Városi hibrid a Scaniától
A szállítmányozás új fejezete a svédektől
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Scania bemutatta a P 320-ast, amely kizárólag villanymotorral is hajtható, de akár üzemeltethető a megújuló FAME biodízellel vagy hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is.
Megérkezett a Scania városi használatra tervezett tehergépkocsija, a P 320-as. Hibrid hajtáslánca P vagy G fülkével rendelhető, a Scania 9 literes, soros, öthengeres, 320 lóerős motorjával. A motor működhet dízelmotorként, illetve HVO vagy FAME bioüzemanyaggal, ami akár 92 százalékos CO2 csökkenést is eredményezhet. Emellett, ez az első hibrid tehergépkocsi, amely megfelel az Euro 6 normának, illetve szintén az első hibrid, ami megújuló üzemanyagokkal működik. „A városiasodás folyamatos tendencia, ezért a Scaniánál célunk, hogy ügyfeleinknek olyan technológiát és megoldásokat biztosítsunk, amelyek megfelelnek a városi közlekedés legújabb kihívásainak.” – mondta Magnus Höglund, a Scania tehergépkocsik alternatív üzemanyagokért és hajtásláncokért felelős vezetője. „Hibrid megoldásunk rendkívül rugalmas, hiszen a csendes, károsanyag-kibocsátásmentes vezetésről még nagy tömegű áru mellett is át lehet váltani az alacsony CO2 kibocsátású üzemmódra.”
A moduláris hajtásláncnak köszönhetően, villanymotorja a motor és a speciális automataváltó között helyezkedik el. A villanymotor teljesítménye 174 lóerő, nyomatéka 1050 Nm. A felhasználható akkumulátorkapacitás 1,2 kWh. A Scaniánál úgy gondolják, hogy az akkumulátorok hosszú élettartama és a jó vezethetőség a legfontosabb tényezők. Tipikus városi elosztó forgalomban akár 18%-os üzemanyag-megtakarítás is lehet. Csendes üzemmód is elérhető a villanyhajtásnak köszönhetően, ezáltal alkalmas az éjszakai szállítások lebonyolítására, ami a szállítmányozás jövőjének legfontosabb tényezője a svédek szerint.
A hibrid üzemmódhoz szükséges elektromos berendezést egy úgynevezett Hybrid Power Modulba építették be, amit közvetlenül az alvázkereten helyeztek el és 790 kg-mal növeli a tehergépkocsi tömegét. A villanymotor és a felhalmozott energiatartalék leginkább az út utolsó, kritikus részére van tervezve, például, amikor a városközpontban vagy zárt térben közlekednek, hiszen ilyenkor fontos a károsanyag-kibocsátás mellőzése.
Egyébként a fékező teljesítmény visszatöltése adja a hibrid járművek használatával megtakarítható üzemanyag kétharmad részét. További megtakarítást jelent, hogy alacsony sebességnél a motort ki lehet kapcsolni, illetve az, hogy a tehergépkocsi kiegészítő elektromos rendszerét hatékonyabban lehet működtetni. A jármű 45 km/órás sebességig vezethető kizárólag elektromos módban. Első hibrid teherautóit a Scania 2016 folyamán fogja leszállítani az ügyfeleknek. Az új modell mindezek mellett teljesíti a zajszintre vonatkozó helyi vagy nemzetközi előírásokat, mint például a „European Quiet truck / PIEK Light” egyezményt, mely alapján egyre több ország 72 dB(A)-ban maximalizálja a zajszintet egyes városi területeken.
Alap specifikáció
Forrás: Scania
- Tehergépkocsik (nem vontatók), 4x2, 6x2, 6x2*4 kerékképlettel. Extra alacsony alváz
- P és G fülke, minimális tengelytáv 3 900 mm
- Motor: DC09, Euro 6, 320 lóerős, dízel és biodízel üzemű (FAME vagy HVO)
- Sebességváltó: E-GRS895, kétpedálos Opticruise, retarder nélkül
- Mellékhajtómű: ED vagy hátsó EG (oldalra szerelt nem lehetséges)
Jó kis verdák ezek, csak sajnos mindig elmorgok magamban egy irgum-burgumot, ha arra gondolok, ki az anyacég:)
Az 1,2 kwh óra nem elírás?