Valóban zöldet kapnak a zöldautók?

Jöhet a villanyautók támogatása, megszűnhet az ingyenes töltés

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A még mindig konkrétumok nélküli Jedlik Ányos Terv alapján őszre megszülethet a villanyautók vélhetően jövőre életbe lépő támogatórendszere.

Tavalyi lemez a Jedlik Ányos Terv, ami idén júniusra elkészült ugyan, de konkrétumokat, dátumokat még mindig nem tartalmaz. Hogy a tervből valóság lesz, az e héttől biztos, a keddi Magyar Közlönyben jelent meg a 1487/2015. (VII. 21.) Korm. határozat a Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódó jogalkotási feladatokról. Mostantól nem kérdés, a kormány egyetért a Jedlik Ányos Tervvel, vagyis az elektromobilitás magyarországi elterjesztésével. A folyamat kezdeti lépéseként elfogadta a Jedlik Cselekvési Tervet.
A kormányhatározat szerint a nemzetgazdasági miniszter feladata lesz a Jedlik Cselekvési Terv megvalósítása, lépéseinek értékelése és az elkészült program felülvizsgálata. Magyarán rajta múlik majd, hogy mi lesz a tervből, például az elektromos és konnektoros hibrid autók áfamentességéből, buszsávhasználati lehetőségéből, ingyenes parkolásából.

Nem csak a kedvezmények kapcsán várható azonban változás. Seszták Miklós - nemzeti fejlesztési miniszter - és Varga Mihály - nemzetgazdasági miniszter - a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal bevonásával kell gondoskodjon a villanyautók töltésére felhasznált villamos energiához kapcsolódó mérési és elszámolási rendszer kidolgozásáról. A tervek szerint a vezérelt áramból (a jelenlegi szabályzástól eltérően) akár a lakossági felhasználóknál is kaphatnának a villanyautók, a most még megszokott ingyenes töltési lehetőség azonban a szabályzórendszer bevezetésével megszűnhet.
Hirdetés

A Jedlik Ányos Tervben meghatározott megkülönböztető rendszámról a belügyminiszer és a nemzeti fejlesztési miniszter szeptember 30-ig kell döntsön, egy hónappal későbbre pedig már az adókedvezmények, illetve az egyéb financiális kérdések, például a töltés ára kapcsán is meg kell szülessen a szabályzás a kormányrendelet szerint. Addig reménykedhetünk: talán lesz annyi kedvezmény, hogy a villanyautózás az ingyenes töltés - várható - megszűnése után a mainál olcsóbb lehessen.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

15 thoughts on “Valóban zöldet kapnak a zöldautók?

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    No ez látod helyes hozzáállás, teljes mértékben egyetértek! A tartalommal kell foglalkozni nem a körítéssel/díszítéssel! 🙂
    Kis üröm az örömben, hogy Nálad a tartalommal nagyon súlyos gondok vannak. 😉

    Bányászati vontatókról eddig szó sem volt, most rántottad elő amikor szembesítettelek azzal, hogy mekkora hülyeséget írtál. Mondjuk a helyes hozzáállás ilyenkor az, hogy belátja az ember hogy hibázott, nem pedig tovább ragaszkodik a halott elképzeléséhez és elkezd súlyosan mellébeszélni meg terelni ahogyan Te csinálod. 🙂
    Az SLS AMG-vel való próbálkozásod hasonlóan rettenetesen béna kísérlet. Egyrészt nem SLS AMG hanem SLS AMG E-CELL másrészt nem 550 kW hanem 392 kW harmadrészt az csak egy prototípus volt, egyetlenegy darabot sem gyártottak belőle eladásra. Egy nulla sorozatú prototípust beállítani általános esetnek egyértelműen az agyhalott kategóriába esik nálam! 🙂

    [i]„Miért, a kamionosok úgy hullottak, mint a legyek?”[/i]

    Ez megint egy tankönyvbe illő példája a gondolkodás teljes és tökéletes hiányának és a süket mellébeszélésnek. Hogy a jó életbe jön ez ide drága lacikám? Talán bevezették a koromdízelek kipuffogóját az utastérbe? Mert egyedül ebben az esetben lehetne jönni ezzel amivel próbálkoztál, de ekkor viszont nem sok értelme lenne feltenni a kérdést, mert nem hogy hullottak volna mint a legyek, hanem garantáltan mindegyik elpusztult volna de nem rákban. Az elektromos járművek által keltett különböző terek viszont mindig is jelent voltak a vezetőfülkében, mégsem derült ki eddig, hogy az ilyen sofőröknél megemelkedett volna a rákos megbetegedések száma. 😛
    Ezt úgy hívják, hogy sakk-matt, de mivel a gondolkodás hogy finoman fogalmazzak nem az erősséged nem is várom el, hogy akár csak ezt megértsd. 😉

    [i]„A téma azzal az alapfelvetéssel indult, hogy a diesel rákkeltő, a villany meg Istentől való és tiszta mint a patyolat.”[/i]

    Tényleg? Mutasd már meg hol van ez az alapfelvetés leírva itt? Csak vigyázz, nehogy megint az derüljön ki, hogy a zavaros fejeden kívül sehol máshol nem lelhető fel ez az alapfelvetés. 😛

    [i]„Csak ma az az elfogadott irányelv, hogy a kipuff. füst karcinogén s ezért inkább körbepakoljuk magunkat nagy teljesítményű villamos dolgokkal. Hát, kb. pariban van a kettő…”[/i]

    Ez lenne az elfogadott irányelv? Te ne beszélj mán! Ez kb. úgy az elfogadott irányelv mint ahogy az előbb megálmodtál egy elmebeteg alapfelvetést. A mai személygépjárművek messze döntő többségében nincsenek az utasok körbepakolva nagy teljesítményű villamos dolgokkal. Ha ez az irányelv akkor majdnem mindenki szarik rá vagy mégsincs ilyen irányelv? 🙂
    Legalább azt fogd már fel hogy ha a zagyvaságaidat újból és újból megismétled attól még nem válnak igazzá csak magadból csinálsz még nagyobb hülyét vele. 🙂

    [i]„Az ugye nem zavar, hogy ha hátul van az akksi, elől meg a motor, akkor pont a lábad mellett fut az erősáramú vezeték?”[/i]

    Pontosan, ahogyan mondod Lacikám, engem egyáltalán nem zavar ez, de ennél erősebbet mondok senki mást sem kell hogy zavarjon, mert az az erősáramú kábel egyenáramú, így aztán legfeljebb statikus teret kelt maga körül annak meg a biológiai hatása kb. nulla. Persze ehhez tudni kellene mi a különbség az egyen meg a váltóáram között melyik milyen teret kelt maga körül és melyiknek milyen biológiai hatása van, tehát az alapok alapjaival kellene tisztában lenni, ami Nálad tökéletesen hiányzik. Pontosan ezért találtak meg Téged az olajos köcsögök az elképesztő hazugságaikkal, hiszen elsősorban a tudatlan, gondolkodásra tökéletesen képteleneket lehet ilyen moslékkal megetetni. 🙂

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Tudom, hogy a személyeskedő stílus népszerű errefelé, de az rólam lepereg, csak a billentyűzeted koptatod feleslegesen.

    „Tehát szerinted a hibridek/elektromos autók egy kisebb villanymozdony teljesítményét adják?”
    Mivel a bányászati vontatók és kisvasutak villanymozdonyai is határozottan mozdonynak számítanak a tudomány mai állása szerint, igen. Az SLS AMG villanyváltozata milyen erős is volt? 550 kW.

    „Amúgy az elmúlt 100 évben úgy hullottak volna a villanymozdony/villamos/trolivezetők mint a legyek, ha igaz lenne az az egetverő hülyeség amit Te hiszel. De nem tették, vajh miért nem? ;)”
    Miért, a kamionosok úgy hullottak, mint a legyek? A téma azzal az alapfelvetéssel indult, hogy a diesel rákkeltő, a villany meg Istentől való és tiszta mint a patyolat. Hát egészségkárosítónak legalább annyira egészségkárosító tud lenni. Csak ma az az elfogadott irányelv, hogy a kipuff. füst karcinogén s ezért inkább körbepakoljuk magunkat nagy teljesítményű villamos dolgokkal. Hát, kb. pariban van a kettő…

    „Szóval egy hibridben/elektromos autóban néhány cm-re utazol a villanymotortól? Hogy, bemászol a motortérbe vagy a tengelyekhez?”
    Az ugye nem zavar, hogy ha hátul van az akksi, elől meg a motor, akkor pont a lábad mellett fut az erősáramú vezeték? De ha 40-50 centire vagy a motortól, azt sem nevezném olyan megnyugató távolságnak. S nyílván egy 1 tonnás közúti kerregőben a lemez vastagsága össze sem hasonlítható egy x tonnás kötöttpályás tesójával (már ha egyáltalán lemez az a lemez, s nem valami high-tech műanyag).

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Köszönöm hogy elárultad! A válaszodból egyértelműen következik, hogy a lehető legdurvább elmegyógyintézetek valamelyikéből érkeztél. 🙂
    Nyilván egy olyan szintű csákónak aki a fizikai törvényeket is a bíróságon keresné egyáltalán nem okoz gondot hogy a lehető legnagyobb baromságokat is nyáladzó vigyorral a fején megkajálja. Gondolom annak idején 2007-ben is az elsők között vitted a zászlót nagyeszű Der Millan kollégáddal együtt, amikor megjelent a Hummer ződebb mint a Prius „tanulmány”. 🙂
    Tehát szerinted a hibridek/elektromos autók egy kisebb villanymozdony teljesítményét adják? 🙂 Mert ha igen, akkor csak 2-3 nagyságrendet tévedtél, persze egy olyannál akit a tények nem érdekelnek sőt fel sem tudja fogni azokat mit számítanak ilyen „apróságok”. 😉
    Amúgy az elmúlt 100 évben úgy hullottak volna a villanymozdony/villamos/trolivezetők mint a legyek, ha igaz lenne az az egetverő hülyeség amit Te hiszel. De nem tették, vajh miért nem? 😉
    Szóval egy hibridben/elektromos autóban néhány cm-re utazol a villanymotortól? Hogy, bemászol a motortérbe vagy a tengelyekhez? 🙂
    Szerinted egy mobiltelefon hasonlóan működik mint egy villanymotor? Akkor a villanymotorok adását melyik csatornán lehet fogni? 😉

    Kérve kérlek mutass nekünk még ilyen az olajmaffia által megrendelt abszolút szemét anyagokat amik kifejezetten az idióták számára készülnek mert csak ők képesek megkajálni ezeket amik köszönőviszonyban sincsenek a valósággal, ugyanis szeretnénk még szórakozni! 😛

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Nem találok szavakat!
    (Tudod mi az a helyesírás? Na, mert arrafelé biztosan nincs halgat, meg kissebb. A túrbó meg már tényleg csúcs. Ha ezeket nem találod, akkor keress rá a dízelre!)

    Hogy is volt az a bölcs mondás?

    Megyek mert a monitorom SAR-a megöl.
    🙂

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Ha halgattál volna, bölcs maradtál volna: [url]http://witscience.org/hybrid-cars-pose-moderate-cancer-risk-new-study-confirms/
    [/url]
    Az EU-s rendeletek még a telefonok és wi-fi eszközök teljesítményét is pár mW-os értékekben szabályozzák, akkor szerinted egy kissebb villanymozdonnyi teljesítménytől pár centire csücsülni mennyire bölcs dolog?

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Édes drága lacikám, áruld már el nekünk légy oly kedves melyik elmegyógyintézetből szabadultál? Amúgy segített valaki neked ezeknek az egetverő marhaságoknak a kitalálásában vagy teljesen saját agyrémszüleményed?
    Ugye fizika és kémia órára soha az életben nem jártál? Ha netalán mégis, akkor csak az elmegyogyó lehet a magyarázat az elektroszmogos meg a hűtésétől megfosztott szigeteléses lázálmaidra.

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Az elektroszmog miatt valószínűleg egy EV semmivel sem kevésbé rákkeltő, mint egy modern, EURO6-os diesel (a feltalálóurat Rudolf Dieselnek hívták, s nem Rudolf Dízelnek). Le lehetne szigetelni így meg úgy, de akkor meg a hűtéstől fosztod meg a rendszert. Hahó, 50 KW-os elektromotor és a hozzá tartozó kémiai-alapú enerigatároló rendszer legalább ugyanolyan bonyolult, mint egy tank tüzelőanyag meg egy feltúrbózott traktormotor.

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Nem hiszem el, hogy 2015-ben a villanyautók szennyezését egy rendkívül rákkeltő, büdös, kerregő, túlbonyolított dízelhez hasonlítja valaki és még azonos szintre emeli hozzászólásában.

    Súlyos hiba van az agyakban.

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Kempelen, ez elég hatalompárti beszólás.
    A környezetkímélő autózást igenis támogatni kell. Pl áfamentesslggel, ahogy nyugaton is (bár mint az TE biztos tudod, a nyugat az hülye, hisz keleti nyitás van). Ép ésszel felfogható, hogy sok előny származna a villanyautózás nagyvárosi terjedéséből. Sajnos a cikkben, ill. több hozzászólásban említett utópia még várat magára. Ingyenes parkolás? Peeersze. Melyik önkormányzat mondana le a bevételéről? Ami ingyen van neki, mert semmit nem nyújt a parkolódíj ellenében (legalább őriznék is valamennyire az autókat, de óránként kicsengetsz többszáz forintot, és esélyes, hogy egy kifosztott autót, vagy az autó hűlt helyét találod mire visszamész). Az állam bevételei meg nem árt ha csökkennek, hadd ne részletezzem.
    Másik: tipikus lobbista nézet, hogy azért ne támogassuk a környezetvédő autózást, mert egy, az államnak sokat jattoló, államolag monopol helyzetbe juttatott olajcég mennyit tejel az állam felé (amúgy, ha valaki emlékszik, anno a BP pont ezért vonult ki, mert nem volt hajlandó a kútjain a „nagy monopóliumunk” pancs-benzinjét árulni).
    Még egy szemszögből: amíg a megújuló energiából nyert elektromos áram nem terjed el jobban, addig sajnos csak annyira tekinthető környezetvédőnek a villanyautó, mint a dízel autók részecskeszűrője. Nem folyamatosan és egyenletesen ontja a szennyet, hanem koncentráltan, egy helyre (erőművek sajnos a „tiszta” áram előállításakor nagyon szennyeznek) (részecskeszűrő vonatkozásban: kiszűri, majd alkalmanként, egy adagban ürítve tisztítja magát, vagy pedig adott km után cseréled, és szutyokkal együtt megy a kukába a régi)
    Szóval lehet vitatkozni, de a villanyautózás rendszere sajnos még nem kiforrot, de minden lépéssel közelebb lehet(ne) jutni a jósághoz.

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Jó kezdeményezés ha kapnak nagy kedvezményt a villanyautót vásárlók, sokkal élhetőbbek lesznek a nagyvárosok ezen autók elterjedésével. Az előállítási költségük sajnos még nagyobb, mint egy hagyományos autóé, de ez a darabszám növekedésével csökkenni fog, és a megújuló energiaforrások fejlesztésével sokkal környezetkímélőbb autózást tesznek lehetővé.

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Kempelen újra elővette igazi énjét… rosszindulatú mint a rák!
    De hát úgy kell neki…:)
    Valami értelmes hozzászólás és nem más fikázása? félelmetesen ostoba vagy, ami elsőre (a megválogatott szavak miatt) nem tűnik fel….
    Várjuk a további válaszaidat, hisz olyan jókat mondasz… 😀
    tökfej

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Sőt, fizetni kéne annak, aki ilyet vesz nem? Meg adót se kelljen fizetnie és garantáltan 2 millió nyugdíjat kapjon élete végéig ő is, meg még az unokatesója feleségének a nénikéje is.

    Kicsit lassítsál már és maradj a realitások talaján. nem, ne örülj annak, ami van, a magyar embert úgyis arról lehet megismerni, hogy egyfolytában szaroz mindent.

    És amúgy miért kéne támogatni őket? Azért, hogy az állami adóbevételek csökkenjenek? Tudod melyik a legnagyobb hazai adófizetők egyike? A MOL. Biztosan az ingyen parkolóhelyből….

  • 2017.10.28. at 15:11
    Permalink

    Sokkal jobban támogatni kellene az elterjedésüket. Az ÁFA-elengedés nem „magyar” találmány, több nyugati országban így van ez. Ezenfelül a parkolást is ingyenessé kellene tenni, nem csak Budapesten, hanem az egész országban! A megkülönböztető rendszám sem rossz ötlet, de nem tartom életbevágónak, elég lenne megkülönböztető környezetvédelmi matrica is. Ezek a városi/elővárosi használatra tökéletesen használható autók sok helyi szmogtól megszabadíthatnának. Kíváncsi leszek mi lesz a végleges törvénytervezetben, már ha az idén elkészül még?

Vélemény, hozzászólás?