Van-e élet gazdasági totálkár után?

Korábban gazdasági totálkáros autóra is fizet a biztosító?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Attila autóját összetörték, nem volt egyszerű, de elismertette a másik fél vétkességét, ám így sem biztos még abban, hogy fizet majd neki a biztosító.

Ahogyan az Attila soraiból is olvasható, a baj ritkán jár egyedül: „Még december végén komolyabb balesetet szenvedtem autómmal, szerencsére csak az sérült, erőteljesen. Budapesten, a Hungária körút egyik jelzőlámpájához lendületből érkeztem, amikor az váltott. Még jóval az áthaladásom előtt lement a piros, sárga, zöld váltás, a kereszteződésben azonban összeakadtam egy román rendszámú autóval, volt nagy csattanás. Személyi sérülés szerencsére nem történt, az utána következő órákat azonban senkinek sem ajánlom! Közös nyelv nélkül komoly kihívás megtárgyalni, hogy ki a hibás. Talán annak köszönhetem, hogy nem léptek le a károkozók a helyszínről, hogy mindkét autó mozgásképtelenné vált. Végül egy Erdélyből származó barátom segített nekem, illetve a helyszínelő rendőröknek a szóértésben. Éjszakába nyúló kihallgatással tisztázódott a helyzet, nem én vagyok a hibás. Néhány napra megnyugodtam, ám egyszer csak bevillant: hiszen az én autóm korábban már gazdasági totálkár keretében kapott kifizetést! Nem volt ugyan komoly sérülés a korábbi, a biztosító mégis gtk-ra vette, majd a kapott pénzből egy márkafüggetlen javítónál gond nélkül, szakszerűen meg lehetett javítani az autót. Vajon fog így most még fizetni a biztosító? Nos, ez lenne az a kérdés, amire szeretnék választ kapni!”
Hirdetés

Megnyugtathatjuk, a gazdasági totálkárból feltámasztott autóra fizetnie kell a biztosítónak, mármint kötelező felelősségbiztosítás keretében. Más lenne a helyzet, ha korábban Casco biztosítás keretében fizettek volna Önnek gazdasági totálkár szerint, akkor ugyanis a biztosító joggal mondhatná, hogy az Ön autója már ki van fizetve. Mivel azonban itt most egy újabb, nem önhibás kár okozásáról van szó, a vétkes fél biztosítójának ugyanúgy kötelessége a térítés, mint egy akár sérülésmentes autó esetén. Az „ugyanúgy” szót természetesen tegyük idézőjelbe. Autóját avultatni fogják, korábbi sérüléseinek figyelembevételével fogják megállapítani kárkori értékét, valamint roncsbörze segítségével (a biztosító szerződött partnereinek legjobb ajánlatával) a roncsértékét. Önnek a kettő közötti különbséget fogják fizetni, illetve választhatja a roncs eladását is – a biztosító legjobb ajánlatot tevő partnerének. Rendszerint saját hirdetéssel jobb pénz kapható az összetört autóért, és miként azt az Ön korábbi gazdasági totálkára is mutatta, sok esetben (főként idős autóknál) előfordulhat, hogy a biztosító szerint gazdasági totálkáros autó akár még javítható is.
Noha kérdésére alapvetően megnyugtató választ adhatunk, azért még kitartást kívánunk! Bár a külföldi biztosítótársaságok felé a Magyar Biztosítók Szövetsége, azaz a MABISZ eljár, s a kárt Ön számára a hazai szövetség megelőlegezi, arra készüljön fel, hogy sok járulékos költséget, például valós totálkár esetén az új autó vagyonszerzési illetékét Önnek kell majd kifizetnie.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Van-e élet gazdasági totálkár után?

  • 2017.10.31. at 05:05
    Permalink

    nagyon egyetértek mindenel csak azzal nem hogy ugyan anyi biztositásidijat fizetünk mint az uj autora egy sárvédö nekünk is anyiba kerül mint az uj autora akkor miért fizet sokkal kevesebet a biztosito

  • 2017.10.31. at 05:05
    Permalink

    kedves combi
    magyaroszágon vagyunk itt semmi sem tűnik fel senkinek vagy ha igen akkor jön az ávh és kiveri a fejedből és többet ő sem gondolkodik

  • 2017.10.31. at 05:05
    Permalink

    ebben az a hülyeség hogy a biztosító azért veszi gazdasági tk-ra a kocsit, mert SZERINTE a javítás költsége meghaladja a gépkocsi avultatással számolt balesetkori árát.És a BIZTOSÍTÓ SZERINT-en van a hangsúly.
    Ha én megcsináltatom akkor elméletben többet is érhet hiszen pont a biztosítók okoskodása miatt.
    Hiszen pont azért nem fizetnek egy javításért teljes összeget, mert a kocsiba a használt dolgok helyett újak kerültek, egy 15 éves lemez helyére új került, vagy a 20 éves festés lett felújítva, és az új ugye többet ér a réginél.
    De ez valahogy visszafele nem igaz.Kifizetik a kocsi akkori értékét, megcsináltatom ne egy biztosítóval szerződött partnernél, hanem egy vállalkozó mesterrel, aki még érti is a szakmát, így nem kerül 10szer annyiba mint egy biztosítót javítás.(nem is értem hogy nem veszik észre hogy ott őrült lehúzás megy).
    Szóval megcsináltatom új alkatrészekkel, és ezek után a biztosító szerint most még kevesebbet ér, holott a fent említett elavult dolgok helyett vadi újak vannak benne, így a biztosító szemszögéből, és az avultatás levezetéséből pont többet kell hogy érjen.De persze tudjuk milyenek a biztosítók ha pénzről van szó.

    Jó példa a bizosító lehúzásáról egy s biztosítóval szerződött cégnél:
    HAverom 2 éves Aveoját elverte a jég.Cascora kijavították, újrafestették.A kocsit 2.4 milláért vette.Szerintetek menyiért festették újra? 1.3 milláért, ami a kocsi újkori értékének több mint a fele a kétéves értékének meg a 3/4-e.Ez a vicc….
    Vagy hátulról megkoccolták rá pár hónapra.A hátsó volt a hibás, A lökhárítón egy körömnyi alig észrevehető elszineződés volt.A vétkes kötelezőjének a terhére lefényezték az egész elemet 50 ezerért..
    Ezt hogyhogy benyelik a biztosítók?Nekik nem tűnik fel a 2-4-8szoros túlszámlázás?

  • 2017.10.31. at 05:05
    Permalink

    Velem történt meg néhány éve :
    Vadonatúj motort vettem, és pontosan egy éves volt amikor más hibájából ( kijött elém piros lámpánál ) összetörtem. A biztosító gazdasági totálkárra vette. felvettem a biztosítást és sok munkával, de újjá építettük a motort a haverokkal. totál új fényezés, még kis szépítgetés, optikai tuning is belefért ha már úgyis dolgozunk vele. A biztosítást nem fizettem tovább, lemondtam. Amikor hosszabb időre külföldre kellett mennem, újra kötöttem r biztosítást, mert féltem, hogy ellopják, vagy valami baja lehet ott ahol hagytam.
    Hazajöttem és egy hét múlva megint karambol, megint más okozta.
    A biztosító első álláspontja : gazdasági tk volt, nem fizet. Mondtam, hogy új biztosítás lett kötve, szemlével, körbefényképezve stb. Akkor azt mondták rendben, de mivel törött volt, ezért érték csökkent. Erre megint elővetettem a felmérést, ahol tökéletes állapotot vettek fel, semmi hiba nem volt rajta ( közben még vizsgázott is egyet ). Úgyhogy végül még rátettek valamennyit, de utána gyorsan eladtam a motort úgy törötten. Legalább pénzemnél voltam, de nem kis harc volt.

  • 2017.10.31. at 05:05
    Permalink

    szopatás az egész a biztosító küldi a cseket fizessek csak. de ha neki kell fizetni elmodnja hogy miért nem fizet. nekemis volt gazdasági totálkáros a kocsim kamu az egész vettem 15 ezerér motorhibásat átpakoltam a cuccokat a kocsimra fényeztem igazgattam rajtuk és kész . 15 ezerbe került a motorhibás kocsi alkatrészaei eladtam a károm a kocsin 200 ezer volt és a motorhibás alkatrészeit meg 500 ezerért adtam el tehát 300 ezret kerestem a baleseten. márkaszervízbe ez a javíttatás kb 1.2 milió lett volna. szánalmas ez az ország! hajrá intézd magad az ügyedet mozgalom

Vélemény, hozzászólás?