Vászontetős villanybogár Detroitban
Volkswagen E-Bugster, a Blue-e-motion előfutára
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kifejezetten jól fest a levágott tetejű New Beetle, elektromos hajtása pedig hamarosan szériamodellekben is megjelenik.
Hét évvel ezelőtt, ugyancsak Detroitban prezentálta a Volkswagen a ragtop és speedster szavakból összevont nevű, csapott tetővonalú, vászontetős New Beetle Ragster tanulmányt.
Idén az újabb új bogár kiadásának apropóján ismét kiadnak egy hasonló elven épített modellt E-Bugster néven, de ahogy nevéből is sejthető, a mostani koncepció már elektromos hajtásláncot visel. A jelentősen visszavágott tetővonalat, fekete A- és kiszélesített C-oszlopokat, valamint masszív, 19 colos felniket viselő autót 85 kW-os villanymotor hajtja, melyet a csomagtér padlójába, illetve a hátsó ülés alá rejtett lítium-ion akkumulátorcsomag táplál, s így felidézi az eredeti Bogárhátú farmotorját is.
Az E-Bugster hatótávja a szokásos 160 km körül alakul, és a VW-jelvény alá rejtett csatlakozón keresztül akár konnektorról is tölthető, a mellékelt gyorstöltővel pedig harminc perc alatt nyolcvan százalékos töltöttséget lehet elérni.
Sajnos az E-Bugster csak kiállítási tárgyként folytatja életét, a hajtáslánc viszont Blue-e-motion néven már a következő generációs Golfban és más modellekben is hamarosan feltűnik.
Én vettem egy elektromos rollert, ameddig elvisz ezzel járok, így 40%-kal kevesebbet használom az autómat. Most ennyit tudtam tenni, megtettem. Télen hideg egy kicsit, de jól felöltözök rajta. (Az esőt, havat, latyakot nem szereti, ahogy én sem a közlekedéskor, ezért kellene “autó” nevűnek lennie, hogy védjen az időjárás viszontagságaitól.)
ennyi butaságot istenem…a kormány azt teszi amit a nép.úgymond tükörképe a népének kb.szóval ne akarjunk itt olyan kormányt, ami világgazdaságot, nyugati szinvonalat kap, amikor az átlag magyar is csalja az adót.Ja mert szegény a kormányt hibáztatja..na ki csalt először vajon?a nép?vagy a kormány kezdte?ezt sosem tudjuk meg, de nekem van egy tippem az eddigiekből ki indulva (nép).Szóval, amíg ilyen a nép hozzáállása addig itt semmi nem lesz, és csak olyan embereket tudnak kinevelni, amilyenek most is vannak.
Amerikában az autók árára ugyanúgy jön még áfa, államonként különböző.NY-ban se 2000 forint egy 20000 forintos aber póló, vagy ing.Ez masszív hülyeség, gondolom még sosem voltál amerikában.Ez a baj, hogy az ilyenek kiabálnak…és csak meg kell nézni fórumokon, hogy mi megy…orbánozás,gyurcsányozás eddig jut el az agy.Kérem..amíg ennyit tud a nép, ne akarjon nyugati vagy svéd színvonalon élni.A jobbik már csak hab a tortán..remélem sosem kerülnek kormányra, mert akkor lenne vége az országnak.
Megérkeztek a jajveszékelős Urak. Nem lenne muszáj mindig, minden tekintetben borúsan látni a jövőt, az ördögöt a falra festeni.
Az a lényeg és a fontos, hogy a mostani árakhoz és helyzethez képest sokkal jobb lesz az elektromos autózás világa. Ez az egy biztos. Csöndesebb lesz, tisztább lesz, kevesebb energia kell hozzá.
Az ÁRAM nagyságrendekkel több helyen és módon hozzáférhető, előállítható, mint a benzin vagy a gázolaj.
Jártatok már az USA-ban? 280 millió ember él az Egyesült Államokban. Több, mint Németország, Franciaország és Nagy Britannia lakossága.
Jóval magasabbak a fizetések, mint itthon Magyarországon és az árak mégis jelentősen alacsonyabbak. Az üzemanyagárak fele a hazainak és már így is nagyon drágállják az amerikaiak, mert eddig harmada volt.
A ruhák is olcsóbbak. A márkás, jó minőségű ruhákat New Yorkban a legdrágább bevásárlóutcában éjjel-nappal nyitva tartó boltokban olcsóbban is olcsóbban meg tudod venni, mint itthon a legolcsóbb Outletben!
Egy Toyota Prius újonnan az USA-ban átszámolva 3.5 millió forintba kerül.
Magyarországon teljesen ugyanez a Prius 7 millió forint.
Nem csak a Prius-ra vonatkozik, hanem szinte az összes autóra, járműre és úgy általában a termékekre.
Ez egy mai valós példa arra, hogy nem kell feltétlenül mindennek elviselhetetlenül drágának lennie és mindig csak egyre drágábbnak.
Van egy ilyen világ, ahol magasabb az életszínvonal és Magyarország is ez irányba halad. Ha mégsem, akkor forradalom lesz és óriási, drasztikus változások. Mert ez így nem mehet tovább és ha semmi másban, ebben szükségképpen összefognak majd a magyarok.
Az életkörülmények annyira elnehezültek, hogy az emberek túlnyomó része egyik napról a másikra él. Lassan elérjük a csúcspontot és onnantól érkezik a lavina, ami változást fog hozni.
Nem lesz mindig minden szar és egyre drágább. Ebben biztosak lehettek.
Nem is tudom hogyan lehet élni ilyen gondolkodással, mint amit itt egyesek képviselnek.
Ezen az áram árának emelésén már nagyon sokat vitatkoztunk, úgyhogy nem szeretném folytatni, inkább csak annyit mondok: Lássuk! Állunk elébe!
Úgy tűnik, hogy az “állam”, a kormány bármit megtehet igaz? Az államadósságra hivatkozva a végletekig kizsákmányolhatja és rabszolgasorson tarthatja az embereket. Bármire bármekkora adót vethet ki, a nép meg fizesse, viselje tűrje! Ugye? Látszólag és első nekifutásra valóban így tűnik.
Ha jobban belegondolunk akkor már Petőfi is leírta az igazságot: “Azért a NÉP az úr.”
Két lehetséges forgatókönyv a válság megoldására:
1. Polgárháború, kormányváltás, Jobbik hatalomrakerülése, államadósság újratárgyalása és elengedése (mert Lengyelországnak is elengedték!) és a magyar ipari, mezőgazdasági termelés, önellátás helyreállítása.
2. Kivándorol az országból 3-4 millió ember (a tehetősebbek, a talpraesettebbek) nyugatra és adóztassa a kormány az itthon maradó nyugdíjasokat, meg az egyre népesedő cigányokat. Bár ez utóbbi ugyanúgy igyekszik elpucolni innen, mint patkányok a süllyedő hajóról.
Az emberek sanyargatása az államadósságra hivatkozva, az nem megy a végtelenségig és most már nagyon közel van a vége.
én pont nem erre gondoltam 🙂 Bár tény, hogy ez is így van…hanem egy sokkal alapvetőbb tényre, arra amiből az elektromosságot nyerik.Az erőművel ugyanúgy co2-t pöfögnek ki…az atom ami szóba jöhet, de úgy gondolom, csernobil és fukushima intő jel..másrészről az sem végtelen, talán a fúziós erőmű, de az meg még kanyarban sincs.Szerintem tesztelésként lehet hibrideket csinálni, nekem ami szimpatikus lenne, a normális vezetők az utakon, könnyű,de erős karosszéria,max 1.8-as turbó motor, vagy elektromos rásegítéssel, de átlagban inkább 1.2-1.4-eseket.Bár azt is tudni kell, hogy volt olyan időszaka a Földnek amikor 3x ennyi co2 volt a levegőben…szóval, a probléma forrása nem 100%ig az autó, a baj inkább csak az, hogy az olajra rendezkedett be az ember.
Kedves lelkes elektromosautó rajongok..ez a bogár tényleg jól néz ki, de a hatótáv szánalamasan kicsi mint a többi ilyen autónál..és ha nagy lelkesedést nem töri le az irreálisan magas ár…azért abba gondoljunk egy picit bele,ha ezek az autók tömegesen elterjednének…akkor a piac törvényei alapján az elktromos áram ára az egekbe szökne a kereslet és kínálat törvényei alapján…ugyanúgy mint most a benzin-gázolaj párosnak.Ráadásul ha valaki veszi a fáradságot és utánaolvas ezeknek az autóknak a gyártásáról is pár dolgot akkor hamar kiderül,hogy a spéci elektromos kütyük és a rengeteg spéci fém illetve ötvözet miatt ezek az autók ugyanugy rongálják a környezetet mint a benzines és gázolajos társaik…az ökologiai “lábnyomuk” épp akkora mint bármely hagyományos társaiknak…szóval ha nagy tömegben elterjednek majd akkor nagy “csend” lesz az utakon…de nem sokkal leszünk környezetbarátabbak mint most…és azt mindenki tudja,hogy az autóakkumlátorok most is veszélyes hulladéknak minősülnek…később majd az egész autó annak számít majd…ami spéci feldolgozást és sokkal drágább “bontókat” eredményez majd amit színtén a tulajank kell megfizetni…és legalább annyira káros lesz mint a mai korszerűtlen bontók többsége is!!!
igen, jó a navigátor 🙂 csak tényleg durva még az áruk ezeknek az elektronos “csodáknak”.Ráadásul a problémát nem oldja meg, csak arrébb lapátolja 🙁
KITŰNŐ!!! Sorban jön az összes gyártó az elektromos modellekkel! Senki nem akar lemaradni és igyekeznek minél előbb piacra kerülni, mert aki késik, az komoly versenyhátrányt szenved. Óriási lesz értük a kapkodás és az áraik is jelentősen csökkenni fognak.
Csak így tovább Autónavigátor! Köszönjük a sok e-hírt!