Ne lepődj meg, ha levillog a pályán egy Kamiq, még a háromhengeres motorral is tud nagyon gyors lenni (Fotó: Youtube.com/TEST DRIVE FREAK)
Ugyan még "csak" az M5-ösön láttam Kamiqot száguldani, ám már akkor is meglepett, hogy a viszonylag keskeny gumik és az aprócska méretek miatt szinte esetlenné váló Škoda SUV-forma hogy száguld el mellettem. Éppen ezért, amint megláttam a videót, amelyben a német autópálya korlátlan szakaszán teszik próbára a háromhengeres cseh remeket, rögtön tudtam, hogy ezt meg kell osztanom az olvasókkal is. Alább láthatjátok a videót, előbb viszont ejtsünk pár szót arról, hogy mire érdemes figyelni a felvételt nézve.
Nem okozott csalódást az 1,0 literes, 110 lóerős erőforrás most sem. Bár a gyorsulása hagy némi kívánnivalót maga után 160 felett, összességében még mindig legyőzi a 10-15 évvel ezelőtti, 1,4-1,6 literes alapmotorokat. Ráadásul az elektronikusan szabályzott, óra szerint 199 km/órás, a valóságban pedig 194 km/órás végsebességét gond nélkül tudja akár hosszabb távokon is tartani. Mindemellett a motorhangot is kellemesen elszigetelték a kabintól, a sofőr szemszögéből készült felvételen szinte kizárólag a szélzajt hallani. Fontos viszont megjegyezni, hogy a 130 környékén nagyjából 7 literes fogyasztás is jelentősen megnő ilyenkor: 190 felett 13 litert kér a nagyobbik, 10 colos digitális műszeregység vonatkozó adata szerint a 999 köbcentis háromhengeres.
De ki a faszom vesz ilyet,amikor ennél jobb áron van 130lovas,4hengeres turbós motor,ami megbízhatóbb is,mint ez az ezres foswágen kávédaráló ??
Ez itt a nagy kérdés.
Pl. akinek ez tetszik jobban, vagy mindegy neki, hogy 3 vagy 4 hengeres a motor, szimpatizál a márkával, vagy volt már több Skodája és szóba sem kerül más, stb. Sok oka lehet. Az, hogy megbízhatóbb egyik motor mint a másik nem nagyon mérhető, vannak rá persze mindenféle statisztikák, de az új TSI-kkel nincs probléma. Az ár az csak egy dolog, nyilván sok embernek számít, főleg Magyarországon, de csak egy szempont a sok közül. Amikor mi eldöntöttük pár éve, hogy veszünk egy Renault Capturt, akkor nem volt kérdés, hogy mennyibe kerül egy Suzuki vagy egy Skoda, csak az, hogy milyen motor, milyen felszereltség legyen. Szóval mindenkinek lehet saját szempontrendszere, de azt is el kell fogadni, hogy a másik embernek meg mások a szempontjai.
Pontosan mi is a gond az 1.0-s VW motorral?
Mert listát lehetne írni a legtöbb VW motorról, de erre speciel pont nem szoktak panaszkodni a tulajok.
Akinek az igénytelen 20 éves alapok/megoldások és slendrián kivitelezés nem megfelelő, pl az vesz ilyet. És nem kell bele kamuhibridség a korrekt fogyasztáshoz.
Engedjük meg hogy mindenki azt vegyen ami tetszik. Pl és se szólom le a Vitara vásárlókat, csak nem értem mit néznek mikor annyi pénzt adnak olyan autóért, és miért nem mentek át megnézni egy két konkurensét is.
Azért megnézik, de pl. egy hasonló VW 3 millióval többe kerül a Suzukinál.
Vitara/Scrossnál a legegyszerűbb dolga az embernek,mert a maga árkategóriájában az összes konkurense drágább, szarabb,rosszabbul felszerelt modelleket tud kínálni….
Ez a kami a Vitara ellenfele tulajdonképp és az nem véletlen,hogy már minden utcában 3 Vitarát látni,ez a hulladék skoda meg a kutyának nem kell..
Persze tudom…külföldön, nyugaton jobban fogy a skoda,főleg azokban az országokban,ahol megszavazták,elfogadták, hogy a férfiak is tudnak szülni és hogy több nem létezik,mint kettő,férfi és nő.
Ahol ennyi ész van,ott a szart is megeszik,mert azthiszik,hogy csokitorta…hàt ilyenféle csokitorta ez a skoda.
Igazából ezeket a három hengereseket csak a dilettánsoknak lehet eladni. Ők viszont annyian vannak, hogy folyót lehetne rekeszteni velük.
És milyen tapasztalatod van down size-olt motorokkal? Vagy egyáltalán bármilyen autóval?
Ezek a TSI-k kiváló motorok, mind az 1.5-ös, mind az 1.0 literes. A régi láncos verzióknál valóban fordulthatott elő probléma, de amióta szíjas, nem nagyon van gond. Mindkettőt volt szerencsém használni éveken át céges autóként. Nekem a láncos 1.4 TSI-vel sem volt gondom soha, de volt olyan kollégám, akinek igen. A későbbi szíjassal nulla probléma, és ez elmondható az akkori munkahelyem 60-70 db-os flottájának többi autójáról is. Ráadásul valóban kiváló a fogyasztása is. A családban Renault 1.33 Tce motorral szerelt autó van, az is nagyon jó. Azt kifejezetten azért vettük, mert ebben a méretosztályban már nem nagyon van más 4 hengeres. A Suzuki motorokkal sincs gond, csak jót hallani róluk, de nálunk pl. csak Renault jöhetett szóba, így a Suzukit meg sem néztük.
Az egy dolog, hogy melyik mennyibe kerül. Valóban lényeges szempont (főleg Magyarországon), de akkor is csak egy szempont a többi mellett.
Az sem mindenkinek szempont, hogy hány hengeres. Nemrég a fiamat vártam és érkezett a sulihoz egy másik apuka (jól szituált 40 körüli), egy viszonylag új (1-2 éves) Focus kombival . Kérdezem tőle, hogy az 1.5-ös 3 hengeres turbó benzinmotor van benne? Erre mondja, hogy benzines, de, hogy hány henger, arról fogalma sincs, nem ért ő ilyen szinten az autókhoz. Lehet, hogy soha nem fogja tudni, hogy hány henger van benne, de elégedetten használja évekig az autót.