Van még lehetőség a hazai flottákból kifutó autókban!
A szakértők szerint nagy növekedés előtt áll a használt flottaautók szegmense
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Használt autó vásárlásakor legtöbbször negatív jelzőként hangzik el a "céges" kifejezés, pedig a mai flottás autók a piac legjobbjait képviselik.
A piacvezető, havonta csaknem 2 millió látogatót fogadó Használtautó.hu adatai szerint ugyan egyre nagyobb a kereslet az alacsony futásteljesítményű, újszerű állapotban lévő használt autók iránt – még azok körében is, akik új autót keresnek –, régiós összehasonlításban Magyarország mégis elmarad.
„Cégcsoportunk adatai szerint Szlovákiában, Romániában, Lengyelországban és Csehországban a flottaautók több mint 60%-át közvetlenül a lakossági ügyfeleknek értékesítik. Magyarországon ez az arány még csupán 20% körül van. Ennek az egyik oka az lehet, hogy ez a kategória hazánkban még nem eléggé ismert, míg a szomszédos országokban az autóvásárlók egy jelentős része a használt autók között is a megbízhatóan magas minőséget keres, és a választásnál nem csupán az ár dominál. Bízom benne, hogy egyre kevesebb hazai ügyfelet lehet megtéveszteni az olcsó, de ellenőrizhetetlen eredetű és látszólag alacsony futású használt autókkal” – emelte ki Tüttő László, a Business Lease remarketing menedzsere. A flottakezelésből kifutott cégautók továbbá áfa körbe tartoznak, vagyis bizonyos esetekben ez részben vagy egészben is visszaigényelhető, így a további finanszírozásuk is kedvező, továbbá teljes műszaki dokumentációval és teljes javítási dokumentációval rendelkeznek. Az előírt, rendszeres karbantartásaikat pedig kizárólag márkaszervizben végezték. Ezek együtt pedig mind-mind olyan szempontok, amik egy használt autó vásárlásánál komoly, döntést befolyásoló tényezők lehetnek azoknak, akik hosszú távra szeretnének megbízható autót vásárolni.
A 3-6 milliós ársáv persze már nem az átlagvásárlók területe, a legtöbben ennél olcsóbban vásárolnának. Ha a Használtautó.hu kereséseit nézzük, népszerűek a családi használatra is alkalmas flottás modellek, mint például az Opel Astra, a Ford Focus, a Skoda Octavia vagy akár a Volkswagen Passat. Ugyanakkor ebben az ársávban márkaszinten a Ford, BMW, Audi sorrend látható a keresések élén. Egyértelmű, hogy utóbbi két márka modelljeiből sokkalta kevésbé lehet szerény futású, megbízható előéletűt találni, márpedig a vevők számára annak előnyben részesítése sokkalta inkább javasolható, mint a márka preferálása.
„..egyre inkább meglepő, hogy ez a kategória miért nem sokkal népszerűbb ”
Segítek.
Azért nem népszerűbb, mert M.o-n amelyik céges autóban 4-5 éves korban -levedléskor- egy minimális fantázia van, azt megveszik a dolgozók… bocs… alkalmazottak.
Az összes többi megy vissza/eladásra ahol persze megvan még az esély, hogy jó legyen az autó, csak ez az esély nagyon kicsi.
– megúszta a motor a folyamatos hidegen ‘üvegelést , mert ” legyen má’ meleg télen egyből a főnök k…anyját!”
– vagy túléli a hajtáslánc akármit csinált korábban a fa kezű/falábú
– vagy „simán felhajtok padkára 20-al mert bírja a futómű”
A kevés km-es ELADÓ céges autók pedig azért futottak keveset, mert azok a tartalék -azaz kulcsos autók- amik aztán halmozottan kapták az ívet.
Aki ilyen vásárlásra adná a fejét, feltétlenül keressen egy cégautót használó embert, mert az elég konkrétan és érthetően elmondja majd az okokat, miért NE vegyen ilyet.
De két támpontot megadok: üzemanyagot nem ő fizeti, szervizt nem ő fizeti.
…kérdés – ezek után? 😀