Van zsákjában minden jó! – BMW 330d Touring
A puttonyosban még sosem kellett csalódnunk – BMW 330d xDrive Touring
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Történnek furcsa dolgok a BMW-nél, de szerencsére, ami igazán fontos, arra többszörösen koncentrálnak. A 3-as sosem volt ennyire jó, mint most, hat hengerrel pedig azt adja, amit kell.
Kiválóan áll neki az M csomag, de valahogy a szép vonások mellé a Luxury is passzol hozzá
A 3-as Touring megszületésében szerepet vállalt a szükség és nem kevés márkahűség.
A fekete felnik rímelnek a Shadow Line csomagra, a lézer LED fényszórók hibátlan csóvát vetítenek és kitakarják a szembe jövőt
Izgalmasan játszik rajta az árnyék, arányai tökéletesek
Ma már tudják, hogy egyes piacokon még fontosabb is a kombi, mint a szedán, Olaszország tipikusan ilyen, nálunk még a szedán a kelendőbb. A hetedik generációjába lépve is töményen hozza a márka identitását és a forma a puttonnyal együtt továbbra is kiváló, ha nem jobb, mint a szedáné. Igen, kecsesebb lett, nekem is a frissített E46-ot és az E90-et juttatja eszembe, de a vonalai akkor is karakteresek, a fény nagyon izgalmasan törik meg az oldalán. Az övvonal a kilincsek fölé csúszott, ez is csak tudat alatt okoz más érzést, ha ránézünk. Imádom a rövid első túlnyúlását, a hosszú hátsót, hogy az első ajtók előtt messze kerültek a kerekek, hogy a sárvédők alsó élén visszafordul az alsó dizájnél, és hogy az első keréktől a fenekéig egyetlen domborítás húzódik végig. A fekete felnikért én kérek elnézést, ez a téli szett, de legalább passzol a Shadow Line fekete ablakkereteihez. Az M csomag jól áll a 3-asnak, megint, de valahogy annyira komoly most a dizájn, hogy a Luxury csomag kis krómbetétes, visszafogott lökhárítói nekem jobban passzolnak hozzá.
Már nem kell külön megrendelni a nyitható hátsó ablakot
Láblendítésre is nyílhat a fedél, 500 literes a raktér és kerülhet bele aktív csúszásgátló
Aminek külön örülhetnek a friss 3-as Touringot vásárlók, az az alapáras,külön nyitható hátsó ablak.
Egy apróság maradt csak ki, a raktér rolójának motoros mozgatása, ennyiért igazán beleférhetett volna. Ebben a felszereltségben a 3-as már szinte minden területen kiszolgál, az alapáras hazakísérő és üdvözlő fények mellé a virtuális szőnyeg is elérhető, ami a küszöb első részéből vetít egy látványos csóvát végig az autó mellett, hogy véletlenül se lépjünk veszélyes helyre ki-, vagy beszálláskor.Logikus és ismerős a beltér elrendezése, a sportos hangulat tökéletesen átjön
Érdekes az élénk kék bőr használata, a díszelemekben valódi fémhálót alkalmaztak, a középkonzol kezelőszervei tökéletesen kézre állnak
A tesztautó utastere most minden eddiginél extrémebbre sikerült, amire először csak egy hangos nyelés volt a reakcióm. Pár nappal később már úgy ébredtem, hogy az élénk kék belsőt látni akarom újra és újra. Kicsit olyan ez, mint már az E36-nál is elérhető furcsa Individual színek. A kék utastér hideg, nem az otthon melege jut róla eszünkbe, hanem a rideg precizitás. Erre dobnak rá egy lapáttal a valódi dróthálóból készült, műgyantával nyakonöntött díszítőelemek, amik ezt a gépérzetet tökéletesen fokozzák. Annyira tökéletesek még mindig a BMW sportülései, hogy a sokadik teljesen átlagos tesztautó után a feszes tartása miatt megfájdult mindkét oldalam az első nap után, majd a testem hozzászokott, hogy végre megint egy autó, amiben nem lötyög, hanem vele együtt kell mozognia, ami egy családi kombi esetében felbecsülhetetlen érték. A kezelőszerveket már jól ismerjük, a belső logikus és könnyen hozzászokható az elrendezés, a kezelés. Csípem, hogy a kormányfűtés kapcsolója a kormányra kerül a BMW-kben, hiszen teljesen logikus, hogy ott keresnénk első körben.
Megfelelően tágas, hátul is tisztességes a lábtér, az anyagok kiválóak, ahogy az összeszereltség is
Grafikusan mutatja a körülöttünk mozgó forgalmat, könnyen értelmezhetőek a jelzések és a vezetéstámogató utasításai
Alapjárati morajlása bizalomgerjesztő, fordulaton kisimult és sportosan szól, a bizsergése pedig átjárja az egész karosszériát.
Ezt mondjuk én pozitívan élem meg, ez a motor, annak ellenére, hogy dízel, beszél a sofőrhöz, míg egy 20d leginkább csak teszi a dolgát, persze azt sem rosszul. A 30d húz, mint egy mozdony, állati éles a gázreakciója, a 8-as ZF automata még mindig tökéletesen veszi a lapot le-, és felváltáskor is, lehetetlen zavarba hozni. Van összkerékhajtás nélkül is 30d, de a népszerűsége miatt xDrive-val pakolták össze a tesztautó specifikációját. Még mindig ez az a rendszer a konkurensek között, amit a vezetés örömére hangoltak, miután alapesetben csak hátul hajt és csak kipörgéskor tolja előre is a nyomatékot. Ennek már csak azért is örülhetünk, mert kikapcsolt menetstabilizátorral nem izgatja magát, ha kapar hátul, akkor kapar.Nem várnánk el egy kombitól, de a 3-as Touring ma az egyik legjobb vezethetőségű új autó
Hibátlan a 8-as ZF váltó, a zongoralakkot mondjuk tudnám feledni, az iDrive vezeték nélkül tud Apple CarPlayt és mindenképp online kapcsolatos
Egyszerű családi, pláne dízel kombit ennyire szépen keresztben autózni szerintem még nem láttam, pláne nem éltem át. A 3-as Touring kormányzása úgy ad át egy rakás szükséges infót, hogy közben nem érezni túlsúlyozottnak, vagy kényelmetlenül keménynek.
A tökéletesen belőhető üléspozícióval együtt félelmetesen jó vezetési élményt tud adni.
Minden pillanatban érezzük, merre jár a hosszú fenék. Futása hibátlan, az új felkoppanásgátlós futómű a csodával határos: a 3-ast súlyosnak érezni, de nem kellemetlenül keménynek. Kiváló a zajkomfort, a mozgása, a kényelme nagyobb autókat idéz, miközben a méretek miatt nem tolakodó, bent sem érezni pazarlónak a helykínálatot. Fényűzés azért adódik a technológia és a high tech kütyük terén, miután a 3-asban már mindenképp digitális a műszeregység és az online kapcsolat is jár, de akár érintőképernyős is lehet a 7.0-ás iDrive-ot futtató multimédia. Tulajdonképpen még mindig nem értem, erre miért van szükség, amikor a középső kezelőszerv még mindig hibátlanul működik és még az írásfelismerése is tökéletesen használható. Az online kapcsolat a mobilos Connected Drive applikáció miatt egy áldás, de ha valaki a beépített navigációt használná, az élő forgalominformációk alapján tervez, de akár híreket és időjárást is böngészhetünk a főkijelzőn.Tökéletesen átjön rajta az a vezetés iránti szenvedély, amiért a márkát szeretjük
Vezetéstámogatók szempontjából érdekes újítás a vizuális megjelenés a műszerfalon. Olyan, mint a Teslákban, kirajzolja a körülöttünk mozgó autókat, motorokat és teherautókat egy mozgóképen magunk előtt, párhuzamos közlekedésnél is. Ügyes a vezetőasszisztens is, alacsony sebességnél, vagyis városi araszolásnál ritkán kéri, hogy nyúljunk a kormányhoz, nagyjából 50 km/h felett viszont úgy 15 másodpercet megy csak magától. A kormányérintés viszont itt már tényleg csak érintés, nem kell megcibálni a volánt, mint a Volkswagen termékekben, hogy észrevegye, hogy amúgy itt vagyunk még. Ügyesen követi a sávot, tökéletesen lassít a kocsisor mögött, keresztirányú forgalomra is figyelmeztet, a tolatókamerája pedig még mindig az egyik legszebb képet adja az autóiparban, még sötétben is.
A minőségi autózás tökéletes szinonimája a 3-as Touring.
A precíz összeszerelésnek és főként a vezethetőségnek persze megvan az ára, a sorhatos dízellel pár forint híján 14 millióról startol. Ez még mindig azok autója, akik nem csak eljutni szeretnének A-ból B-be és élvezni a villantást. Persze, tudja mind a kettőt tökéletesen, mert a 3-as Touringnak is megvan a megfelelő presztízsértéke, de a vezetésében olyan íz, olyan élmény van, ami után bepárásodik a sofőr szeme. Szerencsére a vevőkör ebben a kategóriában még keresi ezt a fajta minőséget is, ők pedig a BMW-hez fordulnak, máshol ilyet nem kapnak.A sorhatos dízel karaktere kiváló, morajlását lehet élvezni, erejét meg pláne, tökéletesen passzol a 3-ashoz