Váratlanul üresbe dobja magát a Maserati Levante
Negyedszer hívják vissza a Maserati Levantékat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alacsony sebességnél, sűrű megállás és elindulás sorozatnál üresbe dobhatja váltóját a Maserati luxus SUV-ja. Visszahívást rendelt el a gyár.
Nem régóta van piacon, mégis negyedik visszahívását éli meg a Levante. A Maserati első városi terepjárója úgy látszik nincs a toppon megbízhatóságban, hiszen most váltómeghibásodás miatt kell visszahívniuk 3299 amerikai és 507 kanadai modellt. Mivel ezek nagy számok egy luxus SUV-hoz mérten, valószínűleg az összes tengerentúli Levante érintett. Az olasz gyár szerint sűrű forgalomban, alacsony sebességnél jelentkezhet a probléma, mikor megállás után gyakran indulunk el újra. Kb. 3 km/h alatt a váltó üresbe dobhatja magát, vagy akár le is állhat a motor. Az első ilyen panasz 2016 októberében, Kínából érkezett a gyár felé, majd kiderült, hogy szoftveres probléma van. Még több bejelentést követően, a Maserati szakemberei nekiláttak a frissítésnek és januárra készültek el a hiba kiküszöbölésére fejlesztett programmal. A Levante-tulajdonosok számára ingyenes a szoftverfrissítés. A visszahívás március 31-én kezdődik. Legutóbb egyébként az elektromosan állítható első ülések kábelezése volt hajlamos zárlatot okozni, ezzel tűzveszélyesnek nyilvánították. Akkor 39 181 autó volt érintett, köztük Ghibli, Levante és Quattroporte is szerepelt.
Nem hinném hogy hardveres probléma lenne elvégre nincs is közvetlen mechanikus kapcsolat a fokozatválasztó és a váltó között csak elektromos vezeték . Bentley-től egészen az Alfáig szinte majdnem minden kocsiban ez a váltó van és sehol nincs probléma vele … És hát mondjon bárki bármit így vagy úgy Német és lehet rá köpködni de a piac egyik ha nem a legjobb váltója …
Bosch elektronika van benne, egyedül az “infotainment” és a felfüggesztés elektronikája MagnetiMarelli.
A váltó programozása valóban olasz, de ebben az a gyanús, amit írtál is, hogy ugyan ez van a QP-ben a Ghibliben és a két új Alfában is, ott sikerült?
Ez az autó nagyon csúnya főleg a Masereti márkához képest .
Semmi nem bizonyítja hogy az elektronika is Német lenne . Egyébként szerintem szoftveres gondja van azt meg az Olaszok optimalizálták a megfelelő típusra . Ez a váltó számos más autógyártó gyártmányaiban is megtalálható , de érdekes módon ott ez a hiba nem jelentkezik egyik másik gyártónál sem . De hogy ennél a márkánál maradjunk ugyan ez a váltó van a Quattroporte q4 ,Ghibli q4 ben is és ott sem dobja ki üresbe …
Szóval jól írtad =szar Olasz autó 😀
Nemet valto, nemet elektronikaval = szarolasz.