Versenyautó, vagy városi autó?
Nevével is városi mivoltát próbálták hangsúlyozni a Cupra új koncepcióautójának, de hiába UrbanRebel Concept a neve, leginkább a Rebel, tehát a lázadó illik rá. Egy városi cirkálón ugyanis teljesen felesleges az akkora hátsó szárny, amit ez az autó kapott. Na meg persze a diffúzor, az oldalsó légterelő elemek, illetve elöl a látványos splitter sem lételeme egy városba szánt autónak.
Az UrbanRebel koncepció leginkább egy Pikes Peak-re szánt versenyautóra hasonlít
A „városi lázadó” egyébként a Volkswagen konszern MEB platformjára épül, és tényleg egy néhány év múlva érkező modell előfutára. De a 2025-re ígért város autóról minden bizonnyal letisztogatják a versenyautós részleteket. Ha megpróbáljuk elképzelni a tanulmányautót ezek nélkül, akkor lényegében már ott lapul a végleges változat a maga 4080 milliméteres hosszával, 1795 milliméteres szélességével és 1444 milliméteres magasságával. A tanulmányautó teljesítménye 340 lóerő, de átmenetileg 435 lóerő is előcsalogatható belőle, valószínűleg ezt sem örökli majd a sorozatgyártású változat. Szóval a 3,2 másodperces 100-as gyorsulással sem számolhatnak az eljövendő vásárlók. Ennél több információ majd csak a jövő héten érkezik az autóról, amikor megtartják a világpremierjét.
435 lóerőt is tud ez a villany Cupra