Van jövője a dízelmotornak a Toyota szerint

A Volvo elengedte, a Toyota inkább fejleszti a dízelmotort

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egészen eltérő irányba indulnak egyes gyártók, míg a Volvo elbúcsúzott a dízeltől, addig a Toyota szerint még évtizedekig velünk marad a technika.

Egészen eltérő koncepció mentén fejleszt a Toyota, ami jelenleg a nyertes taktikának tűnik. A japánok főként a hibridekben hisznek, de ha a piaci körülmények úgy kívánják, akkora a sima benzines modellektől sem riadnak vissza. A villanyautózás náluk marginális kérdés, inkább a valós felhasználói igényekre szabják az autókat, és bizony van az úgy, hogy a dízel a legjobb megoldás. A Toyota ausztrál értékesítési vezetője szerint még hosszú jövő előtt áll a dízeltechnika, az aktuális normákhoz igazodva egyáltalán nincs halálra ítélve Rudolf Diesel találmánya. A kilenc éve futó Hilux esetében a 2024-es modellévre például lágy hibrid hajtással tették szalonképesebbé a platóst. A 2,8 literes gázolajost idéntől egy 48 voltos villanymotor támogatja 16 lóerővel, a rendszer jellegéből adódóan önálló elektromos mozgásra képtelen a pickup. A Toyotánál jelenleg is számos hagyományos erőforrást fejlesztenek, becslésük szerint a villanyautók soha nem fogják túlszárnyalni a 30%-os piaci részesedést, a fennmaradó 70%-ot pedig ki kell szolgálni.
Hirdetés
A szigorúan szabályzó Unió területén tavaly 13,6%-ot értek el a gázolajos erőforrások, őket a villanyautók egy százalékkal szárnyalták túl. Az eladott autók negyede volt hibrid (25,6%), azonban itt is akad gázolajos, például bizonyos konnektorból tölthető modellek szívét dízellel kell táplálni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?