Valódi versenyautó Ford Focusból
Ford Focus ST-R
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frankfurti újdonságai között kiemelten szerepeltette a motorsport világ számára készített modelljeit a Ford. A Focus ST-R hivatásos, amatőr és hobbiversenyzőket is céloz.
A Ford gyakorlatilag a Focus ST gyártáskezdetétől kínálja az arra épülő, de az FIA előírásoknak megfelelő valódi versenyautót. Az ST-R a már ismert, 250 lóerős, 2,0 literes, EcoBoost turbómotorral, kibelezett utastérrel, versenyüléssel, FIA-szabvány bukókerettel, nagyobb teljesítményű fékrendszerrel és versenypályára hangolt futóművel készül, és először Észak-Amerikában vásárolhatják meg a különféle bajnokságokban induló csapatok. Bár a Ford európai vezérkara már most hirdeti, hogy aki már most szeretne ilyet Európában, annak egyedi rendeléssel igyekeznek teljesíteni kérését.
A Ford Racing fejlesztőmérnökei, illetve a márka "Nagy Teljesítményű" autóinak osztálya első körben az amerikai Grand-Am ST, a World Challenge TC és a Canadian Touring Car versenysorozatok igényeihez hangolta a verseny-Focust, de nem titok, hogy a tengerentúli sorozatokon túl a Ford reményei szerint az autó a legfontosabb európai és nemzeti bajnokságokban is szerepelni fog, például a 24 órás nürburgringi versenyen. A megrendelőknek állítólag csak nevüket kell az autóra ragasztani, illetve a csapatuk által használt rádiót kell telepíteni.
Mivel az eredetileg amerikai és kanadai versenypályákra homologizált Focus ST-R-t Észak-Amerikában már ez év végétől megrendelhetik a gyakorlott, profi versenyzők, valamint az amatőrök és a hobbiversenyzők is, a Focus-versenyautók így akár sokak első, tanuló-versenyautója lehet. Persze joggal tehető fel a kérdés: elsőkerékhajtással?