A Toyotánál eddig is előfordult, hogy ugyanazon a néven több típust is kínáltak, piaconként mást és mást. Most a nálunk is forgalmazott
Yaris Cross kapott névrokont, egyelőre csak Indonéziában.
Az újdonság a RAV4 markáns vonásait örökölte, egy számmal kisebb méretben: a jellegzetes, trapéz-forma hűtőmaszk, a lefelé görbülő szájat imitáló légbeömlők az autó orrának alján, és a ferde metszésű lámpák ugyanúgy a közös stílus részei, mint a sarkos sárvédőívek, vagy a jellegzetes trapéz-tetővonal. Az összhatás az európai rokonnál valamivel erőteljesebb, és ránézésre fél számmal nagyobbnak is tűnik annál. Az is: a két autó között 13 centi a különbség hosszában, a távol-keleti modell javára.
A hasonló fazon ellenére műszakilag sincs sok köze egymáshoz a két Toyotának: az indonéz Yaris Cross a Daihatsu által fejlesztett DNGA platformra épül, míg az európai a Toyota-féle TNGA-n alapszik. Az indonéz Yaris Cross egyébként kapható lesz sima benzinmotorral is – ez egy 1,5 literes szívómotor 106 lóerővel – de természetesen lesz hibrid kivitel is, ahol egy szintén 1,5 literes, 91 lovas benzinmotor és egy 80 lóerős villanymotor ad össze 112 lóerő összteljesítményt. Mindkét változatba fokozatmentes automata váltó kerül, és mindkettő csak fronthajtással készül.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Toyota tervezi-e másutt is piacra dobni a típust, de még az sem lehetetlen, ha nem is valószínű, hogy később, egy másik típusjelzéssel akár Európában is megjelenjen.