Vajon tényleg jöhet a külön „futár” jogosítvány?

Ma bárki vezethet B kategóriás jogosítvánnyal 3,5 tonnáig teherautót, de ez könnyen megváltozhat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Évről évre nő a kisteherautó-vezetők által okozott halálos kimenetelű közúti balesetek száma, ezért az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács szigorítana a szabályozáson.

Nyílt levélben fordult az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács az Európai parlament képviselőihez, amelyben a kisteherautó sofőrök szakmai képzésének hiányosságaira hívja fel a figyelmet. A szervezet az autóbusz-vezetőkhöz hasonló, szigorúbb szabályozást szeretne kivívni, ugyanis a kisteherautók által okozott halálos baleset száma évről évre nő - 2019-ben például az Unió útjain 2630 ember halálát okozták ilyen járművek, amely a teljes szám 11 százalékát teszi ki. Nem meglepő, de ezekben az esetekben a közlekedés legvédtelenebb résztvevői, a gyalogosok, a kerékpárosok, és a motorosok voltak. Az ETSC álláspontja szerint az elnéző szabályozás, az egyre nagyobb, és erősebb teherautók, valamint a képzetlen, tapasztalatlan sofőrök megjelenése a forgalomban nagyban növeli a gyalogosokra és kerékpárosokra leselkedő veszélyt - számolt be a Kreszvaltozas.hu.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?