hogy sebességkorlátozó tábla ennél magasabb értéket jelez. A rendőrség ezért felhívja a járműszerelvények és a 3500 kg össztömeg feletti járműveket vezetők figyelmét, hogy fokozottan ügyeljenek az általuk vezetett jármű kategóriáját érintő, a megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó szabályokra!

A rendőrség statisztikái szerint a közlekedési balesetek bekövetkezésének egyik meghatározó oka a sebességtúllépés. Hitvallásuk szerint ennek visszaszorításával – az ezt célzó rendszeres és technikai oldalról is támogatott ellenőrzésekkel – érhető el, hogy kevesebb baleset történjen, és azok súlyossága mérséklődjön. A tavalyi adatokra visszatekintve látható, hogy 2015. április 1. és 2015. június 30. között 126 közlekedési baleset során 144 ember vesztette életét, míg 2016 ugyanezen időszakában, 111 esetben 115-en vesztették életüket az utakon. Tavaly április, május és június hónapokban 1423-an, míg az idei második negyedévben 1287-en szenvedtek súlyos sérülést közlekedési balesetek során. A több kiszabott, csupán a 30 ezer forintos alapdíjjal számolva is legalább 2,4 milliárd forintos bevételt jelentő bírság tehát a közlekedésbiztonságot is javította - ha egyéb hatásokkal nem számolunk.
A rendőrségi infógrafikán jól látható, hogy a a VÉDA üzemének első negyedévében ötödével csökkent a balesetekben elhunytak száma, közel 12 százalékkal a halálos balesetek, csaknem 10 százalékkal a súlyos sérültek száma is mérséklődött A rendőrségi infógrafikán jól látható, hogy a a VÉDA üzemének első negyedévében ötödével csökkent a balesetekben elhunytak száma, közel 12 százalékkal a halálos balesetek, csaknem 10 százalékkal a súlyos sérültek száma is mérséklődött

A rendőrség bízik abban, hogy a kedvező tendencia folytatódik, kevesebben veszítik életüket és javul a közlekedésbiztonság a hazai utakon. Magunk is így vagyunk természetesen, például ezért is hívtuk fel múlt heti Nyárigumi Kommandónkkal is a figyelmet arra, hogy fontos a nyári gumi, ajánlott a váltás.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    Simi…nincs igazad. Szigetváron két helyen /Pécs felöli bejáratnál és kifelé meg Kaposvár felé/ van de ott soha
    nem volt baleset !!
    Ma meg Szigetvártól Pécs felé a Kövágószőllösi elágazástos a Pellérdi útig /kb. 3-4 km/ útfelújjítás van már
    három hónapja azaz hol dolgoznak-hol nem /ha akkor is 10 emberből 8 csak támaszkodik a lapátra/ közben egyoldalú lezárás miatt néha 5 km torlódás van..szóval ma és máskor is a20-as táblák mindég ott vannak !!
    Pest felé is pár helyen /régi 6-os/ ugyanez. 20/30/40 -es táblák de munka/munkás sehol..

    Tamásnak is igaza van, de lassan haladnak..Pécsen már sok helyen van “idővisszaszámláló” !!

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    És mi van akkor ha pont “rád vált ” a rendőrlámpa ? Pl még zöld de már sárgán mész át … mert miért is jelezné a lámpa hogy mikor kezd át váltani … ha az autósokért lenne és nem a bírságolásért akkor pl villogna a zöld mondjuk 4-5 ször hogy nemsokára sárga lesz és már kezd el fékezni ne menj be a kereszteződésbe . Milyen meglepő hogy ez nincs Magyarországon de a legtöbb kereszteződés térfigyelő kamerás ha átmész a sárgán vagy beszorulsz egy pirosba kapod a csekket … Mi ez ha nem lehúzás ? . Egyébként meg mi értelme van a fix trafipaxoknak ha egyszer úgy is tudod hol van és fékezel … a többi útszakaszon meg szabályt szegsz . Ha csak valóban sebesség mérés lenne a fő cél akkor a kihelyezett ” véda” rendszer pont ezért alkalmatlan … nyilván más olyan funkciót tölt be amit nem hangoztatnak . És most hogy elfogadtassák a rendszer működését a társadalommal kreáltak egy felmérést hogy a fix trafipaxok miatt kevesebb baleset van 😀 😀 . Vicceske és mi van az úthálózat 99.99% val ahol nincs fix trafipax … Naaaa mind1 .

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    A fix kamerákkal nincs bajom, amiket eddig láttam, valóban olyan helyre kerültek, ahol baleseti gócpont van.
    Ellenben a mobil kamerákat – ahogy sajnos eddig is, legalábbis ez a tapasztalatom – kizárólag pénzbehajtásra használják. Elhagyott, évek óta nem működő és nem használt vasúti átjárókhoz állnak be vele.

  • 2017.10.28. at 03:18
    Permalink

    A statisztikákkal mindig az a baj hogy optimalizálni lehet éppen az adott cél elérése érdekében … Készült egy statisztika arra vonatkozóan , hogy húúú de jóóó nekükn ez a sok trafipax és kamera … hurrráááá … arra vonatkozóan miért nincs statisztika , hogy mennyivel sarcot szed be így az állam mint mielőtt a rendszer üzemelt volna ? Jaaa hogy az nem lényeg …ejnye .

Vélemény, hozzászólás?