Van-e értelme télen klímázni?
Hasznos vagy csak felesleges üzemanyag pazarlás, ha télen használjuk a klímát?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A légkondicionáló a nyári hőségben az autós legjobb barátja. Azonban van-e értelme télen, hidegben is használni a berendezést?
Klímázni télen? Úgy hangzik ez, mint az Északi-sarkra hűtőládát vinni. Van-e értelme a hideg évszakokban is használni a légkondit? Jogos a kérdés, a válasz pedig meglepő: igen van értelme. Igaz, hogy az egész rendszer azért lett megalkotva, hogy nyáron nagy hőségben kellemes idő uralkodjon az utastérben. Ezzel kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetjük az autóvezetést. A hideg évszakokban pont az ellenkezőjére van szükség, fűteni kell. A károsodások elkerülése és a hosszabb élettartam érdekében azonban ajánlott időnként bekapcsolni a klímát a téli hónapokban is. Ha csak nyáron használjuk, utána pedig hónapokon át nem kapcsoljuk be, akkor a rendszer berozsdásodhat, amely előbb-utóbb javításra szorul. A rendszeres működtetéssel viszont megelőzhetjük ezt, úgy a tömítések és a kompresszor kenése is biztosított. A hosszabb ideig nem működtetett légkondicionálót további veszély is fenyegeti, mégpedig a gombák és baktériumok lerakódása. Ezen kívül a felhalmozódott nedvesség miatt penészedés is előfordulhat. Mindezek együttesen kellemetlen szaghatással is bírnak, amely nem túl kellemesen hat az utastérben. Végül pedig szintén egy terület, ahol hasznos lehet télen a légkondi használata. Az ablakok párátlanításakor szintén érdemes bekapcsolni, mivel a klíma nem csak hűti, hanem szárítja is a belső levegőt.
Valóban igaz, amit a digit klímáról írtál, Én úgy tudom, hogy ha bekapcsolod az ablakfűtést automatikusan elindul a klíma, és pillanatok alatt párátlanítja az ablakot.
“Télen is érdemes bekapcsolni a légkondit”. Ez úgy hülyeség, ahogy van. A légkondícionálás nem csak hűtést jelent, így télen-nyáron használjuk a légkondícionálást. A rendszer berozsdásodása megint csak hatalmas hülyeség. A klíma rendszerben rozsdamentes anyagok találhatók, a rendszert a tömítések esetleges kiszáradása miatt kell beindítani időnként. A ksizáradás miatt fordulhat elő, hogy a rendszerből elszökik a gáz, de berozsdásodni sohasem fog.
Sziasztok. Én nem tudom, lehet, hogy én gondolom rosszul, de a klíma szerkezeten, ha benyomjuk az AUTO gombot, akkor az azt jelenti, hogy mindent automatikusan állít magától. Rengeteg tanulmány, tudomány, fejlesztési költség áll mögötte… Nekem télen-nyáron be van kapcsolva, és soha nem párásodik, soha nem büdös, soha semmi bajom vele. Ezt alkalmazom már az elmúlt 3 autómnál. A sofőrnek és az utasnak annyi a dolga, hogy belője a kívánt hőmérsékletet, és megnyomja az AUTO gombot. Maximum induláskor kell a párátlanítás gombot extraként alkalmazni, de annyi.
Ezt szerintem lehetne ragozni mert ordogi kor.
A klima azert kell hogy ne legyen paras az ablak.
A para meg azert van mert egy hermetikusan szigetelt bunkerban ucsorog az ember.
A hermetikusan szigetelt bunker azert kell hogy ne szurodjon be zaj,por es tarsai…
Focusom alap volt meg is mikor fujt a szel semmi huzat nem volt bent,Fabia detto ugyan az.
(Anglia betyar szelek szoktak lenni,foleg az Ir tenger partjan…)
Ezert vagyok hive nem reklamozasbol irtam de filleres cucc nem fogyaszt aramot…(legterelo az ablakokra)
Ha szellozik ki tud szaradni az utaster kevesebb a para nem kell terhelni a kocsit plussz energia elvetellel…
De mondjuk nekem van legterelo rajta igy telen-nyaron le van huzva az ablak a para kimegy es nincs gond.
Ha netan tobben ulunk be akkor amig fel nem melegszik utanna ablak kicsit jobban lehuz es kesz.
Nekem ez valt be.
Megertem , ha ennek a firkasznak a biciglijen nincs “klima” de a modern autok mindegyiken az ablak paratlanitas eleve a klimaval tortenik mondjuk vagy 60 eve itt a “nagyvizen” tul , de Europai autokon is az utobbi 25-30 eve.
Éppen most néztem meg a Picasso kézikönyvét, és abban meg éppen azt írja szó szerint, hogy: “Annak érdekében, hogy hideg, nedves idôben az autó ablakai ne párásodjanak be, tanácsos az AUTO üzemmód választása az ECO mód helyett.”
Persze lehet, hogy máshogy gondolkodik a francia és a japán 🙂
Xsara Picassom van, és most megnéztem, tényleg van rajt egy A/C feliratú gomb. Ezzel lehet váltogatni az “Auto” és az “Eco” üzemmód között a használati utasítás szerint, és ha jól emlékszem ezzel be is lehet kapcsolni a klímát. Öt éve van meg ez a kocsim, de még soha nem használtam ezt a gombot, mivel a klíma panelen található OFF gombbal ki és be is lehet kapcsolni a klímát. Mindig ezt használom, talán mert jobban kézre esik. A módszer valóban jó, mármint, hogy felfűtök 25 fokra, majd lehűtöm 18-ra. Ez nekem eddig eszembe sem jutott 🙂 Mindig csak az volt a fejemben, hogy kin nulla fok van (vagy akármennyi, de hideg), akkor a legalacsonyabb hőmérséklettel, a 18 fokkal is csak fűteni tudok. Egyébként az esetek 99,9 %-ában 20 fokon áll a kijelző télen, nyáron (télen néha felnyomom 21-22-re), variálni csak a ventillátorral szoktam.
Nekem a 626os is digites,van benne AC es AC Eco gomb.
Kijelzon is igy jelenik meg mindegy hogy 17re vagy 28ra allitom.
A klima szerelo mondta hogy telen jobb az
AC Eco mert akkor nem teljes gozzel uzemel,leginkabb csak szaritja a levegot.
Mondjuk nyaron nekem igy is eleg hideget ad.
Viszont a regi Mondeom volt a legjobb nekem:szelvedo futessel digitklimaval.
Kaparni nem kellett es ha 5en ultunk benne akkor sem parasodott…
Viszont en a legterelot birom a legjobban,mert akkor egy kicsit lehuzva maradhat az ablak es folyamatosan
szellozik az utaster(kimegy a para)
Kedves Nick. Nem tudom milyen autód van, de én még minden autón találkoztam AC gombbal. Ha télen befűtesz 25 fokra, AC be van kapcsolva és letekered 18-ra a kompresszor el indul. Ez független hogy digitális a klíma. Párátlanítást meg csak klímával lehet csinálni-
A legtöbb modern autó automatikusan bekapcsolja a klímát az ablakprogramhoz, pedig ilyenkor meleg levegőt fúj, tehát valami munkát akkor is végez a klímakompresszor. Gondolom a párátlanítás a funkciója télen, mert ha manuálisan kiiktatom, elkezd párásodni az ablak….
Én ezt nem teljesen értem. Az én kocsimban digitális klíma van, nyáron ezzel hűtök, télen ezzel fűtök, tehát megy télen-nyáron. De télen nem tudok vele hűteni, hiszen 18 fok a legalacsonyabb hőmérséklet, amire be lehet állítani, de télen ennél hidegebb van, így ha a legalacsonyabb hőmérsékletre állítom, akkor is fűt. Vagyis digitklímás kocsiban nem lehet télen bekapcsolni.
Korábban volt a családban manuális klímás kocsi, abban én is be szoktam kapcsolni télen is, nyomtam a hideget, hogy párátlanítsa az ablakot.
Ebben a tekintetben jobb a manuális klíma?
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Egy amolyan igazi kellemetlen, esős, párás, hideg napon klíma nélkül képtelenség leszárítani a párát az ablakról klíma nélkül, szóval én is nagyon örülök, hogy van télen is.
Nekem az autó automatikusan bekapcsolja a klímát, amikor az első szélvédőfűtést használom. Így én rendszeresen használom télen is, és pillanatok alatt párátlanít belülről. Szóval van értelme.