P1? Veneno? Ugyan már, hiszen itt a Ferrari LaFerrari. Szubjektív, de tán jobb lett volna a Pininfarinát is bevonni, s nem pusztán házon belül tervezni a formát...
Hosszú, lapos, piros, méregerős
A
83. Genfi Autószalon szupersportautós szinten is megannyi világújdonságról szól, hiszen - egyebek mellett - most mutatkozott be a
Lamborghini Veneno, a
McLaren P1 és az új, korábban F150-ként emlegetett Ferrari is, a várva várt Enzo-utód, amely a LaFerrari névre hallgat, s amely Luca di Montezemolo elnök uraság szerint egyszerűen úgy tökéletes, ahogy van.
A csupán 1255 kilós, szénszálas kompozit anyagokból épített vágytárgy nagyjából 400 millió forintnak megfelelő euróba kerül, szóval a Venenóval összevetve kvázi ingyen adják). Nem árt sietni, ha valakinek fussa rá és beleszeretett (utóbbi azért inkább valószínű), mert mindössze 499 példányban gyártják a maranellóiak. Ez mondjuk durván sokszorosa a Lambo-fenevad mindössze 3 darabos überlimitált szériájának, de mindegy, fontosabb, hogy méltósága LaFerrari a márka első hibrid hajtásláncú utcai bombázója.
Többféle szénszálas anyagból készült a váz és a kasztni is:
könnyű, mégis ultramerev lehet az új csoda-Ferrari
Hagyományos, belső égésű és nem turbós, hanem szívó benzinmotorja 6,3 literes V12-es kerek 800 lóerővel (9000-es percenkénti fordulaton, 250-nel a leszabályzás előtt), s ehhez jön még padlógáznál az egyik villanymotor 163 lova, így adódik a döbbenetes, 963 lóerős összteljesítmény. A nyomaték 900 Nm. Egy másik elektromotor kizárólag a segédberendezések hajtásáért felel. A lítium-ion akkumulátorokat a regeneratív fékrendszer és a benzinmotor tölti nem csak lassításnál, de például kanyarodás közben is, amikor a benzinmotor teljes nyomatéka nem megy át az útra. A váltó 7 fokozatú dupla kuplungos robotizált szerkezet, a tömegeloszlás 41:59 arányú.
Pletykálják, hogy már mind a 499 példány elkelt, de azt is, hogy még akad pár gazdát kereső. Jó lesz sietni, mert elkapkodják a gyűjtő bácsik
Az 1255 kilós tömegből a HY-KERS hibrid cucc 140-et nyom, ebből 62 kg az akksi súlya. A Ferrari Forma-1-részlegével vállvetve konstruált, az F1-pilóta Fernando Alonso és Felipe Massa által is tesztelt és fejlesztett személygépjármű hossza 4,7, szélessége 1,99, magassága 1,12, tengelytávolsága 2,67 méter. Vezetőülését méretre szabják (a pedálok és a kormány azért állítható...), szárnya, diffúzorai, további aeroelemei aktívak, a fedélzeti számítógép parancsára növelik vagy épp mérséklik a leszorítóerőt.
Százra kevesebb mint 3, 200-ra úgy 7, 300-ra alig több mint 15 mp alatt gyorsul. Végsebessége meghaladja a 350 km/órát. Pontos adatokat még nem közölt a Ferrari. Féktárcsái elöl 398, hátul 380 mm-es kerámiák a Brembótól. Az abroncsméret elöl 265/30 R19, hátul 345/30 R20, a gyári gumi Pirelli P-Zero. A fioranói tesztpályán 5 mp-cel hamarabb ért körbe, mint a szintén nem piskóta Enzo, s hármat még az F12berlinettára is rávert. Tisztán elektromos és emissziómentes üzemre (egyelőre) nem képes.
Fantasztikus gép !!!!!