Vakon vezettem a jégen

4G+ „lefedettségben” hajtottam egy Opel Mokkát a Műjégen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elindította 4G+ szolgáltatását a Vodafone. Egy Opel Mokka volánja mögött, ablakok nélkül próbálhattam ki tudását vezetés közben.


Már elérhető Budapesten a Vodafone 4G+ szolgáltatása. A 4G+ jelölés tulajdonképpen a 4G kapacitás megduplázását takarja, hogy még többen, még gyorsabban használhassák egyszerre a mobilinternet-szolgáltatást. Az eddig alkalmazott 800 MHz-es LTE szolgáltatás mellé az 1800 MHz-es LTE frekvenciasáv kapcsolódik be. A frekvenciatartományt 10 MHz-ről 20 MHz-re növelték, az elméleti letöltési sebességet duplázták, 75 Mb/s-ról 150 Mb/s-ra. Budapesten és az agglomerációban, valamint Tatabányán már jelenleg is elérhető a 4G+ szolgáltatás, a 4G-képes okostelefonokon. Utóbbi város azért kapja, hiszen itt tesztelték a rendszert. A Vodafone tervei szerint év végére az összes európai főváros megkaphatja a lefedettséget, 2020-ra pedig érkezhet az 5G. A megfelelő technika már adott hozzá. A Vodafone gyorsabb 4G hálózata állítólag olyan gyors és megbízható, hogy akár egy lesötétített ablakú száguldó versenyautót is el lehet vele navigálni. Ha konkréten ezt nem is, de hasonló élményt én is átélhettem egy Opel Mokka volánja mögött.

A részletekről egyébként Alexandre Froment-Curtil, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója beszélt, aki ráadásul a Vodafone nem hétköznapi reklámjában is szerepet kapott. Szalay Balázs tereprali pilóta, hazánk legtapasztaltabb Dakar-rali résztvevője ugyanis megautóztatta a vezérigazgató urat méghozzá egy igen különleges körítéssel. Balázs 380 lóerős Opel Mokka versenyautóját teljesen befedték, hogy ablakain ne lehessen kilátni. A tetőre két okostelefont szereltek, amik a 4G+ lefedettség segítségével képet szolgáltatták a kabinban található két tablet számára. A reklámfilmet egy puszta kellős közepén forgatták, hogy bebizonyítsák ott is hibátlan a lefedettségük. A végeredményt magunk is láthatjuk a TV-ben az elkövetkezendő hetekben, hónapokban.
Hirdetés
A nem mindennapi érzésből én is kóstolót kaphattam Budapest szívében a Városligeti Műjégpályán. Két, még facelift előtti Opel Mokka állt a résztvevők rendelkezésére. Ablakuk befedve, okostelefonok a tetőn, pont úgy, mint Szalay Balázs autójánál is volt. A beltérben (néhány GoPro mellett) két méretes tablet várt, amik az okostelefonok képét szolgáltatták a 4G+ szolgáltatással. Ha nem lenne elég, hogy ablakok nélkül kell vezetni, a már keményen olvadó jéggel is meg kellett küzdeni. Utóbbi már egyszerűbben ment, ám tableten megjelenített képek alapján vezetni furcsa volt. A holttér óriási, az autó esetleges nem kívánt mozgásaira egész biztos, hogy később tudtam reagálni, mint alaphelyzetben. A dolgot tovább nehezítette, hogy a két tablet közül az egyiken akadozott a kép. A másik hibátlanul működött, folyamatos, szaggatásmentes képet adott, de azért nem jó érzés ennyire a technikára utalva manőverezni. A valóság soha nem akad meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?