Változik a töréstesztelés a Euro NCAP-nél

23 éve alkalmazott metódusokat változtat a Euro NCAP, kibővül a pontrendszer

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A rohamtempóban fejlődő autóipart eddig is próbálták utolérni a töréstesztet végző szervezetek, a Euro NCAP most régóta alkalmazott méréseken változtat és új elemekkel bővíti a vizsgálatot.

A töréstesztek metódusai az autóiparral együtt alakulnak, a Euro NCAP (ejtsd: juró enkep) most nagyobb volumenben alakítja át az eljárását. Az új autóknál már nem csupán az ütközéskori utasvédelem a fő szempont, a gyalogos-, vagy kerékpáros-gázoláskori védelem mind a bent ülők, mind a sértettek szempontjából kiemelkedően fontos. Az új vezetéstámogató rendszerek megjelenésével ezek vizsgálatát is bevette a Euro NCAP a vizsgálati rendszerbe, most ezek továbbfejlesztését is elvégezték többek között.
Hirdetés
A vészfékező rendszerek, sebességmérséklő megoldások, ráfutásgátlók, tolatáskori és kanyarodáskori vészfékező rendszerek vizsgálatát kibővítették 2020-ra. Új szempontként lépett be a baleset utáni utasvédelem, illetve a mentési lehetőségek, hogy mennyire könnyen juthatnak a sérült utasokhoz a tűzoltók, küld-e vészhívást az autó automatikusan, ki lehet-e nyitni az elektromos kilinccsel szerelt ajtókat, de azt is pontozzák, melyik gyártó mennyire pontos leírást ad az adott modellről a katasztrófavédelem és a tűzoltók számára a mentésekhez.
Hirdetés
Új töréstesztbábút is fejlesztettek, a Thor névre keresztelt baba sokkal több szenzort tartalmaz, ezzel jóval bővebb információval szolgálhat a sérüléseket illetően. Új metódussal bővül a bent ülőkre vonatkozó vizsgálat, az ütközés pontjától távolabb ülők sérüléseit, és a más utasoknak okozott sérüléseket is vizsgálják. Sok esetben ugyanis maguk az utasok okoznak egymásnak sérüléseket, ezeket egyes gyártók már középre épített légzsákkal védik, az új vizsgálati rendszerben ezek nagy szerepet kapnak.
Hirdetés

Az autó törési vizsgálatában is érkezik egy új pont, melyet az eddigiek megtartása mellett vesznek bele a vizsgálatba. A félátfedéses frontális ütközés vizsgálatát már mozgó akadállyal is el fogják végezni, mely közelebb kerül a valódi helyzetekhez, valamint a mozgó akadályon is reálisabb sérülések vizsgálhatóak. Az új vizsgálati szempontokkal jelentősen átalakult a rendszer, a gyártók vállára most nagyobb teher feszül, de az is igaz, hogy az új menetbiztonsági rendszerekről sokkal többet fogunk megtudni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?