Van még, aki a 4×4-re szavaz. Itt a Chevrolet Trax
Magyarországon az alapból legolcsóbb Chevrolet Trax
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tovább bővült a már nálunk is elérhető kisméretű, divatos és megfizethető szabadidő-autók köre, megjött a Chevrolet Trax. Vezettük árkon-bokron át.
Chevrolet Trax - árak
LS | |
1.6 4x2 | 3 940 000 Ft |
1.4 Turbo 4x4 | 4 935 000 Ft |
LT | |
1.6 4x2 | 4 540 000 Ft |
1.4 Turbo 4x4 | 5 335 000 Ft |
1.7 D 4x2 | 5 540 000 Ft |
1.7 D 4x2 Aut. | 5 790 000 Ft |
1.7 D 4x4 | 5 985 000 Ft |
LT+ | |
1.4 Turbo 4x4 | 5 585 000 Ft |
1.7 D 4x2 | 5 790 000 Ft |
1.7 D 4x2 Aut. | 6 040 000 Ft |
1.7 D 4x4 | 6 235 000 Ft |
Szériában, tehát LS-szinten még kurblis az ablakemelő, a szívó benzineshez klíma sincs (azaz van, 200 ezerért). A visszagurulás-gátlós ESP, a 6 légzsák, a Bluetooth-kihangosító, a multikormány, az osztottan dönthető hátsó üléstámla alap, miként a stop-start rendszer is. A biztosan népszerűbb LT-lépcső egyebek mellett síkba dönthető utasoldali ülést, könyöktámaszt, hátul is villanyablakot, 16 colos alufelnit, lejtmenet-vezérlést, ködlámpát, tolatóradart, 7 colos színes érintőképernyős kijelzőt, MyLink okostelefon-integrációs multimédiást is ad. Az LT+ csúcs ülésfűtéses, 18 colos könnyűfém kerekes, bőr-szövet kárpitos. Értelemszerűen ilyeneket próbálgattunk a csodás Etyeki-dombvidéken, egy turbós, ergo 4x4-es benzinesnek miniszterelnökünk parasztházát is megmutattuk az épülő felcsúti stadion tőszomszédságában. Meg azt is, hogy ő, mármint a Trax miért nem terepjáró... Az egy dolog, hogy hasmagassága mindössze 16 cm, s orra is alacsonyra húzott, de a más gyártóknál nem favorizált, a koreai Mokka/Trax párosnál bezzeg aduként emlegetett összkerékhajtás is csak síkos utakra, hóba-sárba lesz jó. Hosszú áttételezésű a váltó, emelkedőn ég a kuplung, a gumi sem terepes.
Chevrolet Trax - méretek
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] | 4248 x 1766 x 1674 |
Tengelytáv [mm] | 2555 |
Nyomtáv elöl [mm] | 1540 |
Nyomtáv hátul [mm] | 1540 |
Hasmagasság [mm] | 158-168 |
Csomagtér [l] | 356-1370 |
Azt már aszfalton tapasztaltuk meg, hogy az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros futómű komfortosra hangolt, az elektromos szervokormány közepesen informatív, a váltó korrekt, utazni meg naná, hogy a dízel a jobb és takarékosabb. Még akkor is, ha csöppet darabosabb és hangosabb is, mint a turbós benzines. Az ülések kényelmesek, hátul is elférni, a csomagtartó használható méretű. Az Aveo-féle digitális sebességjelzős műszerfal itt is jópofa, a minőségérzet rendben van.
A kesztyűtartóban melegedő iPhone-on futó, 50 euróért letölthető BringGo app navigációja a "térképről letérve" is feltalálta magát, olyan dűlők is útként szerepeltek, hogy csak na. A Chevrolet-garancia 5 év/150 ezer km, a márkaimportőr úgy kalkulál, hogy minden tizedik vevője Traxot fog vásárolni.
Chevrolet Trax - műszaki adatok
*: automata váltóval
1.6 4x2 | 1.4 T 4x4 | 1.7 D 4x2/4x4 | |
Motor | benzin | benzin | dízel |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1598 | 1364 | 1686 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 115 (6200) | 140 (4900-6000) | 130 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 155 (4000) | 200 (1850-4900) | 300 (2000-2500) |
Végsebesség [km/h] | 173 | 194 | 4x2: 186 (183)*; 4x4: 183 |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,3 | 9,8 | 4x2: 9,6 (10,5)*; 4x4: 9,4 |
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km] | 8,2/5,5/6,5 | 7,8/5,6/6,4 | 4x2: 5,4/4,0/4,5 (6,4/4,6/5,3)*; 4x4: 5,6/4,5/4,9 |
CO2 [g/km] | 153 | 149 | 4x2: 120 (139)*; 4x4: 129 |
Saját tömeg [kg] | 1290 | 1379 | 4x2: 1383 (1395)*; 4x4: 1429 |
*: automata váltóval
Drukkolunk és kíváncsian várjuk, helyes lesz-e a számításuk, mindenesetre a Trax, de a többi divatos és trendi kis crossover magyarországi sikere sem vehető készpénznek - igen, a kevésbé puccos, viszont kevesebbért reálértékben többet nyújtó és méretesebb Dacia Duster népszerűsége okán. Rövidesen megnézzük, hogy fest az árverseny a szubkompakt SUV-szegmensben, a Traxot meg szimpla fronthajtással ajánljuk - ha már automata-4x4 kombó nincsen.