Vajon milyen újszerű automata váltós autókat kapunk 3 millióig?
Piaci körkép: kuplungpedál nélküli és legfeljebb 3 éves, legfeljebb 3 millió forintos autók
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Városi autónak nem kérdés, hogy automata váltósat kell venni. Szétnéztünk, milyet kapunk 3 éves korig, 3 millió forintig.
A legolcsóbb 3 év és 3 millió forint alatti automata váltós modell egy előző generációs Opel Corsa. Váltója valójában robotizált csak
Itthon még nagyon sokan fáznak az automata váltóval szerelt modellektől, pedig városi autónak minimum ilyen kell. Sokkalta kevésbé stresszes, egyszerűbb vele az autózás – főként városban. Ez közlekedésbiztonsági szempontból is fontos, hiszen ha kevesebb figyelmet igényel az autó kezelése, akkor több figyelmünk marad a forgalomra. Tudom, sokan rögtön azzal érvelhetnek, hogy az automata lassú, nem feltétlenül úgy kapcsol, ahogyan azt szeretnénk, erre viszont azt mondom, aki teheti, járjon legalább egy hetet a zsúfolt belvárosi forgalomban bármilyen automatával is, utána vélhetően inkább arra fog voksolni.[BANNER type="1"]
Újkori árához mérten döbbenetesen olcsón kaphatunk akár automata, bocsánat, robotizált váltós Peugeot 508 SW-t is, ám esetében 3 év után 210 ezer kilométer az óraállás, ami viszont alighanem valós
Szerintem még egy első generációs robotváltós smart is jobb, mint egy kézi váltós modell, pedig annak a váltója aztán tudott bakkecskézni. Hozzá képest egy négyfokozatú váltóval szerelt Chevrolet Spark is egy finom szerkezet. Utóbbi persze szívó benzinesével is torkosabb, mint egy turbós smart, viszont legalább ötajtós, ötüléses, teljesebb értékű autó, mint a smart, ami trendibb, de nyűgösebb modell. Most persze náluk komolyabb autókra vadásztunk.
Akár újat is vehetnénk!
Hárommillió forintért kapható új autó is automata váltóval. Lada Kalina és Granta - ezek hagyományos bolygóműves automatát kapnak, és bizony nem túlzottan takarékosak. Ha újonnan szeretnénk automata autót hárommillióig, jobban járunk, ha egy Daciára alkuszunk. A Logan némi kereskedői kedvezménnyel és Arctic ellátmánnyal épp megcsíphető lehet - automatája persze valójában robotizált. Tavaly kombiként teszteltük, senkit sem beszélnénk le róla. Akciós áron automata Suzuki is van 3 millió forint alatt, a Celerio miniautó - nem is rossz ellátmánnyal és 5 fokozatú bolygóműves automatával.Lada - automata váltóval - akár újonnan is belefér a 3 millió forintos keretbe
A többség persze 3 millió forintért nem Ladát vagy Daciát szeretne, ezért használt autót vesz.
A vázolt feltételeknek megfelelően egészen komoly ajánlatokkal is találkozhatunk. Talán túlzottan komolyakkal is, olyanokkal, amelyek túlmutatnak a városi autó fogalmán, magyarul dízelmotorral szereltek. Ilyenek például a Citroën 3 év és 3 millió forint alatti modelljei. Egyikőjük a második generációs C4 Picasso, ami kiváló családi autó, de voltaképp ugyanezzel a jelzővel illethető a C5 is, csak míg előbbi egyterű, utóbbi egy középkategóriás, ami limuzin helyett inkább a praktikusabb kombi karosszériával van jelen a piacon. Az elvárásoknak megfelelő Citroënek egységesen az 1.6 HDi motorral és ETG6, azaz robotizált váltóval szereltek. Ennek újkori felára is szerényebb volt, mint egy automatáé, tudása is kisebb, de megszokható, leginkább a hegymeneti elindulásnál kell tisztában lenni működésével, hogy ne égessük el a kuplungot.Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Hirdetési ár [Ft] |
Citroën C4 Picasso 1.6 e-Hdi ETG6 (115 LE) | 2014 | 126 488- 174 000 |
2 990 000- 2 999 999 |
Citroën C5 1.6 e-Hdi MCP6 (112 LE) | 2014 | 90 563-148 000 | 2 780 000- 2 799 000 |
Fiat Panda 0.9 TwinAir Turbo Easy (86 LE) | 2016 | 2 966 | 2 790 000 |
Ford C-MAX 2.0 TDCi Powershift (116 LE) | 2014 | 127 556- 156 500 |
2 790 000- 2 999 000 |
Ford Focus 2.0 TDCi Powershift (116-140 LE) | 2014 | 148 000- 167 300 |
2 699 999- 2 790 000 |
Hyundai i20 1.4 Automata (99 LE) | 2014 | 41 700 | 2 950 000 |
Lada Granta 1.6 Automata (98 LE) | 2016-2017 | 2- 3106 |
2 890 000- 2 999 000 |
Lada Kalina 1.6 Automata (98 LE) | 2016 | 14 894 | 2 649 000 |
Opel Corsa D 1.2 Easytronic (86 LE) | 2014 | 99 000 | 2 399 000 |
Opel Corsa E 1.4 Easytronic (90 LE) | 2015 | 57 601 | 2 999 000 |
Peugeot 208 1.2 Vti 2TR (82 LE) | 2014 | 66 160 | 2 590 000 |
Peugeot 208 1.4 e-HDi 2TR (68 LE) | 2014 | 77 077 | 2 590 000 |
Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi 2TR (114 LE) | 2014 | 210 596 | 2 550 000 |
Renault Fluence 1.5 dCi EDC (110 LE) | 2014 | 183 568 | 2 699 000 |
Renault Megane Grandtour 1.5 dCi EDC (110 LE) | 2014 | 143 000 | 2 785 000 |
Renault Megane 1.5 dCi EDC (110 LE) | 2014 | 153 500 | 2 790 000 |
Renault Scenic 1.5 dCi EDC (110 LE) | 2014 | 137 200 | 2 599 000 |
smart fortwo 1.0 (61-84 LE) | 2014-2015 | 17 790- 51 900 |
1 780 000- 2 099 000 |
Toyota Yaris 1.5 HSD (75 LE) | 2014 | 20 900- 128 000 |
2 999 999 |
Volkswagen up! 1.0 Aut (75 LE) | 2015 | 52 000 | 2 749 000 |
Itthon nem számít az utcakép részének a harmadik generációs Fiat Panda, de belőle is kaphatunk igen szerény futású, újszerű példányt robotváltóval
Ugyancsak robotizált váltós a Fiat Panda egyetlen, a 0,9 literes TwinAir motorral elérhető verziója is. Nagyon kevés kilométerrel adják, jó felszereltséggel, de a Panda bizony koros miniautónak számít már. Fordból Focus és az arra épülő C-MAX egyterű, valamint időnként akár Mondeo is feltűnik 3 év és 3 millió forint alatt, jellemzően magasabb futással, ami nem is meglepő, hiszen automatával leginkább a 2,0 literes dízeleket adták el – ez valódi, 6 fokozatú bolygóműves automata, annak kényelmével és fogyasztástöbbletével.
Ford bőséggel van a piacon, így Focus, C-MAX és akár még Mondeo is megcsíphető lehet a feltételeknek megfelelően
A koreai modellek közül cikkünk írásakor egyetlen előző szériás Hyundai i20 kínálkozik – alacsony futással és 1,4-es szívó benzinessel (99 LE). A váltó esetében még 4 fokozatú bolygóműves. Lada Granták és Kalinák nem csak újonnan, fiatal használtként, bemutatóautóként is szép számmal elérhetők. Opel Corsából jóval a kitűzött ármaximum alatt kaphatunk előző (D) generációsat automata váltóval, de a 3 millióba a frissebb E is belefér, ráadásul nem is alap, hanem már 1,4-es motorral. A még frissítés előtti Peugeot 208 nem csak 1.2 VTi benzinessel, hanem 1.4 HDi dízelként is 2,59 millió forintért kapható – egyaránt robotizált váltóval. Döbbenet, hogy olcsóbb egy 1.6 e-HDi 508 SW, ha persze megnézzük futását, ami háromévesen az évi 70 ezer háromszorosa, már megértjük annak okát.
Legyen Fluence, Megane vagy Scenic, mindenképp megkaphatjuk az 1.5 dCi motorral és duplakuplungos automatával. Egyedül Renault-ból kapunk amúgy duplakuplungosat 3 év és 3 millió forint alatt
A hazánkban kifejezetten sikeres, ám már kifutott Renault Fluence az 1.5 dCi turbódízelhez kapott 6 fokozatú EDC, azaz duplakuplungos váltót. Ez sem igazán városi, inkább utazóautó, annak viszont nem rossz. Az előbbi hajtáslánccal Megane Grandtour kombi vagy Scenic egyterű is kapható, amelyek kétség kívül még jobb választásnak mondhatók, használtan pedig alig drágábbak. Csokornyi smart fortwo is kínálkozik, akár kevés kilométerrel, de mindenképp robotváltóval. Esetében a micro hybrid drive elnevezés ne tévesszen meg semmit, az csupán a ma már szint alapnak számító stop-start rendszerre utal.
Az egyetlen valódi hibrid kisautó ma a Toyota Yaris, az egyetlen a 3 év alatti kategóriában is. Használtan minimális felárral, ám átlag feletti futással kínálja a lehető legtakarékosabb és legfinomabb üzemet
Van azonban valódi hibrid is 3 év és 3 millió forint alatt, a Toyota Yaris HSD. Bár nincs is hagyományos váltója, csak a hibridrendszer lelkét jelentő, a benzines és az elektromos motorok teljesítményét egyesítő és szabályzó bolygóműve, talán nem túlzás a kijelentés, hogy nála nincs jobb városi autó 3 millióért. Én ugyanis azt mondom, egy városi autó ma már legyen legalább részint elektromos. Villanyautóból nincs három év és 3 millió forint alatti, de persze nem feltétlenül szükséges az előbbi keretekhez ragaszkodni. Ugyanakkor tudom, kevesen szeretnék még bevállalni a korlátozottabb hatótávot a jelenleg még ingyenes töltésért és a zöld rendszám adta előnyökért cserébe. Egy hibrid, pontosabban egy valódi hibrid azonban a városi dugóban már emissziómentesen araszol, és már ez is nagy szó. Az összes szóba jöhető autó közül a Yaris HSD (Hybrid Synergy Drive) a legtakarékosabb, jó eséllyel a legolcsóbban fenntartható is, vásárlásánál csak arra kell figyelni, hogy korrekt előéletű, a kötelező karbantartásokat megkapott példányt válasszunk. Jó tudni, a Yaris hibrid akkumulátora és hibridrendszere 10 évig jelképes összegért hosszabbítható garanciával rendelkezik, így valóban a legkevésbé rizikós fiatal automata modell. Esetében is van persze kompromisszum, 3 millióért 100 ezer kilométer körüli futást kell elfogadni. Ám érdemes belepillantani nemrégiben megjelent Auris Hybrid használttesztünkbe, hogy milyen állapotban is lehet egy ennyit futott Toyota.
Lehetne Skoda vagy SEAT is, ám a VW-konszern miniautója Volkswagen-emblémával a legnépszerűbb, legalábbis hazánkban mindenképp így van ez. Robotváltóval kaphatjuk meg. Egész tágas, egész fürge, egész takarékos
Ha valaki Volkswagent szeretne, abból is kap az elvárt feltételekhez illőt, igaz, egyetlen up! fér csak 3 év alatt 3 millió forint alá. A legkisebb VW is robotváltós. Ha még egy kicsit vesézni szeretnénk a váltófajtákat, a hagyományosak finomabban kapcsolnak, de esetükben inkább számíthatunk többletfogyasztásra, mint az alapvetően mechanikus, de elektronikus mozgatású robotizáltaknál. Mindnél finomabb és takarékosabb azonban a hibrid Toyota. Az igazat megvallva a Yaris HSD-nek épp a keresési szempontjainkig, azaz fiatal korig, illetve kifejezetten városi használathoz van létjogosultsága, magasabb kornál ugyanis ára össze fog érni az Auris Hybrdiével vagy a Priuséval. Csekélyebb parkolóhely-igénye persze meg fog maradni.
Igaz, akciós árával az is belefér a keretbe.
Celerio?