Tekintélyt parancsoló, akár az elődje, ám az új GLC a lemezek alatt kizárólag lágy vagy konnektoros hibrid négyhengeres lehet
Négyhengeres benzinesekkel és dízelekkel az orrában mutatkozott be a GLC legújabb generációja, ráadásul minden erőforrás kap elektromos rásegítést is. A benzinesek és a dízelek is 2,0 literesek, négy modellváltozat lágy hibridrendszert, három pedig konnektoros hibrid hajtást kap, ez utóbbiak mind 100 kilométer feletti tisztán elektromos hatótávra lesznek képesek. A váltó minden esetben 9 sebességes automata, természetesen az összkerék-hajtás is marad az opciók közt. A csúcsmodell 381 lóerős rendszerteljesítményre és 750 newtonméteres maximális nyomatékra lesz képes.
Az új GLC méretben nőtt, 4719 milliméteres hosszához 2888 milliméteres tengelytáv társul
1,89 méteres szélessége megegyezik az előddel, ám az utastér nagyobbra nőtt, miközben az alaktényező 0,31-ről 0,29-re csökkent
Kívül csak egy keveset, belül állítólag jóval többet nőtt a modell, miközben a légellenállása is javult, ez utóbbit az autó aljának burkolatát, a felniket, a tetőszpojlert és a lökhárítókat optimalizálva érték el a mérnökök. A hatékonyság mellett a kényelem és a minimális menetzaj is az elsődleges szempontok közt szerepelt. Dizájn terén egyértelműen felismerhető maradt, ám a hűtőráccsal összeérő fényszórók sokkal modernebb látványt kölcsönöznek az újdonságnak. Hátul az új fényszórók és az enyhén kupésabb tetővonal, oldalról pedig a 18 és 20 col közötti méretben választható felnik teszik sportosabbá.
A beltérben az új S-osztály dizájnvilága köszön vissza rengeteg modern technológiával
A hatalmas képernyők mellé egy színes head-up display is kérhető, de felárért 360 fokos kamerarendszer és az autó alatti terepet is megjelenítő opció is kerülhet bele
Belterét egyértelműen az új S-osztály inspirálta, a 12,3 colos digitális műszeregység egy döntött, 11,9 colos központi kijelzővel párosul, amely a gyártó új MBUX rendszerét futtatja. Nagyvonalú a Mercedes a kényelmi funkciók terén is, alapáras többek közt a vezeték nélküli telefontöltés, az Android Auto és az Apple Carplay, valamint a fűthető ülés is. Az újdonságok közé tartozik az ujjlenyomat-olvasó is, amely automatikusan állítja a vezetői profilt és az ahhoz rendelt beállításokat.
A csomagtartó 70 literrel nőtt az elődhöz képest, a padló alatt extra tárolókat találunk majd
Aki még ennél is több technológiát akar, annak sem kell máshol kopogtatnia, az opcionális szélvédőre vetített kijelző ugyanis színes és nagyfelbontású, emellé kérhető a 360 fokos kamerarendszer és az úgynevezett "átlátszó motorháztető" is. Utóbbi még véletlenül sem arra ad lehetőséget, hogy munka közben nézegethessük a kétliteres hibridünket. Ez egy off-road funkció, amely az autó orra alatti részt mutatja a kijelzőkön, kiegészítve a kerekek helyzetével és a kormányállással. Mindezek mellé rendszeres, automatikusan települő szoftverfrissítésekre is számíthatnak majd a leendő GLC-tulajok. A bevezetés pontos dátumát és az árakat még nem árulta el a Mercedes, ám akinek nem lenne elég a 381 lóerős konnektoros hibrid, annak sem kell csüggednie: jövőre egy AMG változatot is bemutatnak. Hogy ebbe is négyhengeres erőforrás kerül, vagy netán még visszatér egy utolsó hajrára a V6, azt egyelőre még nem tudjuk.
Hogy mikor és mennyiért kerül majd a piacra az új GLC, az még nem nyilvános, az AMG változat bemutatására még nagyjából egy évet kell várni