Laikus szemlélő nem mondja meg, hogy az ecoFLEX kivitel alja 20 milliméterrel közelebb van a talajhoz, mint a normál modellek esetében. Formailag nem sokat változtattak a karosszérián, de nem is volt erre szükség, mert komolyabb ráncfelvarrás nélkül is jól mutat a Corsa
A kívül-belül belül megújult Opel Corsa nem ismeretlen számunkra, hiszen ott voltunk a
nemzetközi bemutatóján, és időközben egy igazi színes egyéniség, a Color Edition is
nálunk járt teszten. Az egyik legizgalmasabb változatra, a jó erőben lévő, ám kifejezetten spórolós 1.3 CDTI ecoFLEX változatra azonban idáig várnunk kellett. A gyár az ötajtós esetében 3,6, a háromajtósnál 3,5 literes vegyes fogyasztást ad meg a néhány apró trükkel takarékosra hangolt Corsa esetében - kíváncsiak voltunk, tényleg ennyire étvágytalan a szemre nem különösebben hivalkodó kisautó, vagy szokás szerint „laborban mért” értékkel van dolgunk.
Alapáron dísztárcsás acélfelnit kap a Corsa ecoFLEX, a 15 colos alupapucs garnitúra 104 ezer forintba kerül
A korábban kitárgyalt részleteket nem ismételnénk feleslegesen, négyméteres hosszával a Corsa nem a legnagyobb kisautó, ám a bő egy évtizeddel korábbi, egy méretosztállyal feljebb található kompaktokra - például egy
Peugeot 306-osra - még így is ráver néhány millimétert, és ez utasterében is visszaköszön. A ráncfelvarrás során csupán néhány részleten igazítottak a tervezők, többek között ilyen a ködlámpák körül megjelent krómozott ív, de a lényeg változatlan maradt, a kis Opel divatos, talán inkább csajos kisugárzású, önálló karakter. A normál változatokhoz képest az ecoFLEX külsőleg nem tartogat komoly meglepetéseket, karosszéria légellenállás-javító 2 cm-es ültetése szemmel észrevehetetlen, a szériában acéltárcsás, 15 colos felnikre pedig csekély gördülési ellenállású gumikat húztak. A tesztautó közel egymillió forintot érő extrái közül 104 ezerért csinosítják a megjelenést a változatlan méretű könnyűfém kerekek, és 51 ezerért ködlámpák javítják a látásviszonyokat – persze,
csak ha szükséges.
Szokványos Corsa műszerfal, jellegzetesen opeles műanyagszaggal, átlagos anyagminőséggel, de jónak mondható összeszereléssel. A felső monokróm kijelző a fedélzeti számítógép adatait közli, a navigációs információs központ lejjebb kapott helyet, részben gombos, részben érintőképernyős vezérléssel
Az utastér négy felnőtt számára kényelmes, a 285 literes, szerény 16 ezres felárért padlószintjével is variálható csomagtartó ugyancsak megfelel az átlagos elvárásoknak, akárcsak a döntően kemény műanyagokat felvonultató, de összességében rendben összerakott, zörejmentes bútorzat. A kényelemnek és az 5 csillagos EuroNCAP védelemnek azonban ára van, a listáról szemezgetve a menetstabilizáló, az oldallégzsák, az érintőképernyős navigáció, a rádió kormányról vezérlése, vagy az ülés- és kormányfűtés mind-mind pörgeti a kasszagép számlálóját – így lesz az alapáron négymilliós ecoFLEX Corsából ötmilliós csodaautó, amely akciós támogatással jelenleg 4,5 millióért vihető haza.
16 ezer forint a kétféle magasságban rögzíthető csomagtér padlólap. Hátul két felnőtt kényelmesen elfér, az első sorban is elegendő a helykínálat, de a tetőre szerelt kapaszkodó túlságosan közel került a B oszlophoz, hosszú távon fárasztó a fogása
Ijesztő hangokat hallat a start-stop elektronikás, 1,3 literes CDTI dízel, különösen hidegen. Étvágya szerény, de nem annyira, mint azt a gyár ígéri
Az autó legérdekesebb része kétségtelenül hajtáslánca. Az 1,3 literes, négyhengeres common-rail turbódízel 95 lóerőt,és 190 Nm-t tud, utóbbi 1750 és 3250 1/min fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll. Indulni nem kunszt vele, egyrészt már alapjáraton is bőven van nyomaték, másrészt már a kuplung felengedésekor is jól érezhetően "gázt ad" a motorvezérlő elektronika. Aki kifejezetten takarékosan kíván autózni, az akár már 1500-1600/perc felett tolhatja a következő fokozatot, a CDTI gyakorlatilag alapjáratról terhelhető. A ballonos gumikkal megtámogatva komfortos a rugózás, könnyed a kormányzás, a váltó - a hátramenet vehemens kapcsolásakor recseghet, de amúgy egész jó, igaz, autópályán elkelne a hatodik fokozat. Amit viszont nehéz megszokni, az a kellemetlen, hidegen nagyon darálós, de bemelegedve sem dicsérhető motorzaj – fal mellől, leengedett ablakkal indulva valóságos géppisztolysortűz hallható. A zajosságot saját méréseink is alátámasztják, az erőforrás étvágya viszont némiképp gyógyír lehet a sebre.
Nem vitás, az indexkarra száműzött sebességtartók közül az Opel Corsa megoldása az egyik legjobb: nincs külön be- és kikapcsolás, előre csavarva rögzíti a tempót, a kar végén lévő gombbal oldja, visszafelé tekerve gyorsít a legutolsó tárolt értékig. A téli csomagban (93 ezer Ft) nem csak az ülésfűtés, de a kormányfűtés is benne foglaltatik - nem az egész volán melegedik, csak a 10 és 2 óránál lévő markolat. Óvatos kezelést igényel a kalaptartó zsinórjának a rögzítője, könnyen eltörik a vékony műanyag karika
Ötletes megoldás: nem külön lámpa vagy felirat tudatja, hogy eco üzemmódban vagy a kulcs elfordítására állt le a motor, hanem a fordulatszámmérő mutatója jelzi eltérően
Előre lelőve a poént, vegyes használattal kerek egy literrel fejeltük meg a beígért 3,6 literes gyári átlagot, és ezt az információt még annyival egészíthetjük ki, hogy városban is tudtunk hajszállal 5 liter alatt közlekedni, ellenben autóúton, kényelmesen, tempomattal csordogálva - igaz, a légkondicionáló használata mellett - sem jött össze a 4 liter alatti fogyasztás – ilyen kedvező értékeket csak a fedélzeti számítógép pillanatnyi fogyasztást mutató menüjében láttunk. A várt csoda tehát elmaradt, viszont a start-stop rendszer van annyira jó, hogy nem ingerel azonnali kikapcsolásra: a motor már guruláskor leáll, mégsincs elrettentő mértékű buzgóság, mint például a
Citroënnél, és a Fiatokra jellemző komótos újraindítás jelensége sem zsibbaszt. Érdekes, hogy a motor néha szokatlanul nagy gázzal ketyeg alapjáraton, az ember szinte megijed, mert meg sem moccan a lába a pedálon, mégis felpörög a dízelmasina.
Apró figyelmesség a hátsó ajtó alsó ívelése, hogy minél alacsonyabban lehessen csomagot beemelni a poggyásztérbe. Az már kevésbé praktikus, hogy a lökhárítók sarkainak védőcsíkjait is színre fújták, igaz, így elegánsabb a megjelenés
Összességében egyáltalán nem rossz autó a fogyasztásával a hibridekkel vetekedő Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, hiszen hozza azt a szintet, ami egy kisautótól elvárható, így csekély környezeti terhelése (CO2= 95 g/km) miatt a józanul gondolkodóknak kifejezetten ajánlható.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1248 cm3
Teljesítmény:
70 kW (95 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
190 Nm 1750-3250 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
3,6 l/100km
Méretek
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Belső szélesség elöl:
1405 mm
Belső szélesség hátul:
1380 mm
Belmagasság elöl:
910-995 mm
Belmagasság hátul:
945 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza hátul:
500 mm
Csomagtér maximális szélessége:
960 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
960 mm
Csomagtér magassága:
375-560 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1380 mm
Raktérnyílás szélessége:
880 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Hengerűrtartalom:
1248 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 5 fokozatú
Nyomaték:
190 Nm 1750-3250 1/min-nél
Teljesítmény:
70 kW (95 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Gyorsulás 100 km/h-ra:
12,3 s
Gyári vegyes fogyasztás:
3,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
4,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
74 dB(A)
Úgy látom, van itt még mit tanulni vezetéstechnikából. 🙂
Egy másik cikkből idézek: “az új Ecoflexszel egy vidékies-városi útszakasz végén lement az átlagfogyasztás 3,2 literre”
Szóval csak akarni kellene, kedves szerkesztő Úr!