Vászontetős lesz a következő 4-es BMW
Súly- és helycsökkentés miatt vászontetőt kap a BMW 4-es sorozat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alig két éve fut a BMW 4-es Cabrio, máris napvilágot látott néhány információ az utódról, amely G23 kódjellel, előreláthatóan 2021-ben érkezik.
A bajorok úgy döntöttek, hogy a 4-es sorozat következő kiadásánál visszatérnek a vászontetős kivitelhez. A magyarázat egyszerű. A keménytető nehéz és bonyolultabb mechanizmusokat kíván, ráadásul több helyet is vesz el a csomagtérből. Előreláthatólag 2021-ben érkezik a következő generáció. Addig még sok idő van, és 2017-ben várható egy ráncfelvarrás is, ekkor azonban a tetőhöz valószínűleg nem fognak hozzányúlni a mérnökök.
Kapcsolódó hírként érdemes megemlíteni, hogy a BMW és Toyota által közösen fejlesztett sportautó is vászontetővel fog készülni, igaz, pontos megjelenésének dátumát még nem lehet tudni.
Manapság egyre inkább megfigyelhető ez a trend a kabriók piacán, nem véletlenül. A keménytető a fent leírt hátrányok mellett még az autó súlypontját is feljebb helyezi, a többletsúly miatt pedig a fogyasztásra is negatív hatással van, nem mellesleg sokak szerint egy kabrió vászontetővel az igazi, azzal lehet igazán kecses.
Audi A5 cabrio vászontetős 3.0tdi: 1915kg (6,3s 0-100 km/h)
Mercedes E350 BlutTec vászontetős 3ezres diesel: 1945kg (6,5s 0-100 km/h)
BMW 430D cabrio keménytetős 3ezres diesel: 1845kg (5,9s 0-100 km/h)
Mire föl a vászontetőre váltás ha így is verik a konkurenciát?…