Ilyen hosszúkás autót még nem villantott a Mercedes-Benz
Ontják magukból a tanulmányautókat mostanában az autógyártók, pedig több nagy híres autókiállítás is elmaradt az utóbbi időben. Mégis, az elektromos mobilitásra való átállással több márka is egyszerre két lovat akar megülni, mert bár mutatni kell az innovációt és a haladást a villanyautók irányába, sok vásárlójuk még mindig robbanómotoros járműveket keres, ezért több szegmensben is két modellel indul számos vállalat. Például a Mercedes-Benztől is vásárolhatunk hagyományos S-osztályt vagy elektromos EQS-t, ha a csillagos márkától szeretnénk egy luxuslimuzint.
Hamarosan jön egy újabb EQ modell, illetve egyelőre csak tanulmány formájában, VISION EQXX néven, de ez is egy olyan kategóriába érkezik, ami már most is telített a Mercedes-Benznél. Számtalan szedánjuk van, de ha csak az ízelítő képen látható négyajtós kupékat nézzük, ott sincs kevés szériájuk: a négyajtós AMG GT-vel párhuzamosan kapható CLS mellé most úgy tűnik, nemsokára érkezik egy villanyváltozat is. A gyár szerint ez lesz a valaha készített legnagyobb energiahatékonyságú autójuk, ami megmagyarázza a Mercedestől idáig nem látott hosszúkás, könnycsepp formájában elnyúló hátsót. Láthattuk már a McLaren Speedtailnél és a Bugatti Chiron Super Sportnál, mennyit számít, ha a hátsó lökhárító jó sokáig ereszkedik lefelé, bár mindkettőnél az elképesztően nagy végsebesség elérése a cél, a hétköznapi használatba is átültetett energiamegtakarításra még senki sem alkalmazott ilyen érdekes megoldást.
Akár ilyen is lehetne a VISION EQXX, de a McLaren Speedtail esetében csak két ajtóra van szükség
A szokatlan sziluett felvet olyan kérdéseket is, mennyire befolyásolja ez a kialakítás például a csomagteret vagy a hátsó fejteret, utóbbi kifejezetten szűkösnek tűnik. Ezen felül mindenesetre egyéb megoldásokat is alkalmaztak a mérnökök a valaha volt leginkább energiahatékony modelljük tervezésekor, a villanyhajtást áttervezték, illetve könnyebb anyagokat használtak a karosszériában. Pontos részleteket majd csak január 3-án tudunk meg, amikor a cég a saját online platformján, a Mercedes me-n rántja le a leplet az újdonságról, amikor nem csak a takarékos mérnöki megoldásokat ismerhetjük meg, de talán a márka új stílusirányzatát is. Ezután a CES szórakoztató-elektronikai kiállításon lehet majd élőben megtekinteni.