Valóban februártól lehet pályázni az új villanyautó-támogatásra?

Szabad-e hinni a tervezetnek a 2024-es villanyautó-támogatással kapcsolatban?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Múlt hét végén nyilvánosságra került a 2024-es évi villanyautó-támogatási pályázat tervezete: megéri készpénznek venni az ebben leírtakat?

Röviden összefoglalva: a 2024-es évi villanyautó-támogatási pályázat kizárólag a cégek számára nyújt lehetőséget, a támogatás mértékét pedig az akkucsomag kapacitásához mérten határozzák meg. Személyautók esetén 41 és 59 kWh a határértékek: a 41 kilowattóránál kisebb akkuval rendelkező villanyautóra 11,5 milliós értékhatárig 2,8 millió forint kedvezmény, a két érték közötti akkuméret esetén 14 milliós értékhatárig 3,6 millió forint kedvezmény, az 59 kWh kapacitásnál nagyobb akkucsomag esetén pedig 20 milliós értékhatárig 4 millió forint kedvezmény pályázható meg. A 10 főnél kisebb létszámmal működő cégek 1 autóra pályázhatnak, 10 és 49 fő között 5 db autóra igényelhető támogatás, 50 és 249 fő között 10 db autó a határ, 250 fő felett pedig akár 16 villanyautót is támogathat az állam. A támogatási összeget a pályázónak kell megelőlegeznie, az autókat pedig a vásárlástól számított legalább 3 évig nem lehet majd eladni, illetve kötelező lesz rájuk Casco biztosítást kötni.

Legalábbis a tervezet szerint, amelyet néhány nappal ezelőtt bocsátottak társadalmi egyeztetésre.

Ez tehát még nem a végleges pályázat, arra még várni kell. Ennek ellenére jó eséllyel nagyon közel áll a tervezetben látható feltételrendszer ahhoz, amire majd valójában pályázni fognak a cégek jövőre. Az utóbbi évek tapasztalatai alapján ugyanis nem gyakori, hogy lényegi feltételeken változtatnának a kormányzati pályázatok társadalmi egyeztetése során. A korábbi információkkal és pletykákkal összevetve is koherensnek tűnik a tervezet, így jó eséllyel meghagyták a kellő időt a kidolgozására, ami további biztosítékként is szolgálhat. Egyedül a teljes keretösszeg terén volt egy "kilengés": az augusztusi Magyar Közlönyben 30 milliárd, a november végi közlönyben 40 milliárd, a napokban megjelent tervezetben pedig ismét 30 milliárd forintról van szó.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?