A tervezet szerint még a Volkswagen ID.3-nak is van olyan változata, ami a legnagyobb kategóriába tartozik
Röviden összefoglalva: a 2024-es évi villanyautó-támogatási pályázat kizárólag a cégek számára nyújt lehetőséget, a támogatás mértékét pedig az akkucsomag kapacitásához mérten határozzák meg. Személyautók esetén 41 és 59 kWh a határértékek: a 41 kilowattóránál kisebb akkuval rendelkező villanyautóra 11,5 milliós értékhatárig 2,8 millió forint kedvezmény, a két érték közötti akkuméret esetén 14 milliós értékhatárig 3,6 millió forint kedvezmény, az 59 kWh kapacitásnál nagyobb akkucsomag esetén pedig 20 milliós értékhatárig 4 millió forint kedvezmény pályázható meg. A 10 főnél kisebb létszámmal működő cégek 1 autóra pályázhatnak, 10 és 49 fő között 5 db autóra igényelhető támogatás, 50 és 249 fő között 10 db autó a határ, 250 fő felett pedig akár 16 villanyautót is támogathat az állam. A támogatási összeget a pályázónak kell megelőlegeznie, az autókat pedig a vásárlástól számított legalább 3 évig nem lehet majd eladni, illetve kötelező lesz rájuk Casco biztosítást kötni.
Legalábbis a tervezet szerint, amelyet néhány nappal ezelőtt bocsátottak társadalmi egyeztetésre.
Az összeghatárok táblázat formájában, egyenesen a dokumentumból (Forrás: palyazat.gov.hu)
Ez tehát még nem a végleges pályázat, arra még várni kell. Ennek ellenére jó eséllyel nagyon közel áll a tervezetben látható feltételrendszer ahhoz, amire majd valójában pályázni fognak a cégek jövőre. Az utóbbi évek tapasztalatai alapján ugyanis nem gyakori, hogy lényegi feltételeken változtatnának a kormányzati pályázatok társadalmi egyeztetése során. A korábbi információkkal és pletykákkal összevetve is koherensnek tűnik a tervezet, így jó eséllyel meghagyták a kellő időt a kidolgozására, ami további biztosítékként is szolgálhat. Egyedül a teljes keretösszeg terén volt egy
"kilengés": az augusztusi Magyar Közlönyben 30 milliárd, a november végi közlönyben 40 milliárd, a napokban megjelent tervezetben pedig ismét 30 milliárd forintról van szó.
A magánszemélyeknek sajnos továbbra is a használtpiacon kell keresni az olcsó villanyautót: rájuk nem vonatkozik a 2024-es támogatás
Tyááá!
Mennyit lehet megint összelopni!