Valami történt Räikkönennel
Idén eddig a Lotusról szól az F1
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megvolt az F1 idei első nagy, kollektív tesztje, amelynek eredményeiből sokat ugyan még nem lehet megállapítani, de tény, hogy a Lotus kellemes meglepetést okozott. A Ferrari viszont bajban lehet.
Február 7. és 10. között a spanyolországi Jerezben rendezték a Forma-1 idei első kollektív tesztjét, a négynapos gyakorláson a mezőny háromnegyede már az új autójával körözött. Kimi Räikkönen visszatért, a Renault-ból lett Lotus meglepően jól muzsikált. A Mercedes és a HRT még csak a tavalyi technika frissítésével jelentkezett, míg a Marussia egyelőre abszolút távolmaradásával tűnt ki.
Jerez, összesített teszteredmények
* 2011-es autó
** tartalékpilóta
helyezés | pilóta | csapat | köridő (p) | megtett kör/nap |
1. | Rosberg | Mercedes* | 1:17.613 | 174/2 |
2. | Grosjean | Lotus | 1:18.419 | 212/2 |
3. | Schumacher | Mercedes* | 1:18.561 | 174/2 |
4. | Alonso | Ferrari | 1:18.877 | 106/2 |
5. | Webber | Red Bull | 1:19.184 | 151/2 |
6. | Vettel | Red Bull | 1:19.297 | 146/2 |
7. | Hamilton | McLaren | 1:19.464 | 166/2 |
8. | Ricciardo | Toro Rosso | 1:19.587 | 157/2 |
9. | Vergne | Toro Rosso | 1:19.597 | 159/2 |
10. | Räikkönen | Lotus | 1:19.670 | 192/2 |
11. | Perez | Sauber | 1:19.770 | 116/2 |
12. | Di Resta | Force India | 1:19.772 | 170/2 |
13. | Kobajasi | Sauber | 1:19.834 | 182/2 |
14. | Hülkenberg | Force India | 1:19.977 | 90/1 |
15. | Senna | Williams | 1:20.132 | 250/2 |
16. | Bianchi** | Force India | 1:20.221 | 46/1 |
17. | Massa | Ferrari | 1:20.454 | 164/2 |
18. | Button | McLaren | 1:20.688 | 147/2 |
19. | Maldonado | Williams | 1:21.197 | 122/2 |
20. | Kovalainen | Caterham | 1:21.518 | 167/2 |
21. | De la Rosa | HRT* | 1:22.128 | 108/2 |
22. | Trulli | Caterham | 1:22.198 | 117/1 |
23. | Van der Garde** | Caterham | 1:23.324 | 74/1 |
* 2011-es autó
** tartalékpilóta
Látható, hogy az új autókat bevetők közül a mostantól névleg nem, már csak motorjával Renault Lotus volt a leggyorsabb - Grosjean, illetve a két év ralizás után az F1-be visszatérő, 2007-es világbajnok Räikkönen is "nyert" az adott napi gyakorláson. Az időkülönbségek nem igazán mérvadók, a nyilatkozatok alapján Kimire élharcosként, kétségkívül sztárként tekintenek, és állítólag változott is a korábban mogorvának, flegmának, az egész száguldó cirkuszt magasról letojónak látszó Jégember. Tudását eddig sem kérdőjelezte meg senki, ellenben már hozzáállását, alkalmazkodóképességét is példamutatónak tartják, motivációja, s így az enstone-iak munkamorálja is az egekben...
Lotusék nem csupán gyorsak, de szorgalmasak is voltak, ők tették meg a legtöbb kört. Egyébként majdnem mindenki, a tavalyi technikáját használó Mercedes is jóval gyorsabbnak bizonyult az egy évvel ezelőtti eredményekhez viszonyítva, s azt is jegyezzük még meg, hogy Schumacherék ugyanazon autóval tesztelhették az új Pirelliket, ami lehet, hogy előnyükre válik a későbbiekben. A 2012 Mercedes várhatóan február 21-én, Barcelonában debütál.
Ami a világbajnoki trófeákért küzdőket illeti: a címvédő Red Bull munkásai szépen csendben végezték a melót, velük kapcsolatban csak a szokásos "jaj, a befújt diffúzor tiltásával idén biztos nem lesz akkora a fölényük" sirámok/találgatások hangoztak el. A lépcsős orrmegoldással egyedül nem élő McLarent és a forradalmian új technikával egyelőre szenvedni barátkozni látszó Ferrarit máris megtalálták szabálytalannak tűnő kipufogója okán, de a felügyelők hamar zöld utat adtak a leszorítóerő visszanyerésére talán alkalmas rendszereknek. Akkor erről ennyit? Na nem - bátran mérget vehetünk arra, hogy lesz még ebből és/vagy a szárnyak flexibilitásából és/vagy másból botrány... A botrány jó, cirkusz kell a népnek.
Két lényegi változás
A tavalyihoz képest sok mindenben nem változtattak a Forma-1 technikai szabályain, csak két, jelentősnek mondható módosításról döntöttek: csökkent az orrkúp megengedett maximális magassága (a pilóták védelmében), illetve betiltották a motorból áramló nagyenergiájú gázt a padlólemez alá vezető kipufogókat. Meghatározták a kipufogóvégek helyét és dőlésszögét, hogy ne lehessen aerodinamikai előnyt szerezni, mint korábban a befújt diffúzorral.
A tavalyihoz képest sok mindenben nem változtattak a Forma-1 technikai szabályain, csak két, jelentősnek mondható módosításról döntöttek: csökkent az orrkúp megengedett maximális magassága (a pilóták védelmében), illetve betiltották a motorból áramló nagyenergiájú gázt a padlólemez alá vezető kipufogókat. Meghatározták a kipufogóvégek helyét és dőlésszögét, hogy ne lehessen aerodinamikai előnyt szerezni, mint korábban a befújt diffúzorral.