Van 500 ezrem. Kapok klímás és szervokormányos, nem öreg autót?

Piaci körkép: 10-12 éves kisautók extrákkal, félmillióig

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mi van, ha 500 ezer forint az árplafon, de klíma is kéne meg szervokormány, ám ne legyen öreg és sokat futott az autó?!

Sokféle szempont szerint és sokszor néztünk már szét válságautó-ügyben, de rugaszkodjunk el a válságtól, közelítsünk másfelől. Aktuális használtpiaci körképünk alapmotívuma egy ismerős véleménye úgy nagy általánosságban az autókról, miszerint 400 ezerért már igenis lehet jó kocsit venni. Neki ez a tapasztalata. A jó kocsi alatt azt érti, hogy legfeljebb ennyibe kerül, s még valamennyit, de nem sokat kell rákölteni ahhoz, hogy aránylag problémamentesen szolgálhassa a családot. Nos, véleményszabadság van, engedtessék meg neki is, hogy azt gondoljon, amit csak akar, viszont gyorsan szögezzük le: sajnos ez még olyan alacsony összegnek számít, hogy komoly adag utánajárás és szerencse is szükségeltetik egy jó és 400 ezres autó beszerzéséhez. A képzeletbeli büdzsét mindenesetre felemeltük félmillió forintig, s közben két olyan extrát is megköveteltünk, ami nélkül ugyan autó az autó, de komfortszintje - manapság legalábbis - keveseknek megfelelő.
Ezek pedig a klíma és a szervokormány. A Használtautó.hu keresőjét még beállítottuk, hogy kizárólag a fényképes hirdetések érdekelnek, illetve elvártuk a magyar okmányokat, s a minimum szeptemberig érvényes műszaki vizsgát is. Évjárat 2000-től. Kilométer 150 ezerig. Normál állapot, 5 ajtó. Íme a találati lista:
Hirdetés
A keresési kritériumoknak megfelelő autók
Modell Évjárat Futott km Ár (Ft)
Alfa Romeo 146 1.6 2000 101 000 399 000
Citroën Xantia 1.6 2000 145 000 450 000
Citroën Xsara 1.4 2000-2002 118 000-125 000 430 000-499 000
Daewoo Kalos 1.2 2005 150 000 345 000
Daewoo Lanos 1.3 2002 134 000 335 000
Daewoo Lanos 1.6 2000 132 000 330 000
Daewoo Matiz 0.8 2000-2002 80 000-140 000 465 000-490 000
Fiat Palio Weekend 1.2 75 2000 119 000 449 000
Fiat Punto 1.2 16V 2000 130 000-147 000 440 000-489 000
Ford Fiesta 1.3 2000-2001 134 000-142 000 449 000-499 000
Ford Fiesta 1.25 2001 144 000 499 000
Hyundai Atos 1.0 2001 127 000 450 000
Kia Rio 1.3 2001 150 000 450 000
Nissan Almera 1.4 2000 143 000 500 000
Peugeot 206 1.6 2002 136 000 489 000
Peugeot 306 1.4 2001 93 000 450 000
Renault Clio 1.4 2000 122 000 490 000
Renault Mégane 1.4 2002 145 000 499 000
Suzuki Ignis 1.3 2004 103 000 499 000
Suzuki Swift 1.0 2000 131 000 449 000
Suzuki Swift 1.3 2000 135 000 379 000
Suzuki Swift 1.3 4WD 2000 136 000 499 000
Suzuki Wagon R+ 1.3 2001-2002 135 000-149 000 499 000
Rögtön látni, hogy bár 5 ajtót kértünk, Alfa 146-ot, Daewoo Lanos szedánt is kaptunk. No meg nem csak kisautókat, hanem kompaktokat is (Citroën Xsara, Nissan Almera, Peugeot 306, Renault Mégane), sőt, a Citroën Xantia már-már középkategóriásnak skatulyázható. Sebaj, lényeg, hogy elvileg beférnek a fizetési sapka alá. Ami még kirí, az a Daewoo Kalos, márpedig azzal, hogy nem 2000-2002 közötti, de 2005-ös évjáratú. Vagy ez túlságosan, gyanúsan olcsó ahhoz, hogy igaz legyen? Mindegy, úgysem ajánlanánk sem ezt a Kalost, sem a Lanosokat, mert nem valami megbízhatóak, sokat fogyasztanak, futóművük és kormányuk is elég gyatra. Az akkori Matiz sem egy mai (Chevrolet) Spark, de az legalább városba - majdnem - tökéletes, s egész takarékos is tud lenni.
Ne feledjük, szervokormányos és klímás (és általában ABS-es, 1-2 légzsákos) autókról van szó, tehát nem fapadosak, s egy esetleges balesetben is nyújthatnak némi védelmet. Még egy kakukktojásunk van, a 4x4-es Swift, de csak annak elgondolkodtató, aki hegyen lakik - amúgy hibaforrás és fogyasztásnövelő.
A listáról mely modelleket néznénk meg, ha 500 ezer forinttal a zsebben vennénk egy jó kis kocsit remélhetően alacsony üzemeltetési költséggel? Elsősorban a "sima" Swiftet, akár az 1,0 literes motorral is, de a többi Suzuki, az Ignis és a Wagon R+ is jöhet, már amennyiben jónak találjuk az állapotát, minél többet tudunk az előéletéről, stb. Használtautó-vásárlási kisokosunkat ezúttal is javasoljuk böngészgetésre, nehogy csúnyán melléfogjunk a vásárlással.
A futott kilométerek tekintetében 100 ezer alatt csupán egy Matizt és egy 306-ost láttunk - 10-12 éves autóknál lehet reális a 80-90 ezer km, de jobb, ha 150 ezerrel számolunk, s megbarátkozunk az annak megfelelő fáradási és kopási jellemzőkkel. Az árba beletartozik a forgalomba helyezés költsége szlogen helyett egy friss garnitúra, még inkább egy-egy nyári és téli szett gumi lehet vagy legyen az igazán vonzó tétel, és nyilván azt is ellenőrizzük a megannyi egyéb figyelni valón túl, hogy tényleg hűt, s nem csak dísz-e a klíma. A Suzukikon kívül szimpatikus a Nissan Almera, de megérhet egy telefont/utat a puttonyos Fiat Palio Weekend vagy a Punto, a Ford Fiesta, a Renault Clio is. Aki dízelt preferál, ennyi pénzért ilyen "fiatalon" felejtse el, és nem is biztos, hogy a takarékoskodás jegyében félmillió forinttal bölcs holmi gázolajos üzembe ugrani. Visszakanyarodva például egy Swifthez és az ő mezei 3 vagy 4 hengeres szívóbenzineséhez, az is elvegetál 5-6 literből, s a világon semmi baja nem szokott lenni. Stabil útfogás, szuper rugózási komfort, csendes, zörgésmentes utastér, stb. kéne? A Swift, de a többi sem fog ilyesmikkel kényeztetni 500 ezerért, pláne a szörnyű magyar kátyútengeren. Ne kergessünk hiú ábrándokat, s az autóért nem sok, minden más szempontból bezzeg nagyon is sok félmillió forintból hozzuk ki a lehető legtöbbet, csak okosan.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Van 500 ezrem. Kapok klímás és szervokormányos, nem öreg autót?

  • 2017.10.30. at 05:33
    Permalink

    Szia! Elfogadható autók valóban 750-1000eFt között találhatóak, de ha az 500ezres kategória alatt maradunk, én (+ még egy rakat normális ember, amibe írásod szerint te is tartozol) Suzukit semmi pénzért nem vennék, mert lehet venni már 200-250eFt-ért, na de nézzük csak: Biztonság=bukta, Utazhatóság=bukta, Fenntarthatóság=jeles, Helykínálat=siralmas. Aki az utóbbival nem ért egyet, az üljön át egy F vagy G astrába (csak hogy hasonló kategóriába legyünk, és már F astrát lehet venni normálisat 350-ért) vagy aki sportosságra vágyik egy BMW 316ti compact-ba valamivel drágábban, mint az utóbbi kb 420ezerért, de legalább BIZTONSÁGOS és van benne HELY. Suzuki Swifttel illetve, az összes többi katyvaszával együtt az a tapasztalatom, hogy az üléseit 20 év alatt sem tudták úgy tervezni, hogy akár egy 180 centi magas embernek kényelmes legyen több száz kilométeren keresztül, illetve ugyanazt a papír lemezt használják több évtizede, max. csak a belseje erősödött. Csak ugye ezt a sok magyar suzuki fannak nem lehet elmagyarázni, hogy léteznek autók is a világon 🙂

  • 2017.10.30. at 05:33
    Permalink

    Az a tény, hogy néha ki lehet fogni egy – egy „nyugdíjas” autót még nem jelenti azt, hogy trendről beszélhetünk. Ennyi pénzért normális autót nem lehet kapni, aki azt hiszi mégis lehet, csak hitegeti magát. Értelmes autók 7-800 ezer körül kezdődnek, a jó autók meg millió felett vannak. Sajnos ez van….

    Jól írja a cikkíró: Ne kergessünk hiú ábrándokat!
    Mondjuk én nem értek egyet azzal, hogy előnyben részesíti a fiatalabb kisebb autót a közepes öregebbel szemben. Kérem a papír Suzinak a biztonságossága olyan siralmas, hogy annál minden jobb, de főleg egy Pug vagy egy Alfa. Én még szétnéztem volna a Classic F Astrák, G Astrák háza táján is 500 körül… Hasonlóan igénytelen mint egy Suzuki, olcsón fenntartható, és az legalább autó, nemcsak kényelmi szempontból, de biztonságosságot tekintve is.

  • 2017.10.30. at 05:33
    Permalink

    sztem sem rosszak az alfák, sportosak fiatalosak, de igazad van, hogy MINDEN KOCSI OLYAN MINT A GAZDÁJA! Aki sajnál kicserélni egy csavart is az autóján, az ne vegyen autót…

  • 2017.10.30. at 05:33
    Permalink

    Alfa 146 nem megbízható????? Nem vagyok biztos abban hogy a cikk írólya tudja hogy mit ír! Pár éve 146 tulaj vagyok,nem volt 100%-os állapotban vételkor! lengőkar,termosztát,és 1db relé csere után probléma mentes a kocsi! kötelezőket nem irom mert minden kocsin cserélni kell! igazán hálás kocsi,nagyon jó klimával,fűtéssel,fékkel,és teljesitménnyel. 1998-as és egy rozsda folt nincs a kocsin,sem a kerékjáratoknál,sem az alvázon! TÉVHIT HOGY AZ ALFA ROMEO ROSSZ KOCSI,ÁLTALÁBAN AZOK MONDJÁK AKI MÉG AZ OLAJCSERÉRE IS SAJNÁLJA A PÉNZT… A KOCSI OLYAN MINT A GAZDÁJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vélemény, hozzászólás?