Valós hatótávteszten 29 villanyautó a norvég télben

Hiába a rengeteg kihívó, a Tesla hatótávája még mindig verhetetlen, télen legalábbis mindenképpen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

20-30%-kal bátran számolhatunk rövidebb hatótávval, ha télen elektromos autóval indulunk útnak. Csak néhány modell tudott ennél kisebb hatótávcsökkenést produkálni.

A villanyautók használatához szükséges kompromisszumok többsége széles körben ismert, de a töltési időkön és az elérhető töltőpontokon kívül nem szabad elfelejteni, hogy télen még egy tényezővel számolni kell, amitől másabb a zéró emissziós kocsik használata a belsőégésű motoros autókhoz képest: a hatótáv a hőmérséklettől függ. Minél hidegebb van, annál többet veszít hatótávjából egy villanyautó, de modellenként eltérő, melyik mennyit. Norvégiában a Motor.no oldal végzett egy átfogó tesztet, amiről az InsideEVs.com számolt be. A kísérlet eredménye: az elektromos autók korszakának első komoly szereplője, a Tesla Model S 10 éves pályafutása után is még mindig vezeti a mezőnyt.
Hirdetés
Norvégia fővárosa, Oslo és Hjerkinn között teszteltek összesen 29 autót. -5 és -10 Celsius fok közti hőmérsékleten kellett bizonyítaniuk a versenyzőknek, de a magasabb pontokon -19 fok is előfordult. Egyedül a Tesla Model S Standard tudta átlépni az 500, sőt, a 450 km-es határt is - a második helyezett 444 km-ig bírta, ami nem mellesleg szintén egy Tesla volt, a Model X Plaid. A két amerikain kívül csupán a Mercedes-Benz EQE 300, a BMW i7 xDrive 60, a NIO ET7, a BMW eDrive 40, a Nissan Ariya, illetve a Byd Han tudott 400 km fölötti hatótávot produkálni. A Tesla Model S egyébként úgy győzte le a többi indulót, hogy egy technikai probléma miatt nem is volt teljesen feltöltve, csak 98%-ig.
Az itthon is árult villanyautók közül a Volkswagen ID.BUZZ, az elektromos Renault Mégane és a Toyota Bz4X érték el a leggyengébb teljesítményt 310, 318 és 323 km-rel. Érdemes viszont azt is megnézni, melyik autó hogy teljesít ahhoz képest, amit ígér. A nálunk nem kapható kínai Maxus Euniq 6 közepes méretű SUV nyert ezen a téren, a CATL akkumulátorával szerelt modell csupán 10,45%-ot vesztett WLTP szerinti hatótávjából. Ebben a versenyben a Tesla Model S második lett 16,4%-os veszteséggel, ezt követi két MG, valamint a KIA EV6 GT. A legnagyobb hatótávvesztést a Toyota Bz4X érte el 35,79%-os értékkel, de a Skoda Enyaq RS Coupé és a Mercedes-Benz EQE 300 is ígért hatótávja több mint harmadát elvesztette.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Valós hatótávteszten 29 villanyautó a norvég télben

  • 2023.02.11. at 01:07
    Permalink

    Ez rendben van, na de milyen sebességnél mérték ezeket a hatótávokat, mert az nagyon nem mindegy! Gondolom nem autópályán 130-nál, mert a Model Y RWD ott 260 km-nél nem megy el többet.

Vélemény, hozzászólás?