Ha azt hitted, hogy már teljesen kihaltak a valódi kombik a piacról, tévedtél. Persze, ez már nem az a kor, amikor a Skoda Fabiából és a Peugeot 206-ból is készült puttonyos, de akad még bőven választási lehetőség azok számára, akik ezt a hagyományos formát szeretnék újonnan megvásárolni. Mutatjuk a lehetőségeket és az árakat, a válogatás végére pedig az is kiderül, hogy melyik a legolcsóbb, a legdrágább, a legnagyobb csomagtartóval rendelkező a lent felsorolt, pontosan 26 darab, jelenleg Magyarországon kapható kombi közül.
Kia Ceed és Hyundai i30
Bemelegítés gyanánt kezdjünk azokkal a modellekkel, amelyek már régóta velünk vannak. Ilyen például a Hyundai csoport két alsó-középkategóriás kombija, a Kia Ceed és a Hyundai i30. A céges autót használók jelentős részének jó eséllyel nem kell bemutatni ezeket a modelleket, korukból adódóan pedig vezetési élmény terén is egy klasszikusabb látványt és élményt nyújtanak.
A Ceed kereken 4,6 méteres, az i30 pedig 4,59 méteres teljes hosszal rendelkezik a 2,65 méteres tengelytávolság mellé, míg csomagtartó terén a Kia 625 litert, a Hyundai pedig 602 litert kínál az alapmotorral. És ha már az erőforrásoknál tartunk, a Kia Ceed 1,0 literes, 100 lóerős belépő erőforrásától a konnektoros hibriden át minden akad, a Hyundai pedig akár az 1,5 literes, turbófeltöltő nélküli erőforrással is kínál új i30 kombit. Ez utóbbi ráadásul a 8,3 milliós indulóár helyett készletről akár 7,3 millióért elvihető magánügyfeleknek, a Kia Ceed pedig 8,95 millióról indul az árlistában.
Renault Megane Grandtour
A következő öreg motoros a Megane Grandtour. Sőt, igazából ez a második legöregebb motoros a felsorolásban: a Megane jelenlegi, negyedik generációja 2016-ban mutatkozott be. A kombi változat 4,62 méter hosszú, tengelytávolsága 2,71 méter, csomagtartója azonban alapesetben
"csak" 521 literes. Motorválaszték terén virít azonban igazán nagyot a hagyományos élményt keresőknek: négyhengeres benzines és dízel erőforrásokkal kérhető, nincs háromhengeres a kínálatban. Viszont a korábban elérhető, konnektoros hibrid opciót sem találtuk az árlistában jelenleg. Mindezt a legfrissebb árlista szerint minimum 9,19 millióért kínálják a franciák.
Peugeot 308 és Opel Astra
A francia technikánál maradva a Stellantis csoport termékei következnek. Az eddig említett modellek modern kategóriatársai a Peugeot 308 és az Opel Astra, amelyek lényegében közös technikán osztoznak. Ennek ellenére nem csak a dizájn, hanem a vezetési élmény is különbözik, az Astra feszesebb,
"németesebb" karakterisztikát, míg a 308 lágyabb, "franciásabb" hangolást kapott. Motorok terén a hírhedt, 1,2 literes háromhengeres mellé az 1,5 literes dízel, illetve az 1,6 literes négyhengeresre alapozott konnektoros hibrid is elérhető mindkét modellben.
A tengelytávolság itt is azonos a rokonok esetében, 2,73 méter. Teljes hossz terén mindkettőt 4,64 méterre kell szabályosan kerekíteni, ám az Astra néhány milliméterrel nyer, a csomagtartója viszont kisebb: 597 literes a Peugeot 608 literes puttonyával szemben. Indulóárak terén azonban lejt egy kicsit a pálya: az Astra 8,59 milliós belépője a 110 lóerős erőforrással, míg a Peugeot 8,86 milliós alapára a 130 lóerős motorral értendő.
Peugeot 508
Ha valamivel elegánsabb megoldást keresel, azt is megtalálod a Stellantis háza táján, méghozzá az 508 képében. 4,78 méteres hossza és 2,79 méteres tengelytávolsága ellenére azonban nem érződik nagyobbnak a 308-nál, főleg az alacsony tetővonal miatt szűkösebb második sorban, a csomagtartója 530 literes. Így elsősorban kényelem és stílus terén tud többet adni a lényegében azonos, 130 lóerős háromhengeres benzinesből, szintén 130 lóerős dízelből és konnektoros hibridekből álló motorpaletta mellé. Az árkülönbség azonban jelentős, az 508 jelenleg 15,5 millió forintról indul.
Ford Focus
A Ford háza táján is átrendeződött a kínálat, a Mondeo teljesen kiesett a versenyből. A helyét a hatalmas, 635 literes puttonnyal megtoldott Focus kombi vette át. Persze, méreteit tekintve még mindig a kompakt kategóriába tartozik a modell, ám 4,67 méteres hosszával és 2,7 méteres tengelytávjával kényelmesen veri a korai Mondeo generációkat. Motorok terén a kínálat erősen szélsőséges: ha nem akarod az 1,0 literes háromhengerest, akkor kizárólag a dízel és az ST marad, mint opció. Persze, azt is érdemes megjegyezni, hogy a háromhengeres Ecoboost akár 155 lóerős is lehet, így teljesítmény terén szükség sincs nagyobbra a hétköznapi használathoz. Indulóár tekintetében a mezőny közepébe lő a 11,54 milliós árcédulájával.
MG5
Új versenyző a piacon az MG, a angol-kínai márka a lista egyik legkisebb kombijával tud szolgálni, ami ráadásul kizárólag elektromos hajtással érhető el. Az MG5 kereken 4,6 méter hosszú, a tengelytávolsága pedig 2,66 méter. két teljesítményszint érhető el, a belépőmodell 155, az erősebb verzió pedig 177 lóerős. Az igazi ütőkártyája azonban az ára: Az elektromos hajtás ellenére 12,5 millióért egy korrekt extracsomaggal hazavihető, miközben 479 literes a csomagtartója és változattól függően 320, illetve 400 kilométeres hatótávot ígér. Ezzel nyilván nem lesz autópályás utazóautó, ám a városi használatra és évente egy-két hosszabb útra tökéletes társ lehet.
Toyota Corolla
Az újonc kínai után jöjjön a jól ismert japán: valószínűleg senkinek sem kell bemutatni a Toyota Corollát. A 12. generációjában járó modell kombiváltozatának 4,65 méteres hosszához 2,7 méteres tengelytávolság társul, a csomagtartója pedig 596 literes. Erőforrások terén kizárólag öntöltő hibridként érhető el. Emiatt a városban kiemelkedő, konnektorról tölthetőség nélkül talán kategóriaelső fogyasztásra képes. Autópályán viszont végeredményben egy a többinél jóval nagyobb szívómotorra marad a munka oroszlánrésze, így a dízelek, de esetenként még a kisebb, turbós benzinesek is alá tudnak ígérni. Teljesítmény terén azonban jóval magasabb szintet képvisel a Toyota, hiszen a belépő hibrid is 140 lóerős. Egyetlen valódi hátránya lehet az ára, a Corolla kombi jelenleg egy hajszállal 11 millió felett indul.
Mazda6
Maradva a japánoknál, a Mazda6 is fontos szereplő, ráadásul konkrétan a legöregebb modell a listán. 4,8 méter hosszú, 2,75 méter a tengelytávolsága, illetve 522 literes a csomagtartója. Érdekessége, hogy kizárólag 2,0 literes és ennél nagyobb motorokkal érhető el, ám ennek ellenére mindösszesen 13,78 millióért hazavihető, vélhetően a korosodó technika miatt. A 12 éves alapokat azonban egyáltalán nem érezni rajta, a mai napig jól tartja magát a folyamatos frissítéseknek köszönhetően. Értelemszerűen azoknak ajánlható, akik a lehető leghagyományosabb megoldást keresik ebben a méretosztályban.
Volkswagen Golf és Skoda Octavia
A Volkswagen csoport még mindig a kompakt kombik királya, már amennyiben a kínálat méretét nézzük. Az ár-érték bajnokaik pedig egyértelműen a 4,63 méteres Golf és a 4,7 méteres Octavia, legalábbis a konszernen belül. A motorkínálatukból ugyanis kiestek az 1,0 literes, háromhengeres erőforrások, így a 115 lóerősre butított, 1,5 literes TSI-vel indulnak. A Volkswagen Golf alapára így 10,81 millió forint, míg egy frissített Octaviáért legalább 11,66 milliót kérnek el.
Bár a 2,67 méteres tengelytávolság lényegében közös, a cseh versenyző mégis nagyobbnak érződik, mindez a csomagtartó esetében válik még egyértelműbbé. Hátul ugyanis a Golf 611 litert kínál, míg az Octavia 640 litert. Ha inkább az országutazás és autópályázás lenne a fő szempont, akkor az Octavia a 2,0 literes TDI dízelmotorral jelenleg is kérhető, a Golf esetében azonban a cikk szerkesztésekor nem találtuk a dízel változatot az opciók között.
Seat és Cupra Leon
Azonos méretben a Leonra lehet még gondolni a Volkswagen csoport termékei között kutatva, ám jelenleg ez a modell Seatként nem elérhető, Cupraként pedig a 150 lóerős TSI erőforrással 14,24 millió forintról indul. Ehhez egy sportosabbra hangolt futómű és egy DSG váltó is jár a vadabb dizájn mellé, méreteit tekintve 4,66 méter hosszú, a tengelytávolsága 2,68 méter, a csomagtartója pedig 620 literes. Ezzel az árral aligha szállhat versenybe a Golffal és az Octaviával, ám amennyiben valaki hajlandó megfizetni a felárat egy sportosabb érzetért és egy extravagánsabb külsőért, annak megfelelő választás lehet.
Volkswagen Passat és Skoda Superb
A legújabb és egyben legnagyobb modellek a konszern
"nem prémium" kínálatában a Passat és a Superb. A nemrég bemutatkozott páros innentől még közelebb áll egymáshoz, teljesen azonosak műszakilag, egy gyártósoron is készülnek. Így nem meglepő, hogy a méretek terén sincs különbség, 4,9 méter feletti hossz és 2,83 méteres tengelytávolság jellemzi őket, a csomagtartójuk is egységesen 690 literes.
A motorválaszték kellően hagyományos: 1,5 literes, négyhengeres benzinessel, 2,0 literes dízelekkel és konnektoros hibrid változattal harangozták be a frissen érkezett újdonságokat, ám a cikk szerkesztésekor a Passatból és a Superbből is csak a 2.0 TDI és az 1.5 TSI változat rendelhető itthon. A Volkswagen így 16,89 millióról indul, míg a Skoda alapára 14,77 millió forint.
Volkswagen Arteon
Akárcsak a Peugeot 508 esetében, az Arteon sem a méreteivel, hanem a stílusával hódít. Bár még az előző Passat-generációval osztozik az alapjain, ám jelenleg is konfigurálható, rendelhető, így itt a helye a listán a 18,67 milliós indulóárával. Ezért az összegért 150 lóerős dízelmotorral kapjuk meg az Arteont, ám a 190 lóerős benzinesért alig néhány ezer forinttal kell többet fizetni. Pontos méreteit tekintve 4,87 méter hosszú, a tengelytávolsága 2,84 méter, a csomagtartója pedig alapesetben 565 literes.
Audi A4 és A6
A Volkswagen konszernnél maradva lépünk be a prémium mezőnybe, ahol a tévhitekkel ellentétben az Audi A4 a Golf, az Octavia és a Leon vetélytársa, a Passat és Superb kategóriáját pedig az Audi A6 képviseli. Az A4 Avant 4,76 méter hosszú, a tengelytávolsága 2,82 méteres, ezzel lényegesen nagyobbnak hat az említett konkurenseknél kívül és az utastérben is, ám a csomagtartója mindösszesen 495 literes. Minőségi ugrás azonban a bonyolultabb, ezáltal stabilabb, mégis kényelmesebb futómű, illetve a hosszában beépített motor. Az A4 alapáron inkább a hosszú utakra lett kihegyezve, mintsem a tech-extra áradatra, ráadásul már nem is mai modell, ezáltal régimódibb, időtállóbb hatást kelt. 14,89 millióról indul a 2,0 literes, 150 lóerős alap-benzinessel, de elérhető belőle több teljesítményszint, illetve többféle 2,0 literes dízel is, és akkor még ott vannak az S4 és RS4 változatok.
A nagyobb, A6 Avant sem mai darab már, 2018-ban mutatkozott be, majd 2023-ban frissült. Teljes hossza 4,94 méter, tengelytávolsága 2,92 méter, a csomagtartója pedig 565 literes. A Passattal és Superbbel ellentétben - akárcsak az A4 - hosszmotoros és bonyolultabb, kifinomultabb futómű-technikával dolgozik a lemezek alatt. Ez már a 265 lóerős 2,0 literes TSI-vel indul benzinmotor-fronton, ám 2,0 literes és V6 TDI dízelek is elérhetők a kínálatban, valamint konnektoros hibrid is akad belőle az S és RS sportmodellek mellett. Jelen gyűjtemény során második alkalommal olcsóbb a dízel, mint a benzines: a 163 lóerős TDI 21,96 millió forintról indul.
BMW 3-as és 5-ös sorozat
A német prémiumoknál maradva a BMW a következő a listán. A 3-as sorozat kombi változata 2019-ben mutatkozott be és 2022-ben frissült utoljára, 4,71 méter hosszú, a tengelytávolsága 2,85 méter, a csomagtartója pedig 480 literes. 16,4 millió forintról indul a 318i alapváltozat, a legolcsóbb dízelért pedig már 18 millió felett kérnek. Elérhetők nagyobb, soros hathengeres benzinesek és konnektoros hibrid opció is. A 3-as BMW is hosszmotoros, ám ezek az autók alapesetben hátul tekernek, ami sportosabb vezetési élményt nyújt az alapesetben elsőkerék-hajtásos Audikhoz képest.
Az 5-ös BMW éppen idén újult meg teljesen, így ez az egyik legfrissebb modell a listában. Akárcsak az Audi A6, ez is egy dízel erőforrással a legolcsóbb, az 520d Touring 24,99 millió forinttól indul. 5,06 méteres hosszához egy hajszál híján 3 méteres tengelytávolság és 570 literes csomagtartó társul. Jelenleg a dízelen kívül kizárólag elektromosként érhető el az 5-ös sorozat, az i5 névre keresztelt villanyváltozat 29,45 millió forinttól vihető haza.
Mercedes-Benz CLA, C-osztály és E-osztály
A Mercedes-Benz háza táján is érdemes lehet körülnézni, hiszen itt már az A-osztály padlólemezén is akad puttonyos, méghozzá a CLA Shooting Brake. 4,7 méteres hosszával, 2,73 méteres tengelytávolságával és 505 literes csomagtartójával egy versenyképes kompakt kombi lehetne. Az A-osztály rokonság miatt azonban nem tud sokkal többet nyújtani kényelem terén a korábbi, nem prémium konkurensekhez képest a kecskeméti modell, ráadásul a nagyobb és kényelmesebb Audi A4 Avantnál is drágább a 15,24 milliós alapárával.
Nem felesleges azonban a belépő kombi, hiszen másképp az említett árkategóriában nem lenne versenyzőjük a Stuttgartiaknak. A 4,84 méter hosszú, 2,87 méteres tengelytávval és 490 literes csomagtartóval rendelkező C-osztály ugyanis 18,8 millióról indul, ezáltal a legdrágább a méretosztályában. Alapáron az 1,5 literes, lágyhibrid benzinmotor hajtja. Természetesen dízel és konnektoros hibrid is kapható belőle, a kínálat teteje pedig az AMG C63 S E-Performance, ha valakinek erre lenne igénye. Az igazi különlegesség azonban a dízel konnektoros hibrid, amivel szinte egyedülálló a Mercedes-Benz, így ha valakinek a legjobb erőforrás kell a városba és az autópályára is, akkor ez lehet a tökéletes megoldás.
A Mercedes-Benz kombikínálatásnak csúcsa természetesen az új E-osztály T-modell a maga 4,95 méteres hosszával, 2,96 méteres tengelytávolságával és 615 literes csomagtartójával. Itt a 2,0 literes benzinmotor az alapváltozat 26,23 millió forintért, ám az E-osztály orrában is elérhető dízel, illetve benzines és dízel erőforrásra épülő konnektoros hibrid is.
Volvo V60 és V90
Nem érdemes megfeledkezni a svédekről sem, hiszen a Volvo jelenleg két különböző méretben is kínál kombit. A belépő itt a V60, amelyet 2,0 literes benzinmotorral és konnektoros hibridként is forgalmaznak. Az előbbi 17,71 millió forintról indul, míg az utóbbiért legalább 23,56 millió forintot kell fizetni. A teljes hossza 4,78 méter, a tengelytávolsága 2,87 méter, a csomagtartója pedig 519 literes. A nagyobb, V90 modellt kizárólag konnektoros hibridként forgalmazza jelenleg a Volvo, ez 25,34 millióról indul. A V90 teljes hossza 4,95 méter, tengelytávolsága 2,4 méter, csomagtartója pedig a hibridrendszer akkupakkja miatt mindösszesen 488 literes.
Konklúzió:
Összefoglalva tehát akad még bőven kombi a piacon, csak a kínálat azokra a kategóriára szűkült, ahol ezekre a modellekre még kereslet is maradt. Végigböngészve a felsoroltakat, a legkisebb kombi a 4,59 méteres Hyundai i30, míg a legnagyobb az 5-ös BMW, egyedüli 5 méter feletti versenyzőként a listánkban. A legnagyobb csomagtartóval az alsó-középkategóriában 640 literrel az Octavia rendelkezik, a nagyobb, nem prémium modellek között pedig a Passat-Superb duó 690 litere viszi a prímet. A prémium mezőny két méretosztályában pedig a Volvo V60 és az E-osztály a csúcstartó 519, illetve 615 literrel.
A legolcsóbb az alsó-középkategóriában a 7,3 milliós Hyundai i30, a nagyobb modellek között a 13,78 milliós Mazda6, a prémium mezőny két kategóriájában pedig a 14,89 milliós Audi A4 és a 21,96 milliós Audi A6.
Az ár szerinti rendezés másik oldalán a legdrágább modellek az alsó-középkategóriában a 14,24 milliós Cupra Leon. Ám amennyiben ezt a prémiumtermékek közé számolnád inkább, akkor az MG5 a következő, de itt sem fair a küzdelem, hiszen ez pedig egy tisztán elektromos modell. Így érdemes megemlíteni a következő legdrágábbat is a mezőnyben, ami a Skoda Octavia 11,66 milliós indulóárral. A nagyobb modellek között a 18,67 millióról induló Arteon, a prémium mezőny két kategóriájában pedig a 18,8 milliós C-osztály és a 26,23 milliós E-osztály rendelkeznek a legborsosabb indulóárral. Felmerül viszont a kérdés: te melyiket választanád ez a 26, még kitartóan a piacon maradt modell közül? Netán tudsz olyan - valódi - kombit mondani, ami lemaradt a listánkról? Várjuk a válaszokat a kommentmezőben!
Jó látni hogy egyáltalán még akadnak jelentkezők de azért nem véletlen hogy a kombik kategóriája zsugorodik, és az SUV-k közben meg tarolnak az újautó piacon. A legtöbb márkán belüli párbajt objektíve az SUVnek adnám, és jómagam is azért váltottam márkát legutóbb, mert pl a Volvo minden áron kombit akart rám sózni. Én meg nem akarok már mivel az SUV praktusabb.
Aki próbált mostanában parkolni a belvárosban az gyorsan rájön hogy a minden igénynek megfelelni kívánó SUV egy jobb kompromisszum, és ez csak egy előny.
Viszont ha már kombikat hasonlítunk össze, kicsit zavaró a cikkben hogy a legirrelevánsabb adatokat vették mérvadónak. Sajnos a kombik katalógus adata a legkevésbé releváns, mivel egyáltalán nem veszi figyelembe a kombik tipikus használati formáját (hátsó ülés a helyén de plafonig pakolva), ráadásul több tekintetben csalásra ad okot. Szóval kb annyira igaz mint a fogyasztás katalógus adata.
Hogy mi baj, arról itt van egy sematikus ábra: https://egzostive.com/idealis-csaladi-auto-ii-praktikum/
A katalógus adat a csomagtartó tekintetében az övvonal alatti csomagtartó méretet tartalmazza azzal együtt ami a padló alatt van (a linkelt rajzon kék és a zöld). Ez egyrészt teljesen ignorálja az övvonal feletti részt ami egy kombi esetén úgyanúgy pakolható, másrészt tartalmazza a pótkerék tárolóját ami két okból is hamis: egyrészt ha van is, nem igazán elérhető (ki kell rámolni a cstartót előtte), másrészt ha pótkereket rendelünk bele akkor szinte teljesen megszűnik, de ha nem akkor is oda kerül a javító készlet.
Ezért van az hogy sok autónál az övvonalig tartó rész mérete kb fele akkora mint a katalógus adat. És ezért is jó hogy az ADAC ténylegesen le szokta mérni a csomagtartót övvonalig és plafonig is. Ha nem is mindig tuti, de legalább valamelyest irányadó ami ott szerepel.
Nekünk van kombi is meg SUV is. Én még mindig a kombitb szeretem sokkal jobban. Számomra sokkal komfortosabb alacsonyabban ülni, az autó súlypontja is alacsonyabban van, ami előny a vezethetőség szempontjából. A csomagtartó is sokkal praktikusabb általában, mert míg egy SUV esetében inkább magasabb, addig a kombi esetében inkább hosszabb, ami több esetben előnyösebb. Aki pedig sokat jár hosszabb utakra, annak nem mindegy a fogyasztás sem, és egy SV azért a nagy homlokfelülettel nem előnyös ilyen szempontból.
A választékból nálam kiesik, amelyiknél nincs 4 hengeres turbó benzines motor így a Focus, Astra, 308, Corolla. Azt nem is tudtam, hogy a Mazda 6 még létezik, bár nem turbo, de jók azok a motorok. És ár/érték arányban is egész jó a Mazda. Én a kompakt kategóriából az Octaviát választanám, nagyon jó az 1.5 TSI (volt már ilyenem) és az is rendben van ár/érték arányban. Remélem a főnököm is egy ilyet vesz majd következő autónak (mármint nekem céges kocsinak 🙂 ).
Corollából az 1.2T az négyhengeres! Tehát nyugodtan veheted…;D Más kérdés,hogy kinek kellenek a mai betegágy turbós benzinesek,mikor lehet kapni szívómotoros hybrid Toyotát! Persze mindenki maga tudja,hogy mennyi ideig akarja használni őket… Bár az általad felsorolt motorok jó része rövid használati ciklusra sem való.
Igen, az 1.2T valóban 4 hengeres és turbó, de csak volt sajnos, mert már nem kapható. A cikkben is azt írják, hogy a Toyota Corolla csak hibryd motorral rendelhető. És a Toyota oldalán sem szerepel már az 1.2 T motor. Én csak turbó benzines, vagy turbó dízel motorral szerelt autót vennék. Ezekkel abszolút pozitív a tapasztalatom, a szívó benzines ma már harmatgyengének tűnik számomra.
Amit írok, az saját tapasztalat. Saját autónk egy Renault 1.33 TCe. Nulla probléma 4 éve, pedig megyünk vele rendesen és a fogyasztása is teljesen jó. Cégesként több 1.4 és 1.5 TSI VW motoros autót használtam (VW és Skoda). Több, mint 12 év tapasztalattal rendelkezem ezekkel. A régi láncos motorokkal (pl. 1.4 122 LE) valóban volt gond (bár nekem azzal sem). De az újabb (2014 óta) szíjas motorokkal kb. nulla probléma van. Egyik munkahelyemen 2 és fél év alatt mentem 96 ezer km-t egy 1.4 TSI Octaviával. Nulla probléma, soha rosszabb autóm ne legyen. A cégnél kb. 70-80 ilyen Octavia volt. Abszolút semmi probléma nem volt velük, pedig volt olyan, amelyik 4 év alatt 240 ezret ment. Mostani főnököm is Skodákat vesz újabban. 1.5 TSI Scala és Octavia. Semmi probléma nincs velük.
5-ös touring. Most is az van, G31-es. Pokolba a SUV-okkal. Sok megtévedt ember veszi a suv-okat, az autógyártók meg jót röhögnek a markukban, mert degeszre keresik magukat egy buta divat hóborton. Rengeteg összehasonlító tesztet láttam/olvastam, ahol suv-ot hasonlítanak össze egy pont ugyan olyan kaliberű kombival. A „magasabban ülök/jobban kilátok” és „nem kell annyira lehajolni a bepakoláskor” érveken kívül MINDEN más téren és paraméterben/összevetésben a kombikat hozták ki előnyösebbnek. Vagy ha magasabban akarnék ülni egy autóban, akkor már inkább egy „terepkombi”. Mint: audi allroad vagy passat all-track, vagy MB All-Terrain vagy subaru outback, stb.
A praktikussághoz annyit tennék hozzá, hogy a csomagtér alapterülete sokkal fontosabb mint az űrmérete. Elég belegondolni, hogy legtöbbször hogyan pakolja be az ember a csomagokat; elkezdi őket egymás mellé rakni, összeforgatva, összeékelve őket. Amíg csak van terület ahova tud pakolni. Szinte soha, senki nem kezdi azonnal egymásra pakolni a csomagokat. Már csak azért sem mert a legtöbbször sérülékenyek.
Ebből adódóan a kombiknak magasabb a használati értéke mint a papíron azonos űrméretű csomagtartót kínáló suvoknak. Utóbbiak a legtöbb esetben kisebb alapterületen nagyobb mélységűek. Ha valaki nem kizárólag merev falú bőröndöket vagy ömlesztett árut fuvaroz akkor jobban jár egy kombival praktikussági szempontból.
Ezzel most erősen vitatkoznék. Alapból egy kombi vagy SUV csomagtartóját akkor használod amikor a családdal mész nyaralni (most tekintsük el a zöldséges-Mercedes toposzától 🙂 ). Az a linkelt ábrán a piros és kék rész, ilyenkor a hátsó részt kell pakolni a plafonig.
Nálunk a bevált módszer az, hogy a csomagtartó aljára a háttámla mögé bekerül 3-4 bőrönd ami kitölti az alját az övvonalig (egy hátsó 20-25 centis szakasz kivételével) és a bőröndök szintjére még lehet pakolni (leginkább a hátizsákokat, kabátokat).
Ez esetben a kombival az is volt a bajunk hogy nem lehetett teljesen végig pakolni csomagtartó pereméig, mert nagyon leült a fara, így muszáj volt a tengely főlé pakolni és a csomagtér hátsó peremét könnyű dolgokkal pakolni (pl cipők).
Általában véve igaz volt hogy amivel a kombi némi előnybe került térfogatban azt nem tudta érvényesíteni mert a fara túlságosan leült. Ugyanakkor a magasabb csomagtartó jól jött nagy bútorok szállításánál.
Ilyen felhasználás mellett valóban kényelmesebb számodra; ezért írtam, hogy ha valaki merev falú bőröndöket használ akkor nem gond a kisebb alapterület mert tud rájuk pakolni.
Én sporttáskákat használok (a gurulós bőröndöktől a hideg kiráz, olyan rohadt hangosak) illetve gyakran pakolok sérülékeny dolgokat (ételek, üvegek, növények stb. ami egy átlag rokonlátogatásnál csak lehet) vagy szerszámokat és kisebb építőanyagokat. De az is kellemes, hogy egy női vagy kisebb méretű férfi mtb egyben bemegy ledöntött hátsó ülésekkel. A nagyobbaknak is max. az első kerekét kell kivenni. És akkor még nincs gyerekünk; ez csak egy-egy átlag hétvége vagy felújítás.
Övvonal fölé én azért nem pakolok soha mert egyrészt fóliázottak az ablakok és nem akarom lenyúzni őket; másrészt nincs csomagtérrácsom ami megakadályozná a hátsó utasokra borulását a csomagoknak baj esetén. Na meg ha már van akkor használom a középső tükröt, hogy lássak.
Nekem is fontosabb az alapterület, túl sok olyan csomag van, amit csak felülre lehet tenni.
Az Auris kombiban alapból van háló, ledöntött üléseknél előre is fel lehet húzni.
A hibrid toyota autópályás fogyasztásánál lévő résznél ismét jót nevettem. A turbó benzines kb. 30-40%-kal fogyaszt többet pályán, semmi kedvem ismét leírni, miért. Felesleges.
GPS 130-cal mentem télen +5 fok küröl 5,5-ös átlagot. Két hete meg GPS 100-zal, forgalom miatt ráérősen 4,1-et írt ki Németországból Ausztriába a 400 km-es szakaszon.
A cikkíráshoz hatásfok görbe megértése nem szükséges. sebaj.
kombi Suv egyterű…
a kombi addíg jó amíg nem kell rövid parkolóba beállnod, persze kombi hosszúságtól függ.
a Suv addig amíg fontos a hasmagasság földes utakon vagy magas városi padkán, de a suv ha ugyanolyan hosszú mint a kombi akkor még több helyet ad felfelé, igaz légellenállás és stabilitásban egyterűhöz mérhető, viszont az egyterű ugyanakkora hosszal praktikusabb a rövidebb motorháztető végett.
Konklúzió számomra, mindenki azt preferálja ami neki jó, parkolásban a rövidebb keskenyebb fordulékonyabb autó a legjobb.