A Toyota szerint lesz igény a gázolajos erőforrásokra, amit akár hibrid hajással is ki lehet egészíteni
Egészen eltérő koncepció mentén fejleszt a Toyota, ami jelenleg a nyertes taktikának tűnik. A japánok főként a hibridekben hisznek, de ha a piaci körülmények úgy kívánják, akkora a sima benzines modellektől sem riadnak vissza. A villanyautózás náluk marginális kérdés, inkább a valós felhasználói igényekre szabják az autókat, és bizony van az úgy, hogy a dízel a legjobb megoldás.
A Toyota Land Cruiser és Hilux egyik fontos piaca Ausztrália, a világ hatodik legnagyobb országában jelentős távok és lakatlan területek is akadnak, ami nem ideális a villanyautók számára
A Toyota ausztrál értékesítési vezetője szerint még hosszú jövő előtt áll a dízeltechnika, az aktuális normákhoz igazodva egyáltalán nincs halálra ítélve Rudolf Diesel találmánya. A kilenc éve futó Hilux esetében a 2024-es modellévre például
lágy hibrid hajtással tették szalonképesebbé a platóst. A 2,8 literes gázolajost idéntől egy 48 voltos villanymotor támogatja 16 lóerővel, a rendszer jellegéből adódóan önálló elektromos mozgásra képtelen a pickup. A Toyotánál jelenleg is számos hagyományos erőforrást fejlesztenek, becslésük szerint a villanyautók soha nem fogják túlszárnyalni a 30%-os piaci részesedést, a fennmaradó 70%-ot pedig ki kell szolgálni.
Terepjáráshoz és cipekedéshez még mindig egy nyomatékos dízelmotor a legjobb megoldás
A szigorúan szabályzó Unió területén tavaly 13,6%-ot értek el a gázolajos erőforrások, őket a villanyautók egy százalékkal szárnyalták túl. Az eladott autók negyede volt hibrid (25,6%), azonban itt is akad gázolajos, például bizonyos konnektorból tölthető modellek szívét dízellel kell táplálni.