Väth V63RS ML: nagyot üt
320-szal is száguldhat a terepjáró
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az őrült tuningjáról híres német Väth Automobiltechnik izmosító kúrának vetette alá az önmagában is végletekig felpiszkált Mercedes-Benz ML 63 AMG prémium terepjárót.
A Mercedes-Benz ML 63 AMG izomkolosszus gyárilag is el van látva lóerőkkel, egész pontosan 525 lóerőt uralhat bátor és gazdag sofőrje. A Väthnél ezt kevesellték, ezért 680 lóerőre húzták fel a monstrum legnagyobb teljesítményét. A szükséges plusz eléréséhez a kompresszoros 5,4 literes V8-ast töltőlevegő-hűtővel szerelték fel, komoly sportkipufogó-rendszert tettek alá, valamint kiélezték a motorelektronika teljesítményét. A V63RS névre elkeresztelt tuning kit igazi sportautóvá varázsolta a nagytestű szabadidő-autót, amellyel terepre már nem, de a Nordschleife aszfaltjára annál inkább kívánkozunk. Már várjuk, mikor engedik össze ezt a fenevadat egy hasonlóan felpiszkált Porsche Cayenne Turbóval, vagy a hamarosan beköszönő 600 lovas Lamborghini Urusszal. Az tény, hogy a Väth V63RS ML 4,2 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 kilométer/órás sprintet (a szériaváltozat sem tököl, 4,8 másodperc a szintideje). A kocsi végsebessége nem szerény, a 250 kilométer/órás korlátozás helyett akár 320-szal is száguldozhatunk.
Csak tájékozódásképpen eláruljuk, hogy az ML 63 AMG alapára is elég borsos, 31,61 millió forintot kell leszurkolni a pénztárba. Hol van ez az összeg a G 55 AMG 85,16 millió forintos alapárától, igaz, az kapásból 612 lóerős.