Nincs szó biztos döntésről: jelenleg még ugyanúgy érvényben van a 2035-ös határidő. Egy újabb jel utal viszont az EU-s álláspont változására.
A vásárlók jelentős többsége egyelőre nem szeretne villanyautót, ez pedig az európai autóipar bukásához is vezethet a jelenlegi határidők mellett
Egy új bizottsági dokumentumban sokkal óvatosabban fogalmaznak a belső égésű motoros új autók 2035-ös betiltásával kapcsolatban. A megváltozott bekezdést a német Handelsblatt szúrta ki a gépjárművek károsanyag-kibocsátási szabályozásáról szóló legfrissebb javaslatban. Amíg a korábbi dokumentumokban az állt, hogy „kiemelt fontosságú”, a megállapított szén-dioxid-csökkentési célok változatlansága, addig az új dokumentumban a Bizottság csak annyit szögez le, hogy „nem szeretne változtatni a kibocsátási célokon”.
Bár a két változat hasonló jelentéstartalommal bír, ám a megszövegezés módja közötti jelentős különbség utalhat arra is, hogy a Bizottság előbb-utóbb engedni fog a rá nehezedő nyomásnak.
A szakértők szerint jó eséllyel igaz az utóbbi spekuláció, ám nem szabad előre inni a medve bőrére, mert egyszerű véletlen is lehet, hogy a szokásos szöveg helyett most egy más megfogalmazást használtak a bizottságban. Ha minden maradna a jelenlegi álláspont szerint, akkor a gyártóknak a belő égésű motoros járművek eladását fokozatosan kellene csökkenteniük a nulla helyi emissziós autók javára egészen 2035-ig, amikortól egyáltalán nem forgalmazhatnának hagyományos üzemanyagokkal hajtott modelleket.
A belső égésű motorok megmenekülésének egyik első jele is lehet a friss javaslat, ám az sem kizárt, hogy csak többet látnak bele a szakértők a kelleténél