Vajon kelendő modell lehet itthon bő 5 millió forintért a Cenntro Avantier?
Manapság nem számít már akkora szenzációnak, ha egy autó hossza eléri az öt métert, csak az elmúlt évben több ilyen modellt is bemutattak. A különlegességet ma már inkább az jelenti, ha egy jármű kicsi, ezt pedig az Avantier igencsak csúcsra járatta, hiszen mindössze 2,98 méter hosszú, 1,48 méter széles, és 1,64 méter magas. A csöppség nem titkolt célja, hogy főként a nagyvárosokban nyújtson alternatívát, ahol az amúgy is túlzsúfolt belvárosban nehéz mutatvány a parkolás.
Három méter hosszú sincs, de a szélessége nem éri el a másfél métert
Emberemlékezet óta nem kapott új autó ilyen kicsi felniket, de a bő 700 kilogrammos össztömeg nem is igényel hatalmas abroncsokat
Persze nagy csodákra nem kell számítani, ez pedig rögtön az utastérben feltűnik. A mai trendekkel ellentétben ugyanis az Avantier műszerfalára nem került multimédiás képernyő, de azért egy digitális műszeregység jutott a kormány mögé, minden máshol fizikai gombok, és tekerők várnak. A három métert sem elérő hosszából fakadóan minden bizonnyal az sem meglepő, hogy mindössze két ülés került bele, de első ránézésre is süt róla, hogy ezt nem családi vakációzásra tervezték.
Középen nincs multimédiás kijelző, csupán gombok és tekerők, de a kormány mögött azért van digitális műszeregység
Azt, hogy a városban érzi igazán jól magát a számok is alátámasztják. A 724 kilogrammos karosszériát egy 30 lóerős villanymotor hajtja, amelynek végsebessége 90 km/óra. Az energia tárolásáról egy 14 kilowattórás akkumulátor gondoskodik, amely maximum 182 kilométernyi hatótávot képes elraktározni, és a gyártó állítása szerint 6-8 óra alatt tölthető fel 0-ról 100 százalékra. Az értékesítés még november utolsó napján elindult, a Cenntro Avantier itthoni listaára 12 500 euró ÁFA nélkül, de az importőr az első 50 autót 10 990 euróért, vagyis nagyjából 4,5 millió forintért kínálja az ÁFA felszámolása nélkül.
Már itthon is kapható a Avantier,az első 50 vevő jóval olcsóbban juthat hozzá