Váltó váltás az Audinál
Visszafelé fejleszt az Audi? S tronic helyett megint Tiptronic
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ismét egyre több modelljébe pakolhat hagyományos automataváltót az Audi, persze csakis a fejlődés jegyében.
Fokozatosan térnek vissza a hagyományos automataváltók az Audi modelljeibe. Volt idő, amikor ezek mellett még fokozatmentes egységek is szerepeltek a kínálatban, aztán az automatizált DSG vette át a főszerepet. Most viszont visszaszorulóban van a DSG - alias S tronic - legalábbis az erősebb modellekben. Persze az igazán tekintélyes nyomatékot szolgáltató nagy dízelmotorokhoz eddig sem társított DSG-t a gyors automatizált váltókat valaha elsők között kínáló Audi. A jövőben viszont az Audi S4 és S5 sem S tronic váltóval kerül piacra, hanem nyolcfokozatú Tiptronic-kal. Az e modellek hajtásláncának fejlesztésért felelős szakember elmondása szerint az ok itt is a nyomaték. Szerinte legfeljebb 400 newtonméter átvitelében lehet igazán jó partner a DSG, az új S4 és S5 motorjai viszont 500 newtonmétert adnak le. Állítólag ez tehát a váltás oka, amit némileg alátámaszt, hogy a Volkswagen-konszern valóban kényszerült visszahívásra a DSG-váltók miatt. Ugyanakkor éppen a konszern másik márkája, a Porsche is használ DSG-váltót korántsem alulmotorizált modelljeiben.
Egy igazi gentleman vagy, Krisztiánka. Azt a finom eleganciát, amivel megszólítottad a cikk íróját, szerintem tanítani kéne. Gratulálok:)
Megszólalt az idióta, mert fel nem tudja fogni mi van.
Próbálja védeni a mundér becsületét.
Kedves Szerző!
Ne legyél már olyan ostoba, mint a csalfa meg encore meg a többi szellemi terrorcselekmény. Miért nem tudsz rendes címet adni? Hülyeséget meg minek kérdezel?