Elöl és hátul is átrajzolták a Corsa vonalait, így modernebb megjelenéssel büszkélkedhet
Az F Corsa immár négy éve mutatkozott be a nagyközönség előtt, így mostanra elérkezett a ráncfelvarrás ideje. Persze a kimutatások alapján a vásárlók még mindig előszeretettel vásárolják, de nincs olyan formaterv, amely fölött ne járna el az idő.
A legszembetűnőbb változás a Corsa orr része: a króm díszbetéteket és emblémát lecserélték egy egységes, fekete kialakításra, amely a fényszórókat köti össze
Hátul is búcsút intettek a korábbi emblémának, ezentúl feketében pompázik, alatta található a csomagtartó nyitógombja is
A ráncfelvarrás után a Corsákban az Intelli-Lux LED mátrix fényszórók világítják az utat
Méreteiben továbbra is a kisautók osztályába tartozik: 4,1 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,4 méter magas, a tengelytávja pedig 2,5 méter
A szokásos trükköket alkalmazták az átszabásnál
Az utastérben már alaposabban átszabták a Corsát. A váltókar teljes egészében eltűnt, a helyét pedig a Stellantis más kisautóiból ismert gombos megoldás vette át. A kormány közepén szintén megjelenik a már korábban emlegetett sötétebb tónusú embléma, amelynek a közepét immár zongoralakkal díszítik. Ennél fontosabb változás, hogy mostantól vezeték nélkül is tölthetőek az okostelefonok az új töltőpadnak köszönhetően, valamint a Corsákban immár vezeték nélkül is használható az Apple CarPlay és az Android Auto, de megmaradt a szivargyújtó és több USB-C bemenettel is gazdagodott. A klímavezérlő továbbra is manuális, a legnagyobb újdonságot viszont egyértelműen a 10 colos multimédiás kijelző jelenti, amelynek működéséért egy Snapdragon processzor felel.
A műszerfal a nagyobb kijelzővel sokkal modernebbnek hat, és szerencsére nem estek át a ló túloldalára, a legfontosabb funkciók továbbra is elérhetőek fizikai gombokkal
A kormányról többek között a vezetéstámogató rendszerek aktiválhatóak
Az új 10 colos multimédiás kijelzőt szépen belesimították a műszerfalba
Elöl kényelmes a Corsa, de hátul már nehezen tudtam bemászni magam mögé a 180 centis magasságommal
A teszt során kipróbált elektromos hajtással ellátott példány érezhetően fejlődött az elődhöz képest, ugyanis immár 156 lóerőt kínál a hajtáslánc 260 newtonméteres nyomatékkal, amelyet az első tengelyen keresztül szabadít az aszfaltra. Az energia tárolásáért 51 kilowattórás akkumulátor felel, a WLTP ciklus szerint maximum 405 kilométeres hatótávval. A márka gyári adatai szerint 100 kilowattos gyors töltővel mindössze 27 perc alatt pumpálható 80 százalékra az akkupakk, így nem kell sokat időzni az oszlop mellett sem. Álló helyzetből 8,1 másodperc alatt képes 100 km/órára gyorsulni, a végsebessége pedig szoftveresen limitálva 150 km/óra.
Három vezetési módot is kínál a Corsa-e: Eco, Normal, és Sport. Érzésre hajszálnyi különbségek akadnak a három között, a legszembetűnőbb a menetpedál lenyomására adott reakcióidő, amely sokkal erőteljesebb Sport üzemmódban mint Ecóban
Vezetési élmény szempontjából pontosan azt kínálja a Corsa, amire vállalkozik. Az első üléssorsban kényelmesen elférnek az utasok, elegendő lábteret kínál, a vezetés pedig pofonegyszerű. A vezetéstámogatók ügyesen felismerik a forgalmi helyzeteket, és időben reagálnak – elsősorban az adaptív sebességtartó – de ez is csak akkor, ha manuális adtam meg a rendszernek a kívánt sebességet, mert a táblafelismerő az esetek nagy részében gyorsan elvérzett. Városon belül még csak-csak elboldogul, de a településjelző táblákat elhagyva rendszeresen azt írta, hogy éppen egy korlátozás nélküli szakaszon haladok - amiből bár akad Németországban, de biztos vagyok benne, hogy nem két falu között egy 5-6 kilométeres szakasz számít No limit zónának.
A táblafelismerőt leszámítva nehéz belekötni, de ez még a jóval drágább modelleknek is komoly gondot okoz, így nem érdemes emiatt ráhúzni a vizes lepedőt
Ezt leszámítva remek élmény vele közlekedni, minden gomb és kapcsoló kézre áll, a 400 kilométeres hatótáv pedig a szegmensében jónak mondható. A ráncfelvarrott Corsák kiszállítása már megkezdődött egyes piacokra, Magyarországon egyelőre nincs hivatalos árlistája az új modellnek.
Az apróbb módosítások mellett a Corsa új fényezést is kapott, a képeken látható szín újdonság