Vajon sláger lehet villanyhajtással? – Ilyen a friss Opel Corsa

A hatodik generációs Corsa a ráncfelvarrás után még dögösebb külsővel hódít

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Corsa aktuális generációját eddig sem kellett félteni, hiszen az Egyesült Királyságban és Németországban a szegmens legkelendőbb modelljének számított az elmúlt években. Megnéztük, mit kínál a ráncfelvarrás után a villanymotorral felszerelt kivitel!

Az F Corsa immár négy éve mutatkozott be a nagyközönség előtt, így mostanra elérkezett a ráncfelvarrás ideje. Persze a kimutatások alapján a vásárlók még mindig előszeretettel vásárolják, de nincs olyan formaterv, amely fölött ne járna el az idő.
Hirdetés
Az utastérben már alaposabban átszabták a Corsát. A váltókar teljes egészében eltűnt, a helyét pedig a Stellantis más kisautóiból ismert gombos megoldás vette át. A kormány közepén szintén megjelenik a már korábban emlegetett sötétebb tónusú embléma, amelynek a közepét immár zongoralakkal díszítik. Ennél fontosabb változás, hogy mostantól vezeték nélkül is tölthetőek az okostelefonok az új töltőpadnak köszönhetően, valamint a Corsákban immár vezeték nélkül is használható az Apple CarPlay és az Android Auto, de megmaradt a szivargyújtó és több USB-C bemenettel is gazdagodott. A klímavezérlő továbbra is manuális, a legnagyobb újdonságot viszont egyértelműen a 10 colos multimédiás kijelző jelenti, amelynek működéséért egy Snapdragon processzor felel. A teszt során kipróbált elektromos hajtással ellátott példány érezhetően fejlődött az elődhöz képest, ugyanis immár 156 lóerőt kínál a hajtáslánc 260 newtonméteres nyomatékkal, amelyet az első tengelyen keresztül szabadít az aszfaltra. Az energia tárolásáért 51 kilowattórás akkumulátor felel, a WLTP ciklus szerint maximum 405 kilométeres hatótávval. A márka gyári adatai szerint 100 kilowattos gyors töltővel mindössze 27 perc alatt pumpálható 80 százalékra az akkupakk, így nem kell sokat időzni az oszlop mellett sem. Álló helyzetből 8,1 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni, a végsebessége pedig szoftveresen limitálva 150 km/óra.
Hirdetés
Vezetési élmény szempontjából pontosan azt kínálja a Corsa, amire vállalkozik. Az első üléssorsban kényelmesen elférnek az utasok, elegendő lábteret kínál, a vezetés pedig pofonegyszerű. A vezetéstámogatók ügyesen felismerik a forgalmi helyzeteket, és időben reagálnak – elsősorban az adaptív sebességtartó – de ez is csak akkor, ha manuális adtam meg a rendszernek a kívánt sebességet, mert a táblafelismerő az esetek nagy részében gyorsan elvérzett. Városon belül még csak-csak elboldogul, de a településjelző táblákat elhagyva rendszeresen azt írta, hogy éppen egy korlátozás nélküli szakaszon haladok - amiből bár akad Németországban, de biztos vagyok benne, hogy nem két falu között egy 5-6 kilométeres szakasz számít No limit zónának. Ezt leszámítva remek élmény vele közlekedni, minden gomb és kapcsoló kézre áll, a 400 kilométeres hatótáv pedig a szegmensében jónak mondható. A ráncfelvarrott Corsák kiszállítása már megkezdődött egyes piacokra, Magyarországon egyelőre nincs hivatalos árlistája az új modellnek.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?