Ötféle variáció Suprára, csak amikben a gyártó is segített
Ahogy arra számítani lehetett, a tunerek körében népszerű az új Toyota Supra. Bár a világ kétkedve fogadta, mégis azok, akiknek kellett, meglátták benne a lehetőséget. A napokban startol az év legnagyobb autós és tuning eseménye, a Las Vegas-i SEMA Show, melyen az amerikai vasak mellett már az import modellek is jelentős mennyiségben szerepelnek. A Toyota gyári standdal és gyárilag támogatott tuning cégek mellett is szerepel. Öt olyan Suprát mutatunk most, ami gyári támogatással készült el és megjelenik a SEMA-n, egytől egyig dugig tömve fantáziával.
Toyota GR Supra 3000GT Concept
Az eredeti TRD3000GT alapján készült el
Kezdjük talán a legfontosabbal, mely az eredeti, 1994-es TRD3000GT alapján készült el. Az eredeti autót a Toyota a japán túraautó bajnokságban elért sikereinek ünneplésére készítette el, az új koncepció pedig ezt az autót eleveníti meg az új Suprán. A géptetőt az eredetihez hasonlóan kivágták, a hátsó légterelőt is a klasszikus vonalakkal álmodták újra, és a hatalmas szárny legalább annyira jól áll az új modellnek, mint a negyedik generációs Suprának. Diffúzor, küszöb toldatok, állítható futómű, sárga dekor és nagy teljesítményű Brembo fékek is kerültek rá. Fényezése, vagy inkább fóliázása a DeLorean-éhez hasonló szálcsiszolt rozsdamentes acél felületet mutat, utasterében kagylóüléseket és nagy teljesítményű Pioneer hifi rendszert találunk.
Szálcsiszolt dizájn, kivágott géptető és rendes kagylóülések
Toyota GR Supra HyperBoost Edition 750HP
A HyperBoost leginkább a teljesítményre koncentrált, 750 lóerőt hoztak ki belőle
Amíg a 3000GT csupán a külsőségekre ad, addig a HyperBoost jelentősen koncentrált a teljesítmény növelésére. Lényegében megduplázták a BMW-féle sorhatos turbómotor erejét, 750 lóerőt hozott ki belőle a Nascar körökben mozgó Rutledge Wood és csapata. A menés mellé a megállás tudománya sem árt, Brembo fékek biztosítják a lassítást és állítható KW futómű a megfelelő úton maradást. Hogy külsőleg is mutasson újat, egyedi karosszéria elemeket terveztek hozzá és karbonszálsa műanyagból gyártották le őket. Érdekességük, hogy az eredeti rögzítési pontokat használják, vagyis akár otthon is felszerelhetőek. A betonszürke fényezés mellé pirosra fényezett 10x20 és 12x20 colos felniket kapott nagy teljesítményű Continental ExtremeContact Sport abroncsokkal.
Könnyű felniket, jókora turbót és karbonszálas karosszéria elemeket kapott
Toyota GR Supra Wasabi Concept
Frissítően zöld a Wasabi Concept, ennél a látvány a lényeg
Lényegében a látvány a legfontosabb a Toyota gyári kiegészítő részlegének munkáján. A Wasabi Concept élénk zöld fényezést kapott, szolid ültetést és szintén elöl-hátul eltérő szélességű 20 colos könnyű felniket. A kipufogót középen vezették ki és izgalmasan alakították ki a végeket, Brembo fékeket kapott, a lengéscsillapítókat az Öhlinstől rendelték, valamint merevítettek a karosszérián egy összetett első toronymerevítővel.
Különleges megoldás a kipufogó kivezetése és a végek eldolgozása, merevítettek is a karosszérián
Toyota GR Supra Heritage Edition 500hp
Mindenképp a Heritage a legkedvesebb mind közül, a 4. generációs Supra nyomán alakították át
Mind közül talán a legérdekesebb a Heritage Edition, melyben a Toyota marketing igazgatójának keze is benne van. Ed Laukens egy a negyedik generációt jobban megidéző Suprát álmodott meg és a kész autót elnézve az az érzésünk támadhat, hogy így kellett volna elkészülnie a Suprának. Egyedi lámpákat gyártottak hozzá elöl három-három, hátul négy-négy kerek világítótesttel, ahogy az elődön is szerepelt. Ugyancsak ismerős a hatalmas hátsó szárny is, melynek formája tökéletesen idézi meg az előd jellegzetes légterelőjét. Eltérő szélességű 19 colos HRE felniket kapott Toyo sportgumikkal és Re-Entry Red fantázianevű fényezést. Megpiszkálták kicsit a motort is, szolid 500 lóerőt teljesít, amihez Brembo fékeket és állítható futóművet párosítottak.
A részletek a leköszönt modellt idézik, erősítették a hátsó futóművét két plusz rugóstaggal és egy kerettel
Toyota GR Supra Performance Line Concept
A hatékony aerodinamika jegyében alakult át ez a Supra, minden új eleme karbonszálas műanyag
Minden a hatékony légelvezetésről szól, ezért a szintén gyári háttérrel elkészült Performance Line Concept egyedi karosszériaelemeket kapott, szintén karbonszálas műanyagból. Különleges függőleges légterelőkel ellátott lökhárító és köszöb toldatai látványosak és hatékonyak, akárcsak szolid hátsó légterelője. 19 colos felnik, Pilot Sport 4S gumik és egyedi kipufogórendszer is került rá a Toyota Customizing and Development (TCD) részlegének jóvoltából.
Egyszerű, de látványos és sokkal inkább hatékony átalakítás a TCD részleg munkája
A Supra most talán mindennél népszerűbb a kisebb műhelyek körében is, a SEMA-n nagyon sok standon megtalálható lesz. Elkészült például az első működőképes kézi váltós verzió is, ami pedig talán még érdekesebb, az a Papadakis Racing 1000 lóerős átépítése, melynek utolsó simításait éppen élőben a SEMA területén és ideje alatt fognak befejezni.