Egyelőre egy alig valamit mondó képet tett közzé a CALLUM, de júniusban egy autót is bemutatnak majd
Az elektromos autók esetében még mindig a töltési idők terén kell talán a legnagyobb kompromisszumot kötni (a hatótáv mellett) a hagyományos meghajtású járművekhez képest. Többek között ez a hátrányuk ad létjogosultságot egyéb alternatív meghajtások, mint például a hidrogénes vagy az e-üzemanyagos technológiák kifejlesztésére is. Bár évről évre rövidülnek a töltési idők, a legtöbb esetben még mindig órákba telik az akkumulátor telítettségét elérni, de Ian Callum cége forradalmi változást ígér ezen a téren.
Akár az Ionitynek is konkurenciát jelenthet az új technológia, ha csak ők maguk be nem építik oszlopaikba
Ian Callum, aki olyan autókat álmodott meg, mint az Aston Martin Vanquish, Vantage vagy DB9, illetve a Jaguar F-Type vagy XJ, mérnöki és tervezői cégén, a CALLUM-on keresztül csupán percekig tartó töltési élményt kínálna a közeljövőben. Ehhez a Nyobolttal működnek együtt, a két cég első közös projektjének prototípusát már júniusban be szeretnék mutatni. Az új technológia szabadon méretezhető és alakítható, így az ismert autógyártók is átvehetik és beépíthetik saját modelljeikbe. Manapság az akkumulátorok energiatároló kapacitása már egész praktikus hatótávot kínál, ezzel szemben az áram betáplálására még mindig sokat kell várni. Ha a CALLUM és a Nyobolt terve megvalósul, és az a villanyautók árát sem növeli drasztikusan, akkor ez alaposan felgyorsíthatja a zéró emissziós járművek elterjedési ütemét.
"
A Nyoboltnál kiaknázzuk az akkumulátortechnológiában rejlő lehetőségeket, hogy olyan találmányokat valósíthassunk meg, melyek nem várhatnak. Az elektromos autókra való gyors áttérés szerte a világon egy példa arra, hogy a szabadalmaztatott akkumulátorunkra már most azonnal szükség van a töltési idők órákról percekre való csökkentése érdekében" - nyilatkozta a Nyobolt vezérigazgatója. Júniusi leleplezésükkor egy koncepcióautót is bemutatnak, amit a GM európai részlegénél terveztek - ez a jármű demonstrálja majd, hogyan lehet az új töltési technológiát beépíteni a személyautókba. Kérdés, hogy amennyiben valóban megvalósítható lesz a szabadalmuk, az mennyire gyorsan tud megjelenni az új elektromos autókban és a már meglévő töltőinfrastruktúrában.