Van képe hozzá – Kipróbáltuk a friss 7-es BMW-t!
Várd ki, élőben egész más! – Finom gép az új hibrid 7-es, a BMW jó irányba csiszolta a limuzint
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljes tűzerővel tért vissza a BMW megújult 7-es sorozata. Tisztábbá tették a V8-as és V12-es motort, az új hibrid pedig igazán finom működést produkál, de számos területen okosabb és mutatósabb lett, kipróbáltuk.
Számtalan véleményt hallottam már a 7-es BMW friss arculatával kapcsolatban, és mindegyik lényege egy és ugyanaz volt, hogy alaposan elszúrták. Ennyire sarkosan viszont nem fogalmaznék, sőt, tartottam magam ahhoz, hogy látni kell élőben, mert emlékezzünk vissza a Mazda MX-5-re, nagyon nem azt vártuk, élőben mégis instant szerelem a kisautó. A 7-essel is ez a helyzet, az otrombán nagyra nőtt vesék fotón tolakodóan nagynak tűnnek, ám élőben szemtől-szemben állva a friss 7-essel azt kell mondjam, ennek itt van helye. A korábbi verziót a fejlesztők és a dizájnerek túl lágynak látták, a kategóriában nagyot kell durrantani ahhoz, hogy tiszteletet érdemeljen ki egy autó. Mert észrevenni észreveszik, a 7-es amúgy is meghatározó szereplő a limuzinok között, az viszont az E38 óta látszik, hogy nem az apró, finom megoldásokkal lehet nagyot gurítani a kategóriában, valami radikális kell.
Nem mellesleg a modell legfontosabb piaca Kína, tavaly a globális eladások 41%-át tették ki, a friss 7-es megjelenését is leginkább az ő ízlésvilágukhoz igazították.
A géptető legelső éle 5 centivel került magasabbra, nagyobb átmérőjű a BMW embléma is, a veséket pedig már csak optikailag osztják ketté. Szűkség nem lenne ekkorára, mert az alsó és felső része is teljesen falazott, egyszerűen a megjelenés az, ami itt diktál, és
ez, valamint az X7 most olyan arcot mutat, amitől garantáltan messziről fel fogjuk ismerni a legfelsőbb kategóriás BMW-ket.
A maszk mellett két oldalt rendkívül keskeny fényszórókat kapott, amik felárért lézer technológiásak, de mindenképp ledesek. Alattuk egészen új a lökhárító is, az alapkivitel króm ívei oldalanként egy-egy függőleges légelvezetőhöz juttatják a tekintetünket, ezek aktívan vezetik el az első kerekek mellett egyébként csak kavargó és ezzel jelentős légellenállást keltő levegőt, ezzel a megoldással egy légbuborék borítja a kerekeket menet közben. Az M Sport csomag lökhárítója ezeknél jóval radikálisabb, sportosabb, véleményem szerint az alap mutatja igazán jól a 7-es új arcát. Dominálnak a függőleges vonalak, az autó orrára ügyesen rímelnek az első sárvédők alján vigyázzba állított króm díszek.Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] | |
Sima | 5120 | 1902 | 1461 | 3070 | 515 |
Hosszú | 5260 | 1902 | 1479 | 3210 | 525 |
A hátsó lökhárító érdekessége, hogy a BMW nem állt be a kamu kipufogósok sorába, az alap lökhárítón is a díszes kereteken távozik a megtisztított kipufogógáz.
A 7-es ismét két tengelytávval lesz elérhető, de az alap is bővebb három méternél, mégis a 14 centivel nyújtott L kivitel az igazi, nem is hoztak rövidet a portugál menetpróbára. Az utastér nem változott túlzottan, legalábbis első ránézésre, itt sokat kell időznünk, hogy az újdonságokat kipróbálhassuk. Látványosra sikerült az új kárpit megoldása, a finom tapintású Merino és Nappa bőrhuzat mostantól a könyöklőkön és az ajtókárpitokon is rombuszmintás varrást kap. Nagy előrelépés az iDrive 7.0 alkalmazása, ami nem csak új kezelőfelületről szól, hanem akár vezeték nélküli, bluetooth kapcsolaton keresztül is működő Apple CarPlay okostelefon integrációról. Mindenképp digitális a műszeregység, vannak új fa díszítőelemek, valamint az utastér komfortjáról vastagabb szélvédő és oldalablakok gondoskodnak, meg persze a megszokott dolgok, mint a süppedős padlószőnyeg, a temérdek irányban elektromosan állítható, masszírozós, hűtött-, fűtött ülések, a hangulatvilágítás és a Bang & Olufsen hifirendszer.Motor | 750i | 750Li | M760Li |
Emissziós norma | Euro6d | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 4395 | 6592 | |
Hengerek/szelepek száma | 8/32 | 12/48 | |
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 530/5500 – 6000 | 585/5250-5750 | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 750/1800 – 4600 | 850/1600-4500 | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 4,0 | 4,1 | 3,8 |
Végsebesség [km/h] | 250 | 250(305) | |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 9,5 | 9,6-9,5 | 12,5-12,4 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 217 | 218 | 285-282 |
Saját tömeg [kg] | 2040 | 2075 | 2295 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2640 | 2675 | 2840 |
van némi izgága, feszes és sportos a mozgásában, a légrugózás hibátlanul kiszintezi az autót kanyarban, így az oldaldőlés minimális.
Motor | 745e | 745Le | 745Le xDrive |
Emissziós norma | Euro6d | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 2998 | ||
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 286/5000-6000 | ||
Elektromotor teljesítménye [LE (1/min)] | 113/3170 | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 450/1500-3500 | ||
Elektromotor nyomatéka [Nm (1/min)] | 265/0-2700 | ||
Gyorsulás 0-100 km/h | 5,2 | 5,3 | 5,1 |
Végsebesség [km/h] | 250 | ||
Elektromos végsebesség [km/h] | 140 | ||
Elektromos hatótáv [km] | 54-58 | 52-55 | 50-54 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 2,2-2,1 | 2,3-2,2 | 2,6-2,3 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 52-48 | 53-50 | 59-52 |
Saját tömeg [kg] | 2070 | 2110 | 2160 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2655 | 2670 | 2705 |
Motor | 730d | 730d xDrive | 740d xDrive | 750d xDrive |
Emissziós norma | Euro6d | |||
Hengerűrtartalom [cm3] | 2993 | |||
Hengerek/szelepek száma | 6/24 | |||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | |||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 265/4000 | 320/4400 | 400/4400 | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 620/2000-2500 | 680/1750-2250 | 760/2000-3000 | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 6,1(6,2) | 5,8(5,9) | 5,3(5,4) | 4,6(4,7) |
Végsebesség [km/h] | 250 | |||
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 5,5-5,3 | 5,7-5,5(5,8-5,6) | 6,0-5,6(6,0-5,7) | 6,0-5,8(6,1-5,9) |
CO2-kibocsátás [g/km] | 144-138(145-139) | 150-143(153-154) | 158-148(158-149) | 157-152(160-155) |
Saját tömeg [kg] | 1900(1945) | 1955(2005) | 1990(2025) | 2035(2075) |
Megengedett össztömeg [kg] | 2510(2560) | 2560(2625) | 2605(2645) | 2640(2690) |
Méreteivel együtt élőben fölényes megjelenése van, ez a hatalmas arc itt működik.
Egy igazi guruló erőd, amit nagyon távolról megpillantva is garantáltan fel fogunk ismerni. Mostantól nem téveszthetjük össze az 5-össel, a 7-es sorozat, az X7, valamint a 8-as kupé, kabrió, és i8 modellek a BMW felsőkategóriás autóit jelentik. Melyek bár számtalan ponton hasonlóak, mégis jól megkülönböztethetően mások, mint a hagyományos kínálat autói, és ez az, ami nem csak a kategóriának, de főként a vásárloknak fontos. A 7-es továbbra is kényeztetően kényelmes, technológiailag pedig az egyik legfejlettebb és meglehetősen széles motorpalettával hódít, melyek közül a hibrid most az igazán fontos, nem mellesleg renkívül jól sikerült darab.
Megakadt a szemem a diesel változatok műszaki adatain… konkrétan a 0-100 gyorsulás adatain… 730d 9.4-9.6 mp, de még a 740d is „csak” 8.1 mp!!! A mostani, általam használt f30 320d gyorsulása 7.6 mp 0-100-ig!!! Ezek az adatok egy csúcsmodell esetén elég gyengék ( egy 1.4 turbós Astra is jobbat produkál ) Oké… a tömegük is 2500 kg körül van, de akkor is! Nem lehet, hogy elírás?
Nem elírás, ezek a gyári értékek, a 30d itt a belépőmodell, a 40d is csak a második szint és az autó 1,9 tonnától indul, össze se hasonlítható a másfél tonnás 3-assal, nyilván 400 kilóval kissebb karosszéria gyorsabb lesz bármilyen motorral… Az 50d, 50i 60Li, plàne a hibridek gyorsulása itt a nem mindegy, bőven két tonna súly fölött. Arrol meg nem is beszéve, hogy ezekkel a limuzinokkal, értelmes felhasználás mellett elég ritkàn számít a gyorsulási értèk, sokkal inkább a rugalmasság autópálya tempónál.
6.1 a 30d gyorsulása a hivatelos adatok szerint.
https://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/7er/limousine/2019/bmw-7er-limousine-informieren.html#tab-1
Igen, bárhol olvasom 6,1. Az xDrive meg 5,8. Sőt a 740d és a 750d gyorsulási adata sem stimmel.
Szerintem felcserélhették a fogyasztási adatokkal….
Hopp, valóban, elcsúszott egy sorral, bocs, javítom!
Kici kínainak nem számít gyorsulás, kínai kommunista párt ugyanis nem enged gyorsan menni. Számítani nagy hűtőmaszk, hogy konkurensek kedélyeit gyorsan lehűteni az utakon és elütött kutyát azonnal felszeletelni vacsorához. BMW lenni nagyon jó tűzhely, átsütni hús hamar!
🙂
nagyot mentek egyesek a hűtőrács-vese nagyobbítós memékkel…érdekes, hogy az audinak sokkal nagyobb, idétlen single frame-je van, mégsem álltak neki memézni, hogy 2050-re az összes audi csak egy b szom nagy singleframe lesz…pedig az audi közelebb áll ehhez 😀
Teljesen igazad van, de a dolog mögött szerintem az van, hogy a BMW múltja jóval nagyobb, sok-sok évtizeden át ízlésesen tálalták a veséket, csak az utóbbi pár évben szaladt el velük a ló ezzel a méretnövekedéssel. Az Audi még nincs annyira régóta jelen a prémium-kategóriában, a single frame még nem forrt egybe a nevével, nem volt rá elég ideje, emiatt az emberek az Audi-hűtőmaszkoknál végbemenő méretnövekedést egyszerűen csak „útkeresésnek” tudják be – ezenkívül meg a két márkánál más-más a design, az egyiknél valahogy kiadja, a másiknál meg visszatetsző. A Merci-hűtőmaszkok is nagyok, mégsem hallottam még óbégatni senkit miatta, mert ők stílusosan tudják az arcunkba tolni. (A Merci-hűtőrácsnak amúgy van valami nemzetközileg is ismert neve? A BMW-ét „veséknek” nevezi világszerte a sajtó, az Audié a „single frame”, a Lexusé az „orsóforma”, az Alfáé a „pajzs”, gondolom, a Merciének is van valami neve, meg talán a Volvóénak, Jaguarénak, stb. is…)
Ebben is lehet valami, de azért pl. egy új A8-nak visszatetszően gagyi – nagy már ez a singleframe
https://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/2017/10/1audia8.jpg
Valahol lehet említettem is anno, mikor koncepciókat láttam régebben vagy spy fotókat, hogy már lassan az egész orr egy nagy singleframe lesz csak 😀
lehet azért nem kapták fel annyira mint a bmw-t, mert ugye kevésbé karakteres….és valóban 2002 körültől van csak ilyen nagy paca radiátor az audikon, meg régebben sem volt kisebb sokkal egy akkori a8-on az igaz, akkor az újdonságnak hatott és nem voltak még nagy memegyárosok sem 😀 max annyit mondtak az emberek, h „furcsa” , de lehet tényleg betudták útkeresésnek…..de nekem lassan inkább idétlenül kezd hatni, ha ránézek egy audira, egy jellegtelen nagy radiátor az orron. Merciknek annyira azért nem nagy szerintem a hűtőmaszk, de formanevet én sem tudok hozzá. Lexusnak van valami formája legalább, attól függetlenül, hogy böszme mint az a singleframe 🙂 bmw-nek nem kéne elmennie ebbe az irányba.
Amit Csalfa alább írt. annak minden sorával egyet értek. Nem tudom hogy van-e értelme leírni, de gondoltam jelzem hogy van ilyen is :).
Szerintem valamikor a 90-es évek végére tökéletessé forrott a BMW formanyelve. Az egyetlen baj ezzel, hogy az E46 és 39 után már nem lett volna mit mutatni.
Ekkor érkezett Bangle aki valami forradalmian újat vitt bele a bajorok formavilágába (persze a jellegzetes veséket ő sem merte bántani).
Egy Bangle féle váltás hiányzik most a BMWnél és az Audinál. Nincs olyan új tervező aki valami újszerű koncepciót tudna vinni a túljátszott formákba.
A single frame viszonylag új dolog (még az újkori Audi rövid karrierjével mérve is), Silva hozta be a 2000-es években (annak is a közepén) de egyúttal sikerült remek formákat is alkotnia. Egger nem ért a nyomába és hiába érkezetet egy sor tehetség a vw-hez nincs meg a készésg a megújulásra…
Ezt is megertük, Zold egyetert valamiben Csalfaval, ugye nem olyan rossz erzes ez Urak…
Egyebkent csatlakozom hozzatok: valahogyan nekem sem tulzo annyira a single frame mint a mostani irdatlan vesek a BMW modelleken. Valahogyan ott jobban belesimul a kepbe, de szerintem ez összefügg az Audi technokrata mibenletevel is, hiszen tenyleg annyira modern, steril, hogy valahogyan ez ott elmegy. Nemugy a BMW-nel…
Bar, ahogy Bezzenev irta, eleg ormotlan az A8-ason, ez teny.
A Mercinel en sem tudok ezzel kapcsolatos „nemzetközi” elnevezesröl. Lehetne „csillagrács”…he-he. Vagy ilyesmi…
Ilyen csak szökőévente egyszer fordul elő(bár most rövid időn belül másodszor :D). A legtöbb vitánkat egyébként az okozza, hogy elbeszélünk egymás mellett, amibe aztán végül mindketten belefáradunk. Ez most egy nyugis állapot, de már előre aggódom, mikor robban a következő bomba 😀
Csináltam egy képernyőmentést. 😉
Basszus…. Tényleg jó látni-olvasni,hogy Csalfa meg Zöld nem „üti” egymást!
??
Rátérve a „hűtőrács” témára,meg kérdeztem a kollégáimat,hogy tudnak-e valamit a Mercinél mi a neve,de senkinek semmi ötlete.Pedig mindenki német.