Van 500 ezrem. Kapok klímás és szervokormányos, nem öreg autót?
Piaci körkép: 10-12 éves kisautók extrákkal, félmillióig
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Mi van, ha 500 ezer forint az árplafon, de klíma is kéne meg szervokormány, ám ne legyen öreg és sokat futott az autó?!
Ezek pedig a klíma és a szervokormány. A Használtautó.hu keresőjét még beállítottuk, hogy kizárólag a fényképes hirdetések érdekelnek, illetve elvártuk a magyar okmányokat, s a minimum szeptemberig érvényes műszaki vizsgát is. Évjárat 2000-től. Kilométer 150 ezerig. Normál állapot, 5 ajtó. Íme a találati lista:
A keresési kritériumoknak megfelelő autók
Modell | Évjárat | Futott km | Ár (Ft) |
Alfa Romeo 146 1.6 | 2000 | 101 000 | 399 000 |
Citroën Xantia 1.6 | 2000 | 145 000 | 450 000 |
Citroën Xsara 1.4 | 2000-2002 | 118 000-125 000 | 430 000-499 000 |
Daewoo Kalos 1.2 | 2005 | 150 000 | 345 000 |
Daewoo Lanos 1.3 | 2002 | 134 000 | 335 000 |
Daewoo Lanos 1.6 | 2000 | 132 000 | 330 000 |
Daewoo Matiz 0.8 | 2000-2002 | 80 000-140 000 | 465 000-490 000 |
Fiat Palio Weekend 1.2 75 | 2000 | 119 000 | 449 000 |
Fiat Punto 1.2 16V | 2000 | 130 000-147 000 | 440 000-489 000 |
Ford Fiesta 1.3 | 2000-2001 | 134 000-142 000 | 449 000-499 000 |
Ford Fiesta 1.25 | 2001 | 144 000 | 499 000 |
Hyundai Atos 1.0 | 2001 | 127 000 | 450 000 |
Kia Rio 1.3 | 2001 | 150 000 | 450 000 |
Nissan Almera 1.4 | 2000 | 143 000 | 500 000 |
Peugeot 206 1.6 | 2002 | 136 000 | 489 000 |
Peugeot 306 1.4 | 2001 | 93 000 | 450 000 |
Renault Clio 1.4 | 2000 | 122 000 | 490 000 |
Renault Mégane 1.4 | 2002 | 145 000 | 499 000 |
Suzuki Ignis 1.3 | 2004 | 103 000 | 499 000 |
Suzuki Swift 1.0 | 2000 | 131 000 | 449 000 |
Suzuki Swift 1.3 | 2000 | 135 000 | 379 000 |
Suzuki Swift 1.3 4WD | 2000 | 136 000 | 499 000 |
Suzuki Wagon R+ 1.3 | 2001-2002 | 135 000-149 000 | 499 000 |
Ne feledjük, szervokormányos és klímás (és általában ABS-es, 1-2 légzsákos) autókról van szó, tehát nem fapadosak, s egy esetleges balesetben is nyújthatnak némi védelmet. Még egy kakukktojásunk van, a 4x4-es Swift, de csak annak elgondolkodtató, aki hegyen lakik - amúgy hibaforrás és fogyasztásnövelő.
A listáról mely modelleket néznénk meg, ha 500 ezer forinttal a zsebben vennénk egy jó kis kocsit remélhetően alacsony üzemeltetési költséggel? Elsősorban a "sima" Swiftet, akár az 1,0 literes motorral is, de a többi Suzuki, az Ignis és a Wagon R+ is jöhet, már amennyiben jónak találjuk az állapotát, minél többet tudunk az előéletéről, stb. Használtautó-vásárlási kisokosunkat ezúttal is javasoljuk böngészgetésre, nehogy csúnyán melléfogjunk a vásárlással.
A futott kilométerek tekintetében 100 ezer alatt csupán egy Matizt és egy 306-ost láttunk - 10-12 éves autóknál lehet reális a 80-90 ezer km, de jobb, ha 150 ezerrel számolunk, s megbarátkozunk az annak megfelelő fáradási és kopási jellemzőkkel. Az árba beletartozik a forgalomba helyezés költsége szlogen helyett egy friss garnitúra, még inkább egy-egy nyári és téli szett gumi lehet vagy legyen az igazán vonzó tétel, és nyilván azt is ellenőrizzük a megannyi egyéb figyelni valón túl, hogy tényleg hűt, s nem csak dísz-e a klíma.
Szia! Elfogadható autók valóban 750-1000eFt között találhatóak, de ha az 500ezres kategória alatt maradunk, én (+ még egy rakat normális ember, amibe írásod szerint te is tartozol) Suzukit semmi pénzért nem vennék, mert lehet venni már 200-250eFt-ért, na de nézzük csak: Biztonság=bukta, Utazhatóság=bukta, Fenntarthatóság=jeles, Helykínálat=siralmas. Aki az utóbbival nem ért egyet, az üljön át egy F vagy G astrába (csak hogy hasonló kategóriába legyünk, és már F astrát lehet venni normálisat 350-ért) vagy aki sportosságra vágyik egy BMW 316ti compact-ba valamivel drágábban, mint az utóbbi kb 420ezerért, de legalább BIZTONSÁGOS és van benne HELY. Suzuki Swifttel illetve, az összes többi katyvaszával együtt az a tapasztalatom, hogy az üléseit 20 év alatt sem tudták úgy tervezni, hogy akár egy 180 centi magas embernek kényelmes legyen több száz kilométeren keresztül, illetve ugyanazt a papír lemezt használják több évtizede, max. csak a belseje erősödött. Csak ugye ezt a sok magyar suzuki fannak nem lehet elmagyarázni, hogy léteznek autók is a világon 🙂
VW LUPO már nem került ebbe a listába? Hm..
Az a tény, hogy néha ki lehet fogni egy – egy „nyugdíjas” autót még nem jelenti azt, hogy trendről beszélhetünk. Ennyi pénzért normális autót nem lehet kapni, aki azt hiszi mégis lehet, csak hitegeti magát. Értelmes autók 7-800 ezer körül kezdődnek, a jó autók meg millió felett vannak. Sajnos ez van….
Jól írja a cikkíró: Ne kergessünk hiú ábrándokat!
Mondjuk én nem értek egyet azzal, hogy előnyben részesíti a fiatalabb kisebb autót a közepes öregebbel szemben. Kérem a papír Suzinak a biztonságossága olyan siralmas, hogy annál minden jobb, de főleg egy Pug vagy egy Alfa. Én még szétnéztem volna a Classic F Astrák, G Astrák háza táján is 500 körül… Hasonlóan igénytelen mint egy Suzuki, olcsón fenntartható, és az legalább autó, nemcsak kényelmi szempontból, de biztonságosságot tekintve is.
sztem sem rosszak az alfák, sportosak fiatalosak, de igazad van, hogy MINDEN KOCSI OLYAN MINT A GAZDÁJA! Aki sajnál kicserélni egy csavart is az autóján, az ne vegyen autót…
Alfa 146 nem megbízható????? Nem vagyok biztos abban hogy a cikk írólya tudja hogy mit ír! Pár éve 146 tulaj vagyok,nem volt 100%-os állapotban vételkor! lengőkar,termosztát,és 1db relé csere után probléma mentes a kocsi! kötelezőket nem irom mert minden kocsin cserélni kell! igazán hálás kocsi,nagyon jó klimával,fűtéssel,fékkel,és teljesitménnyel. 1998-as és egy rozsda folt nincs a kocsin,sem a kerékjáratoknál,sem az alvázon! TÉVHIT HOGY AZ ALFA ROMEO ROSSZ KOCSI,ÁLTALÁBAN AZOK MONDJÁK AKI MÉG AZ OLAJCSERÉRE IS SAJNÁLJA A PÉNZT… A KOCSI OLYAN MINT A GAZDÁJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!