Vajon mit tud az új Renault Zoe? Kifaggattuk!
Renault Zoe Z.E. R135 Intens teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Növelt kapacitású akkumulátor, erősített motor, villámtölthetőség opciója - a Renault Zoe továbbra is erős ajánlat a piacon. Megnéztük, miként fogyaszt valós, egyhetes használatban.
Harmadik generációsnak mondják, de a Zoe alapformája nem változott, frontja kompletten új, alapáron járnak a LED fényszórók. Az Év Zöldautója díjért is induló modell továbbra is meghatározó a villanyautók piacán
Még mindig friss és futurisztikus a forma, immár hátul is van menetfény
A megújuló anyagokból összerakott beltér kelt is egy kis BMW i3 utánérzést, az Intens 9,3 colos, állított érintőképernyője pedig némi Tesla-hatást.
Sokkal gusztusosabb lett a beltér, az Intens szinthez már a 9,3 colos érintőképernyő jár
Az utastér pont elegendő akár négy felnőttnek is, Isofix ülésrögzítő az első utasülésre is jutott
A mindenképp digitális, 10 colos és változtatható képű digitális műszeregységre a gyári navigáció parancsai is kitehetők, meg persze a hajtás ábrája is, láthatjuk, hogy mikor hajt, mikor tölt vissza a villanymotor, azt milyen teljesítménnyel teszi. Mókás látni, hogy a 100 kW-os teljesítménynek jellemzően a harmadát sem használjuk, extrém mutatvány kell ahhoz, hogy épp lehívjuk a teljes erőtartalékot. Visszatöltés természetesen már a menetpedált elengedve is van. Mértéke két állásban szabályozható, a menetmódválasztó egy fokozott visszatöltéses B állást is kínál. Utóbbival szinte egypedálosan használható a Zoe. Szerintem ez a kényelmesebbik mód, jó hír, hogy a beállítást a leállítást, újraindítást követően is megjegyzi. A Zoe tempója finoman szabályozható, "manuálisan" is könnyű vele parkolni, de parkolóasszisztens is elérhető, ha gombnyomással megkérjük, szépen bekormányozza magát a megfelelő parkolóhelyre. Utóbbi azért jöhet jól, mert bár irányíthatósága remek (fordulóköre 10,56 méteres), parkolóradarjai veszettül hisztisek, így a szabvány mélygarázsi parkolóhelyemre rendszerint körben folyamatosan sípoló jelzéssel álltam be. De van egy jó hírem: ennél nagyobb hibát nem találtam.
Sávtartó a Life alapverzió kivételével már jár, a kormánykerékfűtés feláras, de megéri megrendelni - az első ülésfűtéssel 100 ezer forintért adják
Kellően mély a csomagtér, de a 150 ezer forintos Bose hifi erősítője helyet kér belőle. Az ülésdöntéssel jelentősen lépcsős raktérpadlót kapunk
a Zoe frissítésének legjelentősebb újdonsága talán az 50 kW-os DC villámtölthetőség opciója.
Igaz, utóbbi 350 ezer forintos tétel, de nagyon jól jöhet azoknak, akik hosszabb távokra is kívánnak villanyautójukkal utazni. Hiába lett ugyanis WLTP adat szerint 395/386 km (R110/R135) a hatótáv, azt a Renault is üzeni, hogy a reális érték inkább 300, télen 200 kilométer.Látványosak és biztonságos fényerejűek a lámpák
Óvatosan becsülnek a gyáriak, nálam télen, fagypont közelében és zömében városban, rövid távokon autózva is 14,5 kWh/100 km lett az átlag, azaz a 300 kilométeres hatótáv simán megvolt, ráadásul a 16,9 kWh/100 km WLTP adatot is jócskán alulmúltam. Ha valaki kötelező extrának tartja a CCS csatlakozós villámtölthetőséget, elárulom, hogy a tesztautóban nem volt, s nekem csöppet sem hiányzott. Elképesztően ritkán megyek egy nap 300 kilométernél többet, a teszthetet gond nélkül megúsztam egyetlen töltéssel. Type2-es publikus oszlopon, ami ráadásul nem is adott 22 kW-os töltést, csak 11 kW-osat, a csak félig merült akkumulátor töltése így is simán megvolt bő 3 óra alatt. Mindezt telefonról követhettem; a munka után (ingyenes) töltőre rakott autóért lefekvés előtt még elsétáltam és megvolt a heti "tankolás". Miért nem töltöttem otthon vagy az irodai garázsban? Mert a Zoe esetén nem is ad a gyár konnektoros töltőt, ugyanis nem éri meg onnan tölteni.
A Zoe továbbra is alapáron adja a 22 kW-os AC töltést - ezzel egyedülálló a kategóriájában
A kedvezményekkel 10 millió forint alól elérhető villanyautók körében 300 kilométer feletti hatótávjával is egyedülálló a Zoe
Zoe a legolcsóbb modell, amely 300 km feletti, pláne akár 400 kilométert közelítő hatótávot kínál.
Garancia is van hozzá bőven, az autó egészére 5 év/100 000 km, az akkumulátorra 8 év/160 000 km. A Renault 1,5 millió forintos támogatásával még úgy is jó vétel, hogy közben már lebegtetve van a kisebb villanyautók fokozott támogatása, amiről sem azt nem tudjuk, hogy mekkora lesz, sem azt, hogy milyen autókhoz lesz elérhető. Aki tehát villanyautón gondolkodik, nézze meg mielőbb, mert a villanyautók esetén nem csak az árak, a várakozási idők sem a legszerényebbek.Nem egész 4,1 méteres hosszával városban is nagyon praktikus, de az opciós DC tölthetőséggel és a 140 km/órára növelt végsebességgel hosszabb távokra is alkalmasabb lett
Jól látom, hogy adaptív tempomat még választható opcióként sincs jelen? Ez 2020-ban már nem túl jó ötlet.
Valóban nem. Városi és elővárosi közlekedésre szánták, ez rá a hivatalos magyarázat azonban az igazság az, hogy egy korábbi műszaki bázisra épül (clio4, captur1, 3as szériák) ezért itt ilyen nem volt. Az új espace által indított platform (ami nem az alváz, hanem a komplett hálózat, sőt sokkal inkább az) óta van ilyen. Az új Captur már 2es önvezető, lesz plugin is, azt ajánlom inkább autópályás használatra.
Én minden nap használom a ACC-t városban. Talán még hasznosabb, mint autópályán.
Az inkább városi araszoló. Az igazi adaptiv tempomat ált 30ig megy alatta lekapcsol. Legalábbis minden Renault esetén így van. Városban jogilag is aggályos hiszen piros lámpánál is követheti a sárgán még atslisszanót. Ilyen a Captur és a Clio easy pilotja. Működik tökéletesen de nem javasolják a használatát.
Nálam a VW Sharané álló helyzetből is aktiválható, bár a minimum beállítható sebesség 30 km/h, de aktiválás után lemegy akár nulláig is és gázadásra folytatja az útját. Kifejezetten kényelmes. Azt nem értem, hogy mi köze van a lámpákhoz, hiszen itt a távolságtartás a lényeg. Nyilván a lámpákat figyelni kell és meg kell állni. De ez eddig is így volt. Ne az előttem haladó döntse el, hogy én mit csinálok.
Kevés szó esett a kifejezetten villanyautókra jellemző tulajdonságokról.
Jó lett volna néhány szó a mobilról távvezérelhetőségről, állóhelyzeti fűtésről. A régebbi széria alacsony töltöttség esetén még akkor sem akart fűteni, ha előtte töltőre csatlakoztatták. Vajon az új is ilyen? Aztán mi van az időzített fűtés/hűtés terén? Ez most is csak akkor működik, ha töltőn van az autó?
Tisztelt PDA_FAN!
Válaszolok a kérdésekre, mert úgy látom, a követés itt nem működik.
A mobil távvezérelhetőség itt is meg van, bár sokan panaszkodnak, hogy náluk nem, vagy csak nagyon hektikusan működik. 40%-os töltöttség felett működik az állóhelyzeti fűtés/hűtés. Ugyan úgy állítható időzített fűtés/hűtés, mint a korábbi verziónál, de ez csak abban az esetben működik, ha az autó töltőre van csatlakoztatva. Illetve az időzített töltés is ugyan úgy megtalálható, mint a korábbi verzióban.