Van esélye a Mercedes-AMG GT-nek az elektromos Hyundai ellen?

Az AMG sportkocsijával akasztotta össze a bajszát a Hyundai Ioniq 5 N

Dinamikában igen közel áll egymáshoz a két autó, csak a hatszáz lóerő körüli teljesítmény forrása egészen eltérő.

Megint egy szokatlan gyorsulási versenyt szervezett a brit Carwow. Ezúttal a Hyundai Ioniq 5 sportváltozata állt rajthoz a Mercedes-AMG GT ellen. Noha ránézésre a németeknek áll a zászló, a koreai mérnökök sem vették félvállról az N változatot.
Hirdetés
A drift móddal is büszkélkedő Hyundait elsősorban a kék színe árulja el, ezt csak az N változatoknak tartják fenn. A fényezésen kívül a diffúzor, néhány toldat és piros dísz jelzi, hogy ez bizony nem az alapváltozat. A két villanymotorral szerelt Ioniq 5 N 609 lóerőt bármeddig, 650-et pedig 10 szekundum erejéig képes leadni, a nyomaték 770 Nm. A 0-100 alapvetően 3,5 másodperc, de akinek minden tized számít, az 3,4 alatt is abszolválhatja a már említett Boost módot kapcsolva. A Mercedes-AMG GT 63 egy négyliteres V8-ast rejt. Az ikerturbós blokk 585 lóerőt és 800 Nm nyomatékot termel, ezzel 3,2 alatt van százon, a végsebesség 315 km/h. A Mercedes ugyan gyengébb, de könnyebb is, a két autó közötti különbség 135 kiló. Mindkét modell összkerekes és hasonló gyorsulási adattal rendelkezik, így előre nem is olyan könnyű eldönteni a kimenetelt. Ha hosszú kilométereken át tartana a verseny, akkor a Mercedes lenne a befutó, a Hyundai “csak” 259 km/h-ig gyorsul. A verseny viszont csak negyed mérföldes, a rövid táv kevés a Mercedes fölényhez.
Hirdetés
A négyszáz méteres távon nem született vesztes, csak két győztes, az AMG kezdeti előnyét ledolgozta a Hyundai, mindkét modell 11,4 szekundum alatt teljesítette a távot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?