Ez a Renault Mégane II, amelynek első, 2003-as példányai már elérhetők a 700-800 ezer forintos ársávban, akár ötajtós, akár kombi karosszériával is
Egy ideig párhuzamosan futott egymás mellett a Renault Mégane I és II, előbbi Classic néven limuzinként kellette magát a kacsaseggű ötajtós megjelenése után
Egyre több ismerősünk és olvasónk bombáz minket a kérdéssel: milyen autót vegyenek, ami még családi használatra is elfogadható, biztonságos, kellemes és bátran használható. Márkafüggőség nincs, csupán behatárolt anyagi lehetőségek - rendszerint 1 millió forintban húzzák meg a plafont, persze átírással, első szervizeléssel. 10 éves autót már senki sem akar, mindenki fiatalabbra vágyik. Formáljuk tehát konkrétumokká az elvárásokat, lássuk mi kapható
minimum 1,4 literes motorral, maximum 8 éves korig, 800 ezer forintért, klímával, 4 légzsákkal. Első hallásra talán irreális vágy az előbbi összessége, de a Használtautó.hu
bővített keresője szinte nem ismer lehetetlent, és a megadott feltételekkel pillanatok alatt megfontolandó ajánlatok között válogathattunk. Íme, a kínálat színe-java az alábbi táblázatban összefoglalva.
Nem a formájával hódít a Chevrolet Tacuma, ellenben ennél használható ki a legjobban az értékvesztés: a korábban Daewoo néven futó egyterű a legfiatalabbként kínálja az általunk elvárt tartozékokat
Amint a felhozatalból egyértelműen kitűnik, van ugyan két fő csapásirány, a Citroën Xsara és Renault Mégane, de azért akad egy-két érdekesség is a mezőnyben. Nem meglepő, hogy a
2003-as évjárat voltaképpen be van betonozva, a kritériumok alapján 8 évesnél fiatalabb kocsira nem igazán lehet számítani, ellenben jó hír, hogy változatos a felhozatal, a kompakt ötajtósok mellett feltűnik limuzin, kombi, továbbá családi használatra ideális egyterű is, tehát a választék relatíve szélesnek mondható. Talán nem meglepetés, hogy
nincsenek dízelmotoros kivitelek, annak ellenére, hogy a keresőben találkoztunk ilyenekkel, ám ezek kivétel nélkül motorhibásként voltak feltüntetve, így semmi értelmét nem láttuk őket szerepeltetni. A futásteljesítményekből tisztán látszik, hogy 100-150 ezer kilométeren át használt autókról van szó, ennél megkíméltebb példány ugyan akad, de véleményünk szerint felesleges „nagypapajárgányos” álmokat kergetni, ahogy érdemes ügyelni a jobban meghajtott gépekre is – a bizalomgerjesztő külső vagy belső állapot még nem minden, alapos takarítással
csodát lehet tenni, miközben például a
futómű karbantartásáról sokan szívesen megfeledkeznek.
2003-ban már a módosított, ovális fényszórós Citroën Xsara futott, amelyből találtunk ötajtós és kombi karosszériát is, 1,4-es és 1,6-os benzinmotorral egyaránt. A jellemző komfortszint az SX, klímával, légzsákokkal
Csak a Suzuki Lianához van automata sebességváltó vagy összkerékhajtás a 800 ezer forint alatti ársávban, 8 éves korig bezárólag
Átlagos igényeket figyelembe véve,
a lista legjobb ajánlata talán a Chevrolet Tacuma, amely esztétikai szempontból kétségtelenül nem a legszerencsésebb vonalakkal lett megáldva, viszont messze a legfiatalabb, 90 ezer kilométerrel nincs túlhajszolva, felszerelése magába foglalja az alapvető kényelmi tartozékokat, és mindezek tetejébe még családi szemmel nézve is elfogadható a helykínálata – így látatlanul abszolút érvényesülni látszik nála a valamit valamiért elve. Érdekes, hogy kuriózumokkal éppen az a Suzuki szolgál, amelyet nem erről az oldaláról ismerünk: a két Liana egyaránt 1,6-os motorral, illetve GLX ellátmánnyal rendelkezik, de az egyik automata sebességváltóval kényeztet, a másik pedig összkerékhajtással színesíti a palettát – lehet, hogy valakinek éppen ilyen dolgokra van szüksége, egyik sem haszontalan. A Peugeot 206 GTI mokány kis méregzsák, ahogyan a sportosabb vonulathoz sorolható a háromajtós
Fiat Stilo is, amely kissé méltatlanul mellőzött modell a Golf-osztályban.
Válaszolva a címbéli kérdésre, körképünk alapján egyértelműnek tűnik, hogy egymillió forint alatt is van élet a használtpiacon, persze a kínálat messze nem olyan gazdag, mint a drágább régiókban. De aki keres, az talál(hat)!
azért vannak ám felismerhető jelei a tekergetett órának!!! alapos körültekintéssel és némi műszaki érzékkel. íme néhány példa.: a pedálgumik kopottsága(bár ezek is pár száz forintos tételek a cserénél) ott van a kormánykerék kopottsága 100.000km-nél nem hiszem,hogy fényesre kopik ezt szeretik elfedni olcsó bőrbevonattal, vagy más egyéb kormányvédő „dekorációval”érdemes megnézni mi lapul ezek alatt. A váltó markolat kopottsága, az ajtó kilincsek. A zömében városban futott autók váltóján is érződik az elhasználódás nyoma. és akkor még nem beszéltünk a szándékosan eltitkolt hibákról!!! A használt autó vásárlás órási nagy lutri!! Talán többet-jobban kellene tájékoztatni a vásárlókat arra,hogy mielőtt pénzüket kiadják a kezükből ragaszkodjanak a műszaki állapotlap kikéréséről, elvinni az erre alkalmas szervizbe átnézetni tízen egynéhány ezer forintos tétel (((tényleg megéri!!!))). Egy alapos körképet kapunk arról mit is szándékozunk megvenni és milyen várható költségek fognak felmerülni (ezek máris mind alku tárgyává teszik az esetenként igencsak túlárazott használt autókat.
már a 1.5 misis cikhez is irtam
daewoo kalos ,kia rio hol maradt??
a koreaiak ezeknél kezdtek jó minőséget gyártani akkor is ha nem presztis márkák,ne a szomszédnak vegyünk autót .
A tablazatban szereplo autok km futasa enyhen szolva is megkerdojelezheto!Pl.Renault Megane kombi privileg felszereltseggel,ami a renaultnal a legmagasabb szint,750 ezer ft es 100 ezer km,hat az nevetseges,8 ev alatt egy kombi min.duplajat futja!hat csak ennyit akartam,rohej!
Jó cikk,tetszik.Érdekes,hogy elmaradnak a német és japán autók a listából,lehet,kicsit el vannak árazva?Igaz,az ezredforduló környékén még egyáltalán nem volt általános a jól felszerelt német autó,különösen nem a mi piacunkon.