Már a legkisebb Toyota is terepezésre készül
Bár már eddig is tudható volt iparági pletykákból, immár a Toyota is megerősítette, hogy jön a Toyota Aygo következő generációja. Sok másik autógyártó lemondott már a városi miniautók szegmenséről, egyszerűen nincs rá kereslet és nem is éri meg a fejlesztés és a gyártás - nem úgy a Toyota, de azért ők is bevetik az utóbbi évek adukártyáját: a terepjárós imázst.
Ismerősnek tűnik a hátsó lámpa
Persze egy Aygo méretű kocsi sosem lesz igazi terepjáró, sem SUV, esetleg crossover, bár az is nehezen. Pedig bizony crossoverként harangozza be a Toyota a modellt, és már azt is tudjuk, hogy novemberben lesz a bemutatója. Ez lesz az első Toyota modell, amit teljes egészében az öreg kontinensen terveztek (a Toyota Motor Europe-nál Brüsszelben), és a gyártás is itt lesz (Kolínban, Csehországban). A japánok új, sokoldalú platformján, a Toyota New Global Architecture GA-B nevű változatán érkezik majd az apróság, ami egyszer már bizonyított az
új Yarisban, elvégre Európában az most az Év Autója.
Kizárólag házon belül történt az Aygo következő generációjának fejlesztése, ami kissé meglepő, hiszen a pénzügyileg nehezen megtérülő szegmensekben össze szoktak fogni az autógyártók - lehet, hogy a miniautók piacáról már annyian lemondtak, hogy nem is találtak partnert. Nem csak a tervezés és a gyártás történik Európában, maga a modell is kifejezetten az európai vásárlók igényeit hivatott kiszolgálni, ami akár azt is jelentheti, hogy csak itt lesz majd kapható. A fejlesztők tanulmányozták a kontinens nagyvárosainak jelenlegi és várható jövőbeli életstílusát, és ehhez igazították az új Aygót - kutatásuk eredménye pedig az lett, hogy a szűk utcákban is crossoveres kialakításra lesz szüksége a vásárlóknak. Ezért Aygo X lesz az új generáció neve, ahol az utolsó betűt angolul crossnak kell mondani, ez alapján magyarul elvileg Aygo keresztnek kéne hívnunk. Elég valószínű, hogy mindenki "iksz"-nek fogja hívni, azt viszont már kevésbé tudjuk, mitől is lesz ez crossover. Esélyes, hogy valamelyest megemelik a hasmagasságot, kötelezően műanyagból lesznek a sárvédők körüli részek és az első és hátsó lökhárítók, esetleg néhány további dizájnelem idézi majd meg a terepre készült autókat - az összkerékhajtást kizárhatjuk. Az első ízelítőből azt is láthatjuk, hogyan fog kinézni az Aygo X felirat, illetve a hátsó lámpa egy részét is megmutatták. Első ránézésre szinte egy az egyben ugyanolyannak tűnik a fényszóró, mint amilyet a kifutó modellen találunk, bár bizonyára lesz azért különbség a régi és az új változat között. Hamarosan meglátjuk, és pár hónapon belül kiderülhet az is, hogy továbbra is a legmegfizethetőbb modell lesz-e az Aygo a Toyota kínálatában, vagy a crossoveresítéssel már a Yaris fölé pozicionálják.
Annyira lesz crossover, mint a Fiat Panda CityCross. Bár az elérhető kémfotók alapján még annyira sem, sok szép terepezésre emlékeztető fekete műanyag betét kell ahhoz, hogy a Cross név autentikus legyen.
De én azzal is vitatkoznék, hogy ez az első teljesen európai tervezésű Toyota modell, szerintem az eddigi Aygókra is simán rá lehetne húzni ezt a titulust, s nem titok, hogy a Yaris is inkább egy francia kisautó, mint sem japán. Gondolom azért mondhatják el ezt most, mert nem lesz hibrid változat.